Skip to main content
Beantwoord

Experia Wifi werkt niet meer na modemupdate

• November 7, 2025
  • 82 reacties
  • 1151 keer bekeken

Toon eerste bericht

82 reacties

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • December 4, 2025

@Maja van KPN ,

Goedemorgen. Even een snelle reactie tussendoor. Er is inderdaad  contact opgenomen. Heel fijn! Ik kreeg een sms waarin werd kenbaar gemaakt dat er een pakket vanuit KPN wordt opgestuurd. Daarna een mail vanuit PostNL. Een mail van Team KPN was in ongewenste mail terecht gekomen. Dat gaf tekst en uitleg. 

Ik zal later op de dag nog even in persoonlijk bericht contact met je zoeken. Er is namelijk iets wat niet helemaal klopt, maar de mail van Team KPN is een 'noreply' en het pakket is al onderweg.

Groet en fijne dag.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 4, 2025

Inderdaad heel fijn! Top dat er nu schot in de zaak zit 😊

Ik zie je privébericht wel verschijnen!

• Nieuwkomer
  • December 15, 2025

Vorige week de update gehad van het modem, de V12. Beide EW versterkers werken niet meer na deze update. Al 4x contact gehad met kpn, en van alles geprobeerd, maar helaas hebben we het niet werkend kunnen krijgen. Vandaag werd mij medegedeeld dat deze EW al oud zijn, en dat ik maar 2 nieuwe moet kopen. Ben al jaren klant van KPN, heb een paar mobiele abonnementen, internet, tv, vaste telefonie,  maar een service om dit samen op te lossen, is schijnbaar moeilijk. Heb nu onder andere voorgesteld om beide wat water bij de wijn te doen, en op dat antwoord wacht ik nog. Dat KPN  zo met hun klanten omgaat. Alles werkte 100%, hun doen een update, en mijn versterkers werken niet meer. Vervolgens zegt KPN, dat is dan jammer, dan moet je maar nieuwe kopen. Onvoorstelbaar...

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 16, 2025

Ik ben inmiddels 50 jaar klant bij PTT-KPN en alles heeft hier jarenlang probleemloos gewerkt en nu nadat 2 weken geleden er een update is geweest werken de EW versterkers niet meer. Ook contact gehad met KPN en ik krijg ook te horen dat ik ze moet vervangen. Ook moest ik maar van KPN het bedrijf laten komen die de camera's jaren geleden heeft geplaatst omdat die het ook niet meer doen. Ik heb dat bedrijf gebeld en vertelt wat er aan de hand was en die wist gelijk te vertellen dat het aan het wifi probleem lag van de EW versterkers. Hij wilde wel komen maar dat ging me bijna €100 kosten vanwege voorrijkosten en onderzoekskosten. 

• Nieuwkomer
  • December 16, 2025

Kan het bijna niet geloven, maar kreeg zojuist een mail, dat er nu toch kostenloos 2 nieuwe wifiversterkers worden opgestuurd. 

Ik heb ze nog niet,  maar ga ervan uit dat het nu toch nog goed komt.😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 19, 2025

Hier werkt het voor geen meter, terug bellen gebeurd ook al niet. Er wordt door KPN blijkbaar met 2 maten gemeten!

• Nieuwkomer
  • January 25, 2026

Hier ook na de update van de V10 problemen met de EW (die oude vierkante zwarte) 

ze horen als een soort master slave achter elkaar de hangen na de update worden ze apart gezien maar dan klapt de wifi er steeds uit. 
V10 wifi uitgezet (gaat niet meer vanzelf uit zoals voorheen) 

EW’s zijn wel te zien maar niet afzonderlijk te benaderen om bijv aparte kanalen in te stellen. 
regelmatig is 1 van de EW rood in de webinterface

na contact met KPN na de update was het master slave verhaal opgelost. Korte tijd later staan ze weer afzonderlijk aangesloten. De zelfde stappen ondernemen als toen geadviseerd door KPN lost niks op.

dus ik sluit me aan bij veel van bovenstaande reacties… leuk zo’n update maar als het niet uitvoerig getest is is dit kansloos. En nu zelf op moeten draaien voor kosten die zonder update niet nodig waren is echt de meest klantonvriendelijke aktie voor trouwe klanten ooit (als je een V10 hebt moet je wel al langer klant zijn)