Skip to main content
Beantwoord

Één van de vier SuperWifi punten (witte) blijft rood en niet zichtbaar in de app

• February 3, 2026
  • 3 reacties
  • 18 keer bekeken

Mijn 4e superwifi punt (witte) wil maar niet koppelen. 

Ik heb 4 superwifi punten, ik heb geen problemen gehad met de installatie van 3 van de 4. Ik heb allemaal netjes gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar 1 blijft steeds op rood gaan en ik zie die ook niet terug in de MijnKPN app. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Rik_krol. Welkom op de KPN Community! Lastig dat één van je SuperWifi punten niet helemaal mee wil werken. Daar moeten we verandering in zien te brengen. 

Blijft het SuperWifi punt ook rood als je 'm hebt gereset en daarna een tijdje bekabeld aangesloten laat (minimaal 30 minuten)? Als dat het geval is, gaat er wel iets mis. Dan kun je het beste even controleren of je het met de stappen in onderstaand Kennisbank artikel kunt oplossen. 

Als het lampje wel constant groen brandt als de internetkabel erin zit en vervolgens rood wordt (en blijft) als je 'm ergens draadloos neerzet, dan kun je 'm het beste eens vlakbij de Experia Box draadloos neerzetten. Wordt ie dan wel groen (na verloop van tijd), dan weet je dat je 'm in eerste instantie te ver weg hebt gezet. Als ie dan ook rood wordt, sluit 'm dan weer eens bekabeld aan en ga dan naar de webinterface (http://mijnmodem.kpn). Dan ben ik benieuwd of je 'm onder Thuisnetwerk en dan Verbonden apparaten tegenkomt. En met welke naam? 

Heb je trouwens de SuperWifi punten via Marktplaats of iets dergelijks gekocht of had je ze nog ergens liggen? Laat maar weten waar je achter gekomen bent en of de hulp geholpen heeft! 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2026

Hoi ​@Rik_krol. Welkom op de KPN Community! Lastig dat één van je SuperWifi punten niet helemaal mee wil werken. Daar moeten we verandering in zien te brengen. 

Blijft het SuperWifi punt ook rood als je 'm hebt gereset en daarna een tijdje bekabeld aangesloten laat (minimaal 30 minuten)? Als dat het geval is, gaat er wel iets mis. Dan kun je het beste even controleren of je het met de stappen in onderstaand Kennisbank artikel kunt oplossen. 

Als het lampje wel constant groen brandt als de internetkabel erin zit en vervolgens rood wordt (en blijft) als je 'm ergens draadloos neerzet, dan kun je 'm het beste eens vlakbij de Experia Box draadloos neerzetten. Wordt ie dan wel groen (na verloop van tijd), dan weet je dat je 'm in eerste instantie te ver weg hebt gezet. Als ie dan ook rood wordt, sluit 'm dan weer eens bekabeld aan en ga dan naar de webinterface (http://mijnmodem.kpn). Dan ben ik benieuwd of je 'm onder Thuisnetwerk en dan Verbonden apparaten tegenkomt. En met welke naam? 

Heb je trouwens de SuperWifi punten via Marktplaats of iets dergelijks gekocht of had je ze nog ergens liggen? Laat maar weten waar je achter gekomen bent en of de hulp geholpen heeft! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 13, 2026

Ik gebruik de wifi punten al een paar jaar, maar ik heb onlangs alles opnieuw moeten installeren en nu krijg ik die ene dus niet aan de gang en dus ook niet zichtbaar in de app. Ik kom hem dus niet tegen onder verbonden apparaten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 16, 2026

En wat zie je als je gaat naar de webinterface van het modem (http://mijnmodem.kpn) en klikt op de netwerkknop. Zie je dan wel alle vier de SuperWifi punten? Als je 'm daar wel ziet, dan kun je inloggen op de webinterface en controleren of je 'm eerst kunt ontkoppelen. Volg daarna nog een keer de instructies die je kunt vinden in het Kennisbank artikel uit mijn vorige bericht onder ‘Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet’. Volg deze instructies ook als het SuperWifi punt niet ziet onder de netwerkknop. 

Wat je ook nog kunt doen is een normale reset van het SuperWifi punt. Hoe je dat doet lees je hieronder wanneer je klikt op ‘toon inhoud’.

1. Schakel het SuperWiFi-punt uit en verwijder kabels:
    • Zet het SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Start het SuperWiFi-punt op:
    • Zet het SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
  3. Reset het SuperWiFi-punt:
    • Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
    • Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
    • Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
  4. Sluit het SuperWiFi-punt aan op het modem:
    • Verbind het SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
    • Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
    • Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
    • Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft!