Skip to main content
Vraag

Ik heb meerdere SuperWifi-punten, beide modellen. SuperWifi1's maken draadloos geen goede verbinding

• February 12, 2026
  • 7 reacties
  • 42 keer bekeken

3 Wifiversterkers (2 Wit, 1 Zwart) in huis. BG bekabeld, 2 verdiepingen geen kabel. Witte versterkers onbekabeld geven overal rood licht. Zwarte wifiversterker onbekabeld geeft groen. Witte versterker met kabel geeft ook groen. 

Alles 3x gereset naar fabrieksinstellingen. Modem via KPN app gereset (uren bezig geweest). Mijn conclusie: Witte wifiversterkers doen het niet (meer). Vraag:

1. Hoe kan het dat witte wifiversterkers het ineens niet meer doen?
  2. Heeft dit te maken met glasvezel dat recent is aangelegd?
  3. Hoe kan ik / kan KPN het oplossen? Een witte wifiversterker ruilen voor een zwarte? Of allemaal wit voor zwart ruilen?

Ben benieuwd naar uw reactie. Mvrgroet, Casper

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 12, 2026

Hallo ​@Cassper ,

Het beste wat je nu kunt proberen, is om de witte SuperWiFi-punten te resetten terwijl ze dan bekabeld aan het modem vastzitten.  Zorg dat ze minimaal 30 minuten bekabeld aan dat modem zitten vanaf het moment van de reset. 

In dit topic wordt verder uitgelegd hoe een reset werkt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Beste Noordzee, Dank voor je reactie. Instructie gevolgd: 5 x rood knipperen, kabel aansluiten, enz. Meer dan 30 min aan kabel. Zodra witte wifiversterker op locatie zonder kabel staat, knippert even groen en vervolgens stevig rood. Geldt voor beide witte wifiversterkers. Dit werkt kennelijk niet. 

Wat kan ik nog meer proberen? Waarom het verschil met de zwarte wifiversterker, die wel functioneert? Hoor graag. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 12, 2026

Ik heb dezelfde ellende gehad. Maar dat rode lampje werd dan na een paar minuten alsnog groen. Wat eventueel kan helpen, is om het SuperWifi-punt iets dichterbij het modem te zetten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 12, 2026

Dank voor de moeite. Dichterbij is fysiek niet mogelijk. Daarom heb ik de wifiversterkers juist. Lastige materie. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 12, 2026

Graag gedaan. 😎 Maar nog even verder… Toevallig is de MijnKPNApp een paar dagen geleden geüpdatet. 

Kijk eens in de MijnKPNApp bij :

Mijn wifinetwerk 

Apparaten 

en dan iets naar beneden naar de SW1-WiFiversterkers. 

Bij mij staat bij allebei nu “Super signaal” . Als jij dat niet hebt, dan zul je de positie moeten veranderen. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Cassper, welkom op onze community! Ik zie dat Noordzee al heel goed meedenkt. Dit moet goed op te lossen zijn maar het kan zijn dat met de nieuwe software het allemaal iets anders werkt waardoor je mogelijk je superwifi punten op een andere plek kwijt moet voor een goede onderlinge verbinding. Tegelijkertijd is het misschien een kwestie van instellingen.

We hebben hier een handige pagina voor en op onze product updates pagina kun je alles vinden over de laatste updates

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Graag gedaan. 😎 Maar nog even verder… Toevallig is de MijnKPNApp een paar dagen geleden geüpdatet. 

Kijk eens in de MijnKPNApp bij :

Mijn wifinetwerk 

Apparaten 

en dan iets naar beneden naar de SW1-WiFiversterkers. 

Bij mij staat bij allebei nu “Super signaal” . Als jij dat niet hebt, dan zul je de positie moeten veranderen. 

Ik heb dezelfde ellende gehad. Maar dat rode lampje werd dan na een paar minuten alsnog groen. 

@Cassper 

Ben je als wat verder gekomen met jouw SuperWiFi-punten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

Beste Noordzee, dank en respect voor je volhardendheid. Ik heb het opgegeven. De witte wifiversterkers kan ik niet terugvinden bij mijn appraten. De zwarte staat keurig bij ‘mijn apparaten’ vermeld en functioneert. Er is in mijn versie van de app geen mogelijkheid om apparaten toe te voegen. 
Dus ik heb de KPN helpdesk gebeld. 0800 0402. En verrassend snel beantwoord en adequaat advies gekregen (complimenten) om de witte (die kennelijk verouderd zijn) te vervangen. Morgen een nieuwe zwarte wifiversterker.2 in de bus. Hopelijk om daarmee de zaak op te lossen. Groet, Casper