Skip to main content
Vraag

Groen verbindingslampje Experia Wifi brandt niet

• December 11, 2025
  • 11 reacties
  • 39 keer bekeken

Na de update van KPN afgelopen week van het modem V12 zie ik dat het groene verbindingslampje van mijn Experia Wifi versterker niet brandt. In het netwerkoverzicht zie ik wel dat hij is herkend en er ook diverse apparaten aan zijn gekoppeld. Het power lampje groen brandt continu en ook de wifi blauw is constant aan. Dus er is wel verbinding. Maar het groene lampje rechts - verbinding met apparaat - staat uit. Kan dit kwaad ?

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 11, 2025

Hallo ​@ruuddebree ,

Je kunt dat lampje aan -en uitzetten via de WPS knop. 

Probeer dat lampje eens aan te zetten. 

bron: 

Lampje van de SuperWifi 2

Uit

SuperWifi 2 is uit, of het lampje is uitgezet (via de WPS knop of de webinterface).

Let op: bepaalde statussen zijn altijd zichtbaar in het lampje, ook als het lampje ingesteld is op uit.

Lampje van de SuperWifi 1

Uit

SuperWifi is uit, of het lampje is uitgezet (via de WPS knop of de webinterface)

• Auteur
  • Helper
  • December 12, 2025

Het is niet dit model, maar een zwarte vierkante, met links onderaan vierlichtjes:power / wifi / WPS en verbinding met apparaat. En de laatste brandt niet, terwijl de versterker wel in het thuisnetwerk staat vermeld. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 12, 2025

Bij de Experia WiFi punten kun je het lampje niet zelf aan-of uitzetten. Mogelijk is het lampje gewoon stuk gegaan. 

Op zich niet heel belangrijk al de verbinding wel werkt. 

bron: 

• Helper
  • December 12, 2025

Na de update van KPN afgelopen week van het modem V12 zie ik dat het groene verbindingslampje van mijn Experia Wifi versterker niet brandt. In het netwerkoverzicht zie ik wel dat hij is herkend en er ook diverse apparaten aan zijn gekoppeld. Het power lampje groen brandt continu en ook de wifi blauw is constant aan. Dus er is wel verbinding. Maar het groene lampje rechts - verbinding met apparaat - staat uit. Kan dit kwaad ?

Ik zit met hetzelfde probleem: de verbindingsled van beide Experia wifi versterkers branden niet terwijl ik zie dat er wel apparaten aan verbonden zijn. Ook bij mij is dit na de update gekomen. Inmiddels heb ik beide versterkers al opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. 

• Helper
  • December 12, 2025

Nog een probleem na de laatste update: na het herstarten van de Box12 werkt de vaste telefoonverbinding niet meer. Na controle en instelling op afstand, werkt de telefoonverbinding weer wel. Echter, telkens als ik de Box12 opnieuw opstart om het verbindingsledje van de Experia wifi versterker brandend te krijgen, zit ik meteen weer met het uitvallen van de vaste telefoonverbinding. Tja, zo kom je de dag wel door.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 12, 2025

Ook hier hetzelfde probleem hoor, maar helaas nog veel meer problemen na de update naar KPN software. Was dit maar het enige probleem!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@ruuddebree, het lampje op de Experia Wifi kan je niet zelf uitzetten inderdaad. De verbinding zelf werkt nog wel dus, maar het lampje laat het niet zien. Aangezien je, zo te zien, niet de enige bent die dat heeft zullen we dat doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij dat voor een volgende versie kunnen bekijken!

• Auteur
  • Helper
  • December 14, 2025

Dank voor de reactie. Gelukkig weten we nu dat het een probleem is in relatie met de laatste update. En hopelijk schakelt KPN hier snel op. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat gaan ze dus bekijken, laten we daar nog niet op vooruit lopen. Het scheelt dat het alleen het lampje is dat het niet goed doet, als de Experia Wifi het verder wel doet zoals je zei. 

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 14, 2025

@Jasper van KPN  Het ledje op de voorzijde van SW2 kun je toch via de MijnKPN app aan/uit en dimmen.

Jasper van KPN
Moderator

Klopt ​@JoCoLa, bij de SuperWifi's kan dat. Maar bij de Experia Wifi, waar het over gaat, niet als het goed is.