Skip to main content
Antwoord

Experia Box V10 heeft verbindingsproblemen met SuperWifi 2 punten sinds update

• September 18, 2025
  • 5 reacties
  • 221 keer bekeken

Onlangs is mijn Experiabox v10 voorzien van de nieuwste update van kpn. Sinds dat moment werken mijn superwifi 2 (zwarte) punten niet meer goed samen met de Experiabox.

Eerste probleem was het vinden van een connectie. De Experiabox herkende maar 1 superwifi punt. Als ik inlog op de Experiabox zag ik onder verbonden apparaten wel welke apparaten connectie met de Experiabox en welke apparaten met het superwifi punt verbonden waren. Het tweede superwifipunt werd niet gevonden. Ik heb twee keer de helpdesk gebeld. En er is twee keer een reset procedure doorlopen. Dit maakte geen verschil voor de vindbaarheid van het tweede superwifipunt.

Het tweede probleem was dat wanneer ik het eerste superwifi punt loskoppelde van het modem er geen verbinding meer was. Dit was gelukkig snel hersteld door wps functie te gebruiken. 

Maar toen begon het derde probleem. Ik zag ineens niet meer welke apparaten verbinding zochten met de Experiabox of het eerste superwifipunt. Alle apparaten staan op de xperiabox. Dit zou niet mogelijk kunnen zijn, omdat mijn xbox via een kabel verbonden is met het superwifipunt, dus deze zou altijd onder het superwifipunt bij de verbonden apparaten zichtbaar moeten zijn.

Omdat ik het tweede superwifipunt niet aan het werken kreeg, ben ik naar de kpn winkel gegaan en heb ik het ‘defecte’ superwifi punt geruild voor een andere. Thuis aangekomen heb ik het tweede superwifipunt bedraad aangesloten aan de Experiabox. Na een tijd te hebben gewacht, zodat er voldoende tijd voor updates was, zagik dat het tweede superwifipunt wel wordt herkend, maar het symbool ervoor is rood (wat betekent dat het niet goed gekoppeld is). En alle apparaten in mijn woning staan bij verbonden apparaten onder de Experiabox, niet onder de Superwifipunten.

Om te testen of de superwifipunten wel werken, heb ik de wifi van het modem uitgezet. Dus alle draadloze communicatie moet via de superwifipunten lopen. En dat gebeurt ook. Maar dat is het vierde probleem. De apparaten staan allemaal onder de Experiabox bij de verbonden apparaten. En bij de superwifi punten staat in beide gevallen dat er 0 apparaten verbonden zijn. Dat zou toch niet moeten kunnen.

Volgens mij werkt de Xperiabox V10 niet goed samen met de superwifipunten. Ik heb eerder geen afscheid van de V10 willen nemen, omdat deze over een eco-modus beschikt, maar ik begin nu onderhand toch wel mijn vraagtekens bij de compatibiliteit te zetten.

Hopelijk heeft iemand de oplossing dat alles wel goed werkt...

Beste antwoord door Leen59

Probeer eens herstart thuisnetwerk vanuit het modem, dus geen reset.

5 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Probeer eens herstart thuisnetwerk vanuit het modem, dus geen reset.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 18, 2025

Dit heeft gewerkt. Dankjewel!

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@FransD81, goed om te lezen dat het met de tip van Leen is gelukt en het weer werkt! Zo'n herstart lijkt soms een klein iets, maar het kan grote gevolgen hebben zoals je merkt 🙂

robjanssen1977
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Zijn er nu gewoon reacties verwijderd uit dit topic?

Jasper van KPN
Moderator

Ze zijn niet verwijderd, ze zijn verplaatst naar het topic wat je hier zelf al over had. Het is niet handig om hetzelfde te bespreken in 2 verschillende topics (zie ook de huisregels), je kunt daar verder gaan zodat het overzichtelijk blijft.