Skip to main content
Vraag

Hoe moet ik mijn witte SuperWifi-punten installeren?

• July 13, 2026
  • 30 reacties
  • 266 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Nee, helaas kun je die drie SuperWifi's niet samen gebruiken. Voor de onderlinge samenwerking moeten ze op dezelfde firmware zitten, dus oftewel de oude fabriekssoftware of de KPN Software.

In beide gevallen heb jij nu twee Wifi punten die samen kunnen werken: De twee SuperWifi's op oude software of de Experia Box en de SuperWifi op KPN Software. 

Wat nog eventueel een mogelijkheid is, is dat je eerst één of twee SuperWifi's huurt via je abonnement (met KPN Software). Die kosten €2,49 per stuk per maand en dan kun je checken of je je huis van goede Wifi kan voorzien. Daarna kun je dan verder besluiten wat je doet. Je kunt ze huren via de MijnKPN app door middel van je Internetabonnement aan te passen. 

• Auteur
  • Topper
  • July 29, 2026

Dank je/ dank iedereen voor het meedenken en adviseren. Ik overweeg ondertussen inderdaad om over te stappen naar de nieuwe KPN superwifi 2 (de zwarte). 

Als je die eerst huurt en later alsnog besluit te kopen, ben je dan het geld van de huurmaanden kwijt? Of wordt dit van de koopprijs afgetrokken?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De huurprijs kan niet worden verrekend met de aankoopprijs helaas. En om je volledig te informeren, per 10 september wordt de huurprijs 2,99 euro per maand. 

• Auteur
  • Topper
  • August 3, 2026

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en adviseren. Ik heb ondertussen 2 zwarte Superwifi punten gekocht. De witte op de verouderde firmware doe ik weg.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Graag gedaan! Laat maar weten wanneer je straks de nieuwe versterkers hebt geïnstalleerd of deze goed functioneren.