Skip to main content
Beantwoord

HP printer verbindt niet met de PC sinds ik bij KPN aangesloten ben?

• November 3, 2025
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wat gedaan om de printer in te stellen.

Eerst geprobeerd om met WPS te verbinden door:

1. de printer te resetten zodat hij geen netwerk gegevens opgeslagen heeft

2. vervolgens de printer en het accespoint op WPS te zetten.

dit werkte niet

Vervolgens via de HP app de printer in proberen te stellen.

1. Doorlopen van het menu waarbij je het netwerk selecteert en het wifi wachtwoord instelt.

2. HIj stopt en zeg dat het niet gelukt is. En doet de suggestie om te contreleren of MAC-filtering is ingesteld.

3. Ik heb gecontroleer in de routerinstellingen of MAC-filtering is ingesteld, dit is niet het geval.

Beste antwoord door Doman

Het gaat over de HpDeskjet 2542

Dat is dus ook een al wat oudere printer uit 2013 lees ik:

https://tweakers.net/pricewatch/348242/hp-deskjet-2540/specificaties/

Let erop het configureren van de printer met behulp van de USB kabel alleen werkt als je PC/Laptop verbonden is met een 2,4GHz WiFi SSID.

Maar hoogst waarschijnlijk werkt dat ook niet en heb je dan met hetzelfde probleem te maken als vele anderen met een wat ouder apparaat/printer zoals te lezen is in de lange lijst met gelijksoortige topics:

Sinds de update van mijn modem in maart 2025 kan mijn HP LaserJet Pro 300 color MFP M375nw printer niet meer verbinden

Laatste “ontwikkelingen” hierover (niets) zie dit hele lange topic:

De overblijvende “oplossingen” zoals ook al in de aangegeven topics zijn genoemd:

Printen via LAN aansluiting als deze beschikbaar is.
Printen via USB kabel, eventueel via netwerk printer delen.
Een extra WiFi 2,4GHz repeater/AP gebruiken voor de printer.
Nieuwe printer kopen.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 4, 2025

Beste ​@Elly H reset de printer naar fabriekswaarden.

sluit de printer eerst via USB aan op je pc en zet de printer daarna over naar draadloos.

Als je toch per se WPS wil gebruiken, kijk dan eerst in de modem of dit wel aan staat,

staat meestal uit omdat het een, naar huidige begrippen, onveilig protocol is net als WEP i.p.v. WPA2

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • November 4, 2025

@Elly H 

On welke HP printer gaat het hier precies?
Verbindingsproblemen met bepaalde oudere apparaten/printers en de nieuwe KPN routers zijn een vaker voorkomend probleem.

Een van de vele topics daarover:

Printer krijgt geen (bereikbaar) IP-adres (meer) van het KPN modem

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Dat is dus ook een al wat oudere printer uit 2013 lees ik:

https://tweakers.net/pricewatch/348242/hp-deskjet-2540/specificaties/

Let erop het configureren van de printer met behulp van de USB kabel alleen werkt als je PC/Laptop verbonden is met een 2,4GHz WiFi SSID.

Maar hoogst waarschijnlijk werkt dat ook niet en heb je dan met hetzelfde probleem te maken als vele anderen met een wat ouder apparaat/printer zoals te lezen is in de lange lijst met gelijksoortige topics:

Sinds de update van mijn modem in maart 2025 kan mijn HP LaserJet Pro 300 color MFP M375nw printer niet meer verbinden

Laatste “ontwikkelingen” hierover (niets) zie dit hele lange topic:

De overblijvende “oplossingen” zoals ook al in de aangegeven topics zijn genoemd:

Printen via LAN aansluiting als deze beschikbaar is.
Printen via USB kabel, eventueel via netwerk printer delen.
Een extra WiFi 2,4GHz repeater/AP gebruiken voor de printer.
Nieuwe printer kopen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Slechte zaak dat KPN dit zo zonder verdere info laat gebeuren. Printer werkte altijd prima ook al is hij al wat ouder.  Net nieuwe inktcartridge gekocht, balen !… hopelijk komt er nog een oplossing 🤞🏻Hoe weet ik zeker als ik een nieuwe koop dat het dan wel lukt?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Elly H, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Ik denk dat je nog zou kunnen kijken bij de WPA instellingen op je modem als je daarop inlogt.  Je zou ook nog een extra wifi netwerk aan kunnen maken met alleen 2,4Ghz bijvoorbeeld. Er is geen algemene oplossing die voor alle oude printers alle issues oplost.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Eerst geprobeerd om met WPS te verbinden door:

1. de printer te resetten zodat hij geen netwerk gegevens opgeslagen heeft

2. vervolgens de printer en het accespoint op WPS te zetten.

dit werkte niet

Vervolgens via de HP app de printer in proberen te stellen.

1. Doorlopen van het menu waarbij je het netwerk selecteert en het wifi wachtwoord instelt.

2. HIj stopt en zeg dat het niet gelukt is. En doet de suggestie om te contreleren of MAC-filtering is ingesteld.

3. Ik heb gecontroleer in de routerinstellingen of MAC-filtering is ingesteld, dit is niet het geval.

Ik zal mijn zoon vragen of hij dit nog probeert. Na wat hij al gedaan heeft is het toch een slechte zaak dat dit zo moet gaan zonder dat klanten daarover geïnformeerd  worden. En ik ben niet de enigste zoals ik lees in dit forum.