Skip to main content
Beantwoord

HP Printer op Super Wifi 2 punt werkt niet, op modem/router wel

• June 9, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Het aansluiten van de HP Photosmart 5520 op WiFi werkt alleen als ik ‘m aanmeld bij het modem/router.

Ik heb 2 Super Wifi 2 punten, waarvan 1 bij modem/router en 1 in mijn werkkamer.

Zet ik de laatste uit dan verbindt de printer op mijn werkkamer zich met het WiFi netwerk. De verbinding blijft bestaan als ik dit Super Wifi punt in de werkkamer weer aanzet. Zet ik de printer uit dan zal hij alleen met WiFi verbonden worden als ik dit Super Wifi punt eerst weer uitzet ...

Het heeft heel wat uren gekost voor ik hier achter kwam.

Is hier een oplossing voor?

Dick

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Dick L dat kan te maken hebben met het wifiprotocol dat de SW#2 gebruikt.

De V10 ondersteunt wifi5 ac en  de SW#2 ondersteunt wifi6 ax.

Zorg er voor dat zowel de V10 als en SW#2 gelijkwaardige wifi-instellingen hebben aangaande protocol, wifinaam en wacnhtwoord en beveiliging, WPA2 en niet WPA3 of een combi van WPA2/WPA3.

Jouw printer ondersteun uitsluitend B/G/N en niet AC en AX, stel daar de router en SW#2 op in, of alleen de SW#2 op kantoor.

Verder ondersteunt de printer ujitsluitend de 2.4-band, zet dan via extra wifi de 2,4-band binnen de SW#2 op kantoor aan en verbindt daar de printer mee.

Succes.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 10, 2025

Beste ​@Dick L dat kan te maken hebben met het wifiprotocol dat de SW#2 gebruikt.

De V10 ondersteunt wifi5 ac en  de SW#2 ondersteunt wifi6 ax.

Zorg er voor dat zowel de V10 als en SW#2 gelijkwaardige wifi-instellingen hebben aangaande protocol, wifinaam en wacnhtwoord en beveiliging, WPA2 en niet WPA3 of een combi van WPA2/WPA3.

Jouw printer ondersteun uitsluitend B/G/N en niet AC en AX, stel daar de router en SW#2 op in, of alleen de SW#2 op kantoor.

Verder ondersteunt de printer ujitsluitend de 2.4-band, zet dan via extra wifi de 2,4-band binnen de SW#2 op kantoor aan en verbindt daar de printer mee.

Succes.

• June 10, 2025

Dat laatste kan niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 10, 2025

Dank voor de reacties.

Na een paar keer aan en uit blijkt het nu toch te werken en vindt de printer zijn weg via de SW#2 van de werkkamer (en de 2,4 band).

PROBLEEM OPGELOST

Dick

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dick L, welkom op de community. Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost! Niet met een oplossing die ik verwacht had, maar als het werkt werkt het 🙂

Mocht die verbinding toch weer haperen, dan is de tip van Jan over het WPA niveau een goede. We zien vaker dat apparaten als printers nog niet met WPA3 overweg kunnen, door de beveiliging dan op WPA2 te zetten werkt dat vaak beter.