Skip to main content
Update

Experia Wifi: Update naar EW.C.25.14.02

Categorie:Experia Wifi
  • December 6, 2025
  • 130 reacties
  • 2410 keer bekeken
Toon eerste bericht

130 reacties

Heb zojuist 1 van de experia Wifi point gereset,  reset knop voor 10 sec ingedrukt totdat alle lampjes evnen oplichten en daarna het eerste lampje van links opnieuw is gaan knipperen. Nu afwachten of het experia Wifi point over een uur geupdate is 😀

• December 13, 2025

Heb zojuist 1 van de experia Wifi point gereset,  reset knop voor 10 sec ingedrukt totdat alle lampjes evnen oplichten en daarna het eerste lampje van links opnieuw is gaan knipperen. Nu afwachten of het experia Wifi point over een uur geupdate is 😀

Waarschijnlijk niet. Want het stukje wat wordt genoemd betreft de migratie en jouw EW was al gemigreerd.

Hoe kan ik nu daadwerkelijk controlen of de EW gemigreerd is met de upgrade naar EW 25.14.02.  Als ik via de het thuiswerk overzicht de EW aan kies en het tablad firmware selecteer staat hier nog steeds EW 25.07.04.  

Vreemde is wel dat bij upgrade je apparaat continue een cirkel blijft draaien.

• December 13, 2025

EW.C.25.07.04 is al  de nieuwe kpn software daaruit kan ik concluderen dat jouw EW is gemigreerd.

Alleen moet net als bij mij de laatste versie nog worden geïnstalleerd waar dit topic over gaat. En dat kan bijna zeker niet handmatig.

Dat je dat cirkeltje ziet en dat je die tekst over dat upgraden ziet verbaasd mij wel.

Jasper van KPN
Moderator

Ik had even niet door dat je die versie van de software al had, daarvoor werkten die stappen inderdaad. Sorry. Die update kan niet handmatig, die komt alsnog vanzelf naar alle apparaten. Daar hoef je niets voor te doen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 13, 2025

@JanD ​@Erik van KPN ik heb dat ook nooit begrepen waarom de EW instructies de reset procedure verkeerd uitleggen.

• December 13, 2025

@JanD ​@Erik van KPN ik heb dat ook nooit begrepen waarom de EW instructies de reset procedure verkeerd uitleggen.

Jij bedoeld waar Jan ook op wijst dat er een fysieke reset knop op zit. Naast de aan en uit knop.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 13, 2025

@Rowi. Ja  maar 10 sec. Indrukken doet niets bij mijn EW.  Uiteindelijk krijg je wel soort loop lichtjes van links naar rechts, herstart maar reset lijkt het niet op. 

De wi-fi problemen spelen al weken hier thuis, apparaten blijven op het punt op zolder plakken terwijl ik hier beneden ook een wi-fi punt heb staan, ik ben dringend op zoek naar die laatste update wil die zo snel mogelijk hebben, ​@Jasper van KPN ik heb zoveel problemen met de wi-fi thuis ik word er stapel gek van kan dat bijwerken niet sneller? Ik heb al zelf een Switch gekocht omdat de tweede poort op de EW zo knetter langzaam is geworden, nog heel even en ik trakteer mezelf met Kerst op nieuwe wi-fi punten.

• December 13, 2025

Wat je beschrijft is zover ik weet wel de reset.

Het blijven plakken kan aan het apparaat liggen. Toevallig kwam ik laatst iets tegen dat Apple een vrij hoge grens(70 dBm) heeft wanneer de roaming moet plaatsvinden.

Eerlijk gezegd verwacht ik van deze update geen wonderen, waarschijnlijk is investeren in iets nieuws de betere keuze.

• Topper
  • December 13, 2025

deze opties had ik al geprobeerd. De bekabelde EW's omwisselen. De zelfde EW (op de nieuwe plaats/kabel) werkt nog steeds niet.

er valt me wel iets op:  Ew1 heeft een ipadres eindigent op 1 , de andere werkende eindigt op 3
ik neem aan dat de niet werkende op 2 dan eidigt. Echter heb ik een device een vast ipaddress dat op 2 eindigt. Ik zal die eens een ander ipadres geven en het ipaddress release en dan wederom de EW resetten. Kijken of dat helpt
btw als ik de ipadressen van de EW's die wel werken in mijn webbrowser invoe, kom ik niet op de EB interface uit maar op This site can’t be reached"”

helaas , dat maakte ook niets uit. Ben bang dat deze EW kapot is gegaan.
Ook een reset van EB naar fabrieksinstellingen had geen effect

• Topper
  • December 14, 2025

helaas , dat maakte ook niets uit. Ben bang dat deze EW kapot is gegaan.
Ook een reset van EB naar fabrieksinstellingen had geen effect

Na flink wat verder graven kwam ik achter het volgende:
De specifieke ( niet in het netwerk komende) EW zendt de volgende SSID's uit:
SoftAtHome, SoftAtHome_extraWiFi2G en SoftAtHome_extraWiFi5G.
Hij kan blijkbaar niet de instellingen over nemen van de EB.
Het ww onder op de EW  ( of van mijn wifinetwerk) werkt helaas niet.
Hoe komt het dat de EW deze (in mijn ogen) rare SSID's uitzendt?
Hoe krijg ik hem weer op mijn eigen netwerk . Al tig keer gereset, zonder resultaat

• December 14, 2025

Ik heb dat Softathome eerder langs zien komen daarbij dacht ik dat dit door die persoon zelf was ingegeven. Mogelijk is dit een default van Sagemcom, het is bij mijn weten geen  default van de KPN software. Het is zeker geen standaard adres van Arcadyan en de oorspronkelijke EW software.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gek dat het maar niet wil verbinden ​@edwinf. 😣 Inloggen op de webinterface van dit punt lukt dus ook nog niet, lukt het wel om het ip adres te achterhalen met deze tip, en dan in te loggen?

Een andere manier is om naar de Netwerkomgeving in Windows te gaan. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.

Als het via die weg ook niet lukt, je gaf aan dat je op het modem al eens het netwerk hersteld had. Was dat volgens deze stappen? 

• Log in op het modem.
  • Klik links op Instellingen.
  • Kik daarna op Zet terug naar fabrieksinstellingen bij Reset wifi.

Ik ben benieuwd!

• Topper
  • December 14, 2025

Gek dat het maar niet wil verbinden ​@edwinf. 😣 Inloggen op de webinterface van dit punt lukt dus ook nog niet, lukt het wel om het ip adres te achterhalen met deze tip, en dan in te loggen?

Een andere manier is om naar de Netwerkomgeving in Windows te gaan. Daar zie je een lijst met alle aangesloten Wifipunten. Dubbelklik op een ervan, je wordt dan automatisch naar het hoofd Wifipunt gebracht.

Als het via die weg ook niet lukt, je gaf aan dat je op het modem al eens het netwerk hersteld had. Was dat volgens deze stappen? 

• Log in op het modem.
  • Klik links op Instellingen.
  • Kik daarna op Zet terug naar fabrieksinstellingen bij Reset wifi.

Ik ben benieuwd!

in mijn netwerk overzicht van mijn pc  zie ik geen enkele extender .
ik had inderdaad het netwerk hersteld met de optie zoals je aangeeft. 
Ik heb ze alle 3 geprobeerd. Geen succes.

Overigens zie ik via mijn netwerk sniffer dat er 1 ipaddres is met een vreemd macaddress

Volgens mij is dat de missende EW. Ik kan hem echter niet benaderen via browser
pingen lukt wel

Pinging 192.168.2.28 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.2.28: bytes=32 time<1ms TTL=64

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 14, 2025

Bij mijn ouders was de update nog niet gearriveerd vanavond. Ze gebruiken de Experia wifi zodat het bereik in de woonkamer ook goed is. Zal het een beetje in de gaten houden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 15, 2025

Na de update brandt het verbindingsledje van beide ExperiaWiFi versterkers niet meer terwijl ik zie dat er wel apparaten verbonden zijn met beide ExperiaWifi versterkers.

Een ander issue is: wanneer ik mijn Box12 herstart, komt er geen vaste telefoonverbinding tot stand. Dit moet ik herstellen vanuit de MijnKPN-app.

@JacoPlaza, we zien meer mensen over dat ledje. Hebben we doorgegeven.

Voor de telefonie, wat gebeurt er precies na een herstart met je telefonie? Zie je dat het icoon in het overzicht van kleur verandert? Wat ervaar je qua beltonen e.d.?

Zojuist even gecontroleerd of de experiabox V10 is geupgrade naar de firmware stand V10.C.25.08.15 en dat is het geval. Alleen als ik op de twee experia Wifi accesspoints inlog hebben deze nog steeds de oude firmware versie EW.C.25.07.04 zou verwachten naar aanleiding van bovenstaande update dat deze ook mee aangepast zouden zijn naar EW.C.25.14.02.  Is het mogelijk om handmatig de Experia Wifi points te updaten naar de laatste versie.

Als handmatig updaten kan, dan krijg je die optie in de webinterface, ​@John Schenkels. Als je dat daar niet ziet, dan is het nog even afwachten. Je krijgt hem dan of vanzelf nog, of de handmatige optie komt later deze of volgende week ergens beschikbaar. Kan zijn dat een reset helpt, maar ik weet niet zeker of deze versie al op reset beschikbaar is gezet.

Vreemde is wel dat bij upgrade je apparaat continue een cirkel blijft draaien.

Dat betekent dat je modem de upgradeserver niet kan bereiken.

@edwinf, als jij de inlogpagina van je modem opent dan zit daar een netwerkknopje, onder de afbeelding van je modem. Als je daarop klikt, zie je dan wel alle drie je EW’s? 

JanD
Superuser
  • December 15, 2025

Ik heb de EW nu rechtstreeks op de V10 aangesloten,  ben benieuwd wanneer ik de update krijg, ik loop nu 2 updates achter.

• Topper
  • December 15, 2025

@edwinf, als jij de inlogpagina van je modem opent dan zit daar een netwerkknopje, onder de afbeelding van je modem. Als je daarop klikt, zie je dan wel alle drie je EW’s? 

Nee. Alleen de 2 werkende EW worden getoond

• Helper
  • December 15, 2025

Na de update brandt het verbindingsledje van beide ExperiaWiFi versterkers niet meer terwijl ik zie dat er wel apparaten verbonden zijn met beide ExperiaWifi versterkers.

Een ander issue is: wanneer ik mijn Box12 herstart, komt er geen vaste telefoonverbinding tot stand. Dit moet ik herstellen vanuit de MijnKPN-app.

Voor de telefonie, wat gebeurt er precies na een herstart met je telefonie? Zie je dat het icoon in het overzicht van kleur verandert? Wat ervaar je qua beltonen e.d.?

Na herstart van Box12 brandt niet alleen het telefoon ledje op Box12 niet, ook de vaste telefoon werkt niet. Ik krijg de telefoon wel aan de gang via de MijnKPN-app middels hulp/vast bellen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 16, 2025

Nou, mijn 2 EW kastjes zijn nog niet bijgewerkt, heb ze al vaak hard gereset, vind het super vervelend dat het zo lang moet duren.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 16, 2025

Nou, mijn 2 EW kastjes zijn nog niet bijgewerkt, heb ze al vaak hard gereset, vind het super vervelend dat het zo lang moet duren.

Bij mijn ouders draait EW en Box12 ook nog op de oude firmware. Geduld is een schone zaak.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ze zitten wel rechtstreeks op je modem en niet via een switch Martijn? Dat kan nog effect hebben op de bereikbaarheid van de Experia Wifi's. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 16, 2025

Nee ​@Arjan van KPN de EW kastjes zijn beide aangesloten via Netgear GS105Ev2 switches (gekocht via KPN), lijkt mij toch geen probleem?

• December 17, 2025

Vandaag handmatig de Box 12 van de recente software voorzien.

Bij de EW is nu inderdaad nieuw tabblad verschenen maar er staat nog niks klaar.

@John Schenkels 

Waarschijnlijk zie jij op jouw EW hetzelfde als je op dat nieuwe tabblad klikt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 17, 2025

Dan is deze derde EW in z'n geheel niet gemigreerd, ​@edwinf. Zou je daarvoor eens het volgende willen doen:

1. Ontkoppel deze EW van je modem
  2. Reset je modem en wacht tot hij weer helemaal opgestart en werkzaam is
  3. Plug de EW rechtstreeks bekabeld in op je modem
  4. Reset de EW en laat hem een uurtje met rust

Daarna zou hij ook gemigreerd moeten zijn.

Na herstart van Box12 brandt niet alleen het telefoon ledje op Box12 niet, ook de vaste telefoon werkt niet. Ik krijg de telefoon wel aan de gang via de MijnKPN-app middels hulp/vast bellen.

Dat is gek. Telefonie is het laatste deel dat weer opstart, dus het klinkt alsof de opstartprocedure niet helemaal goed afrond. Ik zou je in dit geval dan een reset van je Box 12 aanraden om even vers te beginnen. 

Nee ​@Arjan van KPN de EW kastjes zijn beide aangesloten via Netgear GS105Ev2 switches (gekocht via KPN), lijkt mij toch geen probleem?

Zou geen probleem moeten zijn, maar we zien wel vaker gekke dingen. Maar, even een stapje terug. Als jij in het geheel nog geen geen KPN Software hebt, dan krijg je bericht voor je aan de beurt bent voor migratie. En dan kan je, voor de zekerheid, de EW's even rechtstreeks bekabeld aansluiten in de nacht dat je overgaat. Als jouw modem en EW's al wel KPN Software hebben, maar de EW's deze nieuwere versie nog niet, dan is het even afwachten. Updaten van ons uit gaat groepsgewijs. En hopelijk deze week nog kunnen we de update ook voor handmatig uitvoeren beschikbaar zetten.