Skip to main content
Vraag

Heb ik een tweede zwarte wifi punt nodig als de wifi zwak is?

• December 27, 2025
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Goede middag ik heeft een vraag .ik heb een wifi punt beneden boven niet beneden doet het goed boven een beetje zwak is het nodig dat ik een tweede wifi punt nodig heb.ik heeft de zwarte.graag info.🫠

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 27, 2025

Hoi ​@cornelis48, dit kan goed mogelijk zijn.

Als het signaal, zoals je zelf aangeeft, te zwak is, kan het handig zijn om er een punt tussen te zetten.  Het beste is deze via een kabel bovenaf aan te sluiten.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@cornelis48 .  Ik sluit me aan bij ​@bnh  maar misschien is het ook nog een idee om de plek waar je huidige wifi punt staat te verplaatsen?  Als die nu dicht bij de Experiabox staat, dan wordt het bereik misschien beter als je die op een andere plek in de woning zet.   Het is een beetje experimenteren, zeg maar. 

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Goedemiddag Erwin van kpn als ik hem verplaats is mijn ring deur bel zwak en mijn camera,s dus boven beetje zwak .van daar mijn vraag.😉

JanD
Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@cornelis48 je kunt het eenvoudig testen met de wifimanager, zie link.

Je kunt het ook testen met een mobiel in de wifistand, heb je op een bepaalde plek slechte tot geen wifi op je mobiel dat is het tijd voor actie.

Succes.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • December 31, 2025

Goedemorgen janD het is goed gegaan ik heb wifi punt twee verplaats en heeft nu boven goed wifi zelfs op mijn mobiel op verbinding 6 😀👍

Erwin van KPN
Moderator

Goedemorgen janD het is goed gegaan ik heb wifi punt twee verplaats en heeft nu boven goed wifi zelfs op mijn mobiel op verbinding 6 😀👍

Dat is fantastisch nieuws, Cornelis! Fijn dat je het daarmee hebt kunnen verbeteren!!

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

Dank je wel het is gelukt .ik hoopt dat het goed blijft .want het is mijn tweede Expira box v10.laatse veel storing met die twee Expira v10 boxen.moest super wifi ook steets opstart.😉