Skip to main content
Antwoord

Experia Wifi versterker schakelt na 1 week steeds uit

• August 30, 2025
  • 7 reacties
  • 78 keer bekeken

Vraagje: kent iemand dit probleem.

Mijn Experia wifi versterker schakelt na precies 1 week steeds uit. Precies na 7 X 24 uur,

Met de aan en uit knop start ik hem weer en doet hij het een week. 

Ik heb een Experia 12 modem en die is niet lang geleden geüpdatet.

De wifi versterker heb ik nu al een paar keer terug gezet op fabrieksinstelling en opnieuw aangesloten.

Via de KPN app ook de modem gereset, maar het veranderd niks.

Ik heb het idee dat dit alles is begonnen na de software update van de modem.

Kent iemand dit probleem en natuurlijk een oplossing.

Alvast bedankt,

Dave

Beste antwoord door DMH

Beste Jan,

Experia Wifi heb ik losgekoppeld en gereset.

Toen opnieuw aangesloten, maar het lukte niet om te koppelen. Heb toen Wifi verbeteren gedaan en de modem werd opnieuw ingesteld. Alles werd gedetecteerd, sinds toen valt niks vanzelf meer uit.

Opgelost🥳

Bedankt 👍🏻

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Goedemorgen ​@DMH , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Fijn dat je je probleem zo goed hebt omschreven! Ik herken deze niet meteen maar denk uiteraard wel graag met je mee. Zou je eens willen loggen op je Box 12 (via http://192.168.2.254) en dan kijken bij de DHCP instellingen of de leasetijd precies 168 uur is. Zo ja, probeer deze eens aan te passen naar bijvoorbeeld 24 uur. Start daarna zowel het modem  als de wifi versterker opnieuw op. Ben in ieder geval heel erg benieuwd naar je bevindingen en zie dan ook graag tegemoet 🙏🏻

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

Beste Jan,

Bedankt voor je antwoord, ik heb meteen gekeken.

De DHCP staat op 86400 seconden = 24 uur.

Heeft u nog een suggestie?

Ik weet niet of er ook een instelling is in de wifi versterker zelf en hoe je daar in komt.

Met vriendelijke groet,

Dave

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Bedankt voor je terugkoppeling ​@DMH!

Wat je nog eens zou kunnen proberen, is om de Experia Wifi eens helemaal los te koppelen, deze te resetten en hem vervolgens opnieuw toevoegen via de KPN Thuis app. Soms kan een 'vervuilde' koppeling na een update van het modem voor rare effecten zorgen. En kijk, om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, ook nog eens naar de plaatsing van de Experia Wifi; test daarom eens of hetzelfde gebeurt wanneer je deze dichter bij het modem plaatst. Ben benieuwd! Mocht dat allemaal niet helpen, dan zou ik je adviseren om hiervoor een belafspraak in te plannen met onze Helpdesk!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

Best Jan,

Ik ga loskoppelen en resetten.

De wifi versterkers heb ik al op verschillende plaatsen gezet. Nu staat hij naast het modem, kan ik hem in de gaten houden. Het probleem bleef hetzelfde.

Bedankt voor alle adviezen!

Met vriendelijke groet,

Dave

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 4, 2025

Graag gedaan en alvast bedankt voor het doorlopen van de aangeraden stappen ​@DMH , ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 20, 2025

Beste Jan,

Experia Wifi heb ik losgekoppeld en gereset.

Toen opnieuw aangesloten, maar het lukte niet om te koppelen. Heb toen Wifi verbeteren gedaan en de modem werd opnieuw ingesteld. Alles werd gedetecteerd, sinds toen valt niks vanzelf meer uit.

Opgelost🥳

Bedankt 👍🏻

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 22, 2025

Goedemorgen ​@DMH , dat is heel fijn om te lezen en ook bedankt dat je deze oplossing hier nog even hebt willen delen, top 💪🏻

Mocht je in de toekomst weer eens problemen ervaren en er onverhoopt niet uitkomen, laat het ons dan vooral weer weten!