Skip to main content
Beantwoord

Extra wifinetwerk aanmaken via de Youfone Experia Box

• August 12, 2025
  • 16 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik heb twee Wifi netwerken op mijn Youfone KPN Box 12 modem (Sagemcom): namelijk een 5 GHz en een 2,4 GHz. Ik heb gemerkt dat het 2,4 GHz netwerk niet goed meer functioneert danwel dat het  niet meer aanwezig is op mijn TP-Link Wifi Extender RE450 die ik gekoppeld heb aan mijn modem.  Ik heb dat 2,4 GHz op die TP-Link extender nodig om te kunnen communiceren met een apparaat. Terzijde: die TP-Link is een zgn. dual band waarbij de 5 GHZ band wel goed functioneert.

Nu heb ik begrepen dat ik op het modem een apart Wifi netwerk kan instellen: 'Extra 2,4' waarmee ik via mijn TP-Link extender mijn apparaat hopelijk stabiel kan aansluiten.

Nu probeer ik e.e.a. te realiseren:

1.         Ik klik op de link http://192.168.2.254, waarmee ik contact kan maken met mijn modem.

2.         Ik probeer mijn inloggegevens in te voeren. Ik word geadviseerd: Niet eerder ingelogd? Gebruik dan gebruikersnaam: Admin en laat het wachtwoord veld leeg.

Als ik probeer in te loggen op http://192.168.2.254/ lukt dat steeds niet: zonder wachtwoord niet en met mijn Youfone KPN Box 12 wachtwoord ook niet. Ik krijg steeds het volgende scherm:

Kun jullie mij helpen die Wifi band 2,4 GHz te verbeteren?

Beste antwoord door Henk2304

Dat weet ik allemaal. Maar...die helpen mij tot nu toe niet. Ik had gehoopt dat jullie als deskundigen mij toch konden helpen met mijn probleem met mijn KPN modem.

Nee, dat kan niet. Deze Community is er voor en door klanten van de provider kpn. Dat de provider Youfone blijkbaar gebruik maakt van het netwerk van kabelmaatschappij KPNNetwerk (die onafhankelijk opereert van provider kpn) betekent niet dat je ondersteuning van de provider kpn of diens Community kunt krijgen. Jouw Youfone modem heeft waarschijnlijk zelfs voor/door Youfone aangepaste firmware die niet onderhouden wordt door provider kpn.

Ik heb ooit als test geprobeerd een V10 van Telfort (inmiddels door kpn overgenomen) aan te sluiten op mijn kpn koperlijn maar dat werkte absoluut niet. 

Je kunt je dus echt alleen tot je eigen provider richten voor ondersteuning. Het is niet anders maar daarvoor betaal je waarschijnlijk dan ook minder dan wij, kpn klanten. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

16 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Beste ​@Opa B hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van YouFone.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Beste JanD,

Met alle respect, maar met de klantenservice van Youfone heb ik slechte ervaringen. Omdat mijn modem een KPN modem is, dacht ik hier mijn vraag te kunnen stellen in de hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2025

Wat je wil gaat niet. De tp link werkt niet samen met het modem wat de instellingen betreft. Om dat te kunnen realiseren heb je een kpn wifipunt nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Joep 

Bedankt voor je reactie.  Kun en mag je nog aangeven welk KPN wifipunt ik het beste kan aanschaffen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 12, 2025

Weet je zeker dat je een wifipunt nodig hebt? Wat wil je doen en waar?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

Wat je wil gaat niet. De tp link werkt niet samen met het modem wat de instellingen betreft. Om dat te kunnen realiseren heb je een kpn wifipunt nodig.

Dat kan niet, meneer is Youfone klant dus maakt geen koppeling met het KPN beheer systeem → dus ook geen updates.

Beste JanD,

Met alle respect, maar met de klantenservice van Youfone heb ik slechte ervaringen. Omdat mijn modem een KPN modem is, dacht ik hier mijn vraag te kunnen stellen in de hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

maar dat is toch ook de prijs die je betaald. Van een budget maatschappij kan je geen premium service verwachten. Als je die service wel wilt zou ik overstappen op een premium merk met een eigen klantenservice en eigen monteurs. Bijvoorbeeld een KPN, Ziggo of Freedom.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Beste JanD,

Jouw modem is een YouFone modem en géén KPN modem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Hallo  

Jullie reacties zijn helder maar helpen mij helaas niet verder. Ik ontvang graag een oplossing en geen antwoord dat ik maar KPN klant moet worden. Dat ben ik op dit moment niet. Maar mijn modem is wel een KPN product.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 12, 2025

Voor een oplossing moet je bij YouFone zijn, daar ben je klant. ​@Opa B 

Jouw modem lijkt op een KPN modem,  maar heeft YouFone software en daar kunnen wij je dus niet mee helpen op een KPN consumenten forum.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Dat weet ik allemaal. Maar...die helpen mij tot nu toe niet. Ik had gehoopt dat jullie als deskundigen mij toch konden helpen met mijn probleem met mijn KPN modem.

• Antwoord
  • August 12, 2025

Nee, dat kan niet. Deze Community is er voor en door klanten van de provider kpn. Dat de provider Youfone blijkbaar gebruik maakt van het netwerk van kabelmaatschappij KPNNetwerk (die onafhankelijk opereert van provider kpn) betekent niet dat je ondersteuning van de provider kpn of diens Community kunt krijgen. Jouw Youfone modem heeft waarschijnlijk zelfs voor/door Youfone aangepaste firmware die niet onderhouden wordt door provider kpn.

Ik heb ooit als test geprobeerd een V10 van Telfort (inmiddels door kpn overgenomen) aan te sluiten op mijn kpn koperlijn maar dat werkte absoluut niet. 

Je kunt je dus echt alleen tot je eigen provider richten voor ondersteuning. Het is niet anders maar daarvoor betaal je waarschijnlijk dan ook minder dan wij, kpn klanten. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 12, 2025

Ok. Allemaal bedankt voor jullie reacties. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 12, 2025

@Henk2304 en dat is de enige reden waarvoor de V10 een herstel knop heeft. Hard reset + herstel knop tegelijk was een reset waarna autohunt werd aangezet en je van een Telfort modem een KPN modem (of andersom) kon maken. Inmiddels is deze functie komen te vervallen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Met alle respect,  maar als 74 jarige halve digibeet begrijp ok hier niets van. Begrijp ik dat ik mijn Youfone KPN modem wel/niet kan resetten naar een echt KPN modem?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 13, 2025

Nee dit was een reactie op Henk en niet voor u. 

• August 13, 2025

Met alle respect,  maar als 74 jarige halve digibeet begrijp ok hier niets van. Begrijp ik dat ik mijn Youfone KPN modem wel/niet kan resetten naar een echt KPN modem?

Nee dit was een reactie op Henk en niet voor u. 

En dat zou je - zo het al nog mogelijk zou zijn - ook niet willen want dan doet die 't vast niet meer bij Youfone. Daarom ook is het geen "Youfone/kpn modem" maar gewoon een Youfone modem. Als klant van Youfone kun je iedere verwijzing naar kpn beter achterwege laten. Je hebt een overeenkomst met Youfone en van hen heb je de apparatuur ontvangen, niet van kpn. Bij hen moet je ook zijn voor ondersteuning en je door hen niet met een kluitje het spreekwoordelijke riet in laten sturen, wat budgetmaatschappijen nog wel eens willen doen: verantwoordelijkheid afschuiven.