Skip to main content
Antwoord

Geen wifi signaal meer sinds update van v10 op 10-09

• September 10, 2025
  • 8 reacties
  • 243 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds de update van afgelopen nacht, 10 september, doet onze wifi het niet meer. We hebben meerdere Superwifi’s die ook in onze Airbnb staan, en onze gasten hebben dus de ook hele dag geen internet​.

We hebben alles al gereset maar niks werkt. Op dit moment is de huidige situatie is dat de Experia V10 box groene lampjes geeft en de Superwifi die met ethernetkabel is aangesloten ook groen lampje geeft (deze is ook al is gereset naar fabrieksinstellingen).
Als we met wifi willen verbinden op onze telefoon komt ons wifi netwerk niet in beeld en alle apparaten die wifi verbinding hadden krijgen ook geen verbinding.

Het lijkt dus aan de SuperWifi te liggen want de apparaten die direct zijn verbonden met de Experia V10 hebben wel internet. 

Ik kan niet inloggen in de internet instellingen omdat ik dus geen verbinding kan maken met internet en heb ook geen laptop die een ethernet kabel ingang heeft om het via de laptop te doen.

Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Ik ben ook op zoek naar een link waar ik compensatie voor kan aanvragen omdat ik nu al de hele dag geen internet heb, + mijn bedrijf waardoor ik niet kan werken en ontevreden gasten heb. ​​​​​​

Beste antwoord door Jacey

Hi allemaal,

Update vanuit mij. Blijkbaar moet door de update Wireless worden aangezet. Voor deze update werd dit geregeld door de SuperWifi’s maar met de nieuwe update wordt MESH nu ook ondersteund dus moet Wireless aangezet worden. Nadat dit aangezet was werkte het internet gelijk. Nog wel even alle punten moeten herstellen maar was zo gebeurd. 

Waarschijnlijk gaan meer mensen hier last van hebben dus als dit gepind kan worden dan kunnen andere mensen ook snel de oplossing vinden.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 10, 2025

Ben je een zakelijke klant zo te lezen, bel dan met 0800 0403 ​@Jacey 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Hi ​@Jacey en welkom bij de KPN Community. Inderdaad niet prettig om zo geen werkende wifi te hebben.
Ik raad je in eerste instantie aan om een schone installatie van de SuperWifi punten te doen. Als je de stappen daar precies doorloopt dan begin je met een schone lei en hopelijk maken ze daarna wel goed verbinding. 

Zo niet, dan is bellen de volgende stap, zoals JanD ook al adviseert:

Ben je een zakelijke klant zo te lezen, bel dan met 0800 0403 ​@Jacey 

Hopelijk heeft mijn collega het dan alsnog snel met je opgelost!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • September 13, 2025

Hi allemaal,

Update vanuit mij. Blijkbaar moet door de update Wireless worden aangezet. Voor deze update werd dit geregeld door de SuperWifi’s maar met de nieuwe update wordt MESH nu ook ondersteund dus moet Wireless aangezet worden. Nadat dit aangezet was werkte het internet gelijk. Nog wel even alle punten moeten herstellen maar was zo gebeurd. 

Waarschijnlijk gaan meer mensen hier last van hebben dus als dit gepind kan worden dan kunnen andere mensen ook snel de oplossing vinden.

• Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Buiten dat het modem passwoord gereset is en de wifinaam en key gereset zijn ben ik na uren power downs en resets er inderdaad ook achter gekomen dat de interne wifi van het modem niet meer uitgezet mag zijn om de punten 2 en hoger te laten werken. Bedraad werken ze wel maar dat is nooit de bedoeling geweest. Vroeger hadden de wifi punten allemaal dezelfde netwerknaam maar daar lijkt nu een volgnummer aan toegevoegd te zijn. Mijn laptop hangt aan punt 1 en geeft bij de verbinding aan 'naam'2, de interne wifi heeft blijkbaar 'naam'1 en daar willen alle punten 2 en hoger aan verbinden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 13, 2025

Fijn dat je de oplossing gevonden hebt en bedankt voor het delen ​@Jacey! Ik neem dit ook mee in de feedback naar de ontwikkelaars. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 15, 2025

Hi,

Enige tijd geleden is mijn Experia V12 omgeruild tegen een V10 (vanwege hogere snelheid en de op mijn adres daarvoorbenodigde bonding of zoiets). Er zijn toen door de monteur ook nieuwe zwsarte Super Wifipunten toegevoegd, waarvan eentje bij het modem. Er werd me verteld, dat er nog een update zou komen, zodat de wifi vanhet modem ook weer gebruikt kon worden, als ik alles goe begrepen heb.

Mijn wifi op het modem staat dan ook uit.

Begrijp ik het nu goed, dat na deze update de ingebouwde wifi van het modem ook meedoet met MESH? Zo ja, dan kan ik dus het super Wifi punt welke nu direct bij mijn modem staat, daar weghalen en gebruiken om elders in huis de wifi signalen te versterken?

En omdat het MESH gebruikt, hoef ik toch niet perse een kabel te gebruiken toch? Is het, indien mogelijk, nog wel altijd het beste om ook de Super Wifi punten te bekabelen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 15, 2025

Dat heb je helemaal goed ​@bnwgraaf . Het modem wordt dan ook een wifipunt. Het wifipunt naast het modem kan ergens anders naar toe. Bekabeld is natuurlijk altijd het beste want je hebt geen verlies van het signaal. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • September 16, 2025

Super, ik ben wel blij geworden van deze update!
De user interface ziet er een stuk moderner en prettiger uit en eindelijk weer een overzicht welk apparaat verbinding maakt met welk WIFI punt of met de router, die nu ook nog eens meedoet met MESH, waardoor ik een WIFI punt op een andere locatie kan zetten en dus een extra punt heb!

Ook fijn, eindelijk het aantal vast te zetten IP adressen niet meer beperkt tot 10 of zo!

Ik zie alleen mijn switches nergens terug.

En hoewel ik blij ben met het toplogie overzichtje, niet alle apparaten worden daar weergegeven. Een grote groep apparaten wordt weergegeven met “x meer apparaten”