Skip to main content
Beantwoord

Inloggen op experia wifi versterkers lukt niet. (aangesloten via DVS)

• August 23, 2025
  • 15 reacties
  • 147 keer bekeken

Ik kom met geen mogelijkheid meer op mijn experia wifi versterkers, nadat ik mijn v10 router heb gereset.

Het probleem dat ik heb is dat de wifi op zolder erg slecht is en vermoed dat dit aan mijn wifi erperia versterkers ligt.

De wifi op mijn router staan ook aan, die moet uit heb ik begrepen. Maar dat durf ik niet als ik niet kan linloggen op de versterkers.

Aansluiten van een laptop bekabeld kan niet, want geen van de (vrij nieuwe) laptops heeft een aansluiting daarvoor.

Wie kan me helpen of heeft tips?

Aanvulling: ik gebruik dws650 adapters waar ik mijn wifi versterkers op heb aangesloten 

Beste antwoord door RonnieKats

Op zich wel ​@Thomas van KPN alleen werkt het inloggen nog steeds niet, maar alles werkt nu wel beter. 

Ik heb de experia wifi extender een paar meter bij de V10 modem gezet, dat scheelde al een heel eind. Daarna de oude (ooit van KPN gekregen) netwerk kabel vervangen (cat 6a) en toen werd het nig beter. 

De volgende stap is om de bekabeling bij alle DVS adapters te vervangen.

15 reacties

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 23, 2025

Ik heb zelf geen fijne ervaring met de experiawifi, die zijn ook al vrij verouderd geloof ik. Levert KPN die tegenwoordig uberhaupt nog? DVS is bij mij thuis sowieso uit den boze, die geven vanuit mijn ervaring alleen maar problemen. 

Ik neem ook aan dat je alle apparatuur ook al hebt gereset naar fabrieksinstellingen? De experiawifi, het modem en de DVS? 

Heb je al even gekeken naar andere opties? Mesh wifi werkt na mijn mening veel beter. Dit kan KPN Superwifi zijn maar ook TP Link Deco werkt goed. 

• August 23, 2025

Aansluiten van een laptop bekabeld kan niet, want geen van de (vrij nieuwe) laptops heeft een aansluiting daarvoor.

Dan koop je deze:

https://www.megekko.nl/product/4309/945417/USB-netwerkadapter/TP-Link-UE300-USB-A

Probleem opgelost. 

• August 23, 2025

Sluit de versterkers eerst eens beneden aan rechtstreeks op de Experiabox zonder DVS er tussen. Probeer er dan op in te loggen en stel ze op de juiste manier in.

Er is een kans dat de Experia WiFi's geupdate zijn. Want er is een poosje geleden een nieuwe update uitgekomen die op kleine schaal uitgerold is. Dus niet naar iedereen, een kleine groep klanten heeft hem gekregen. Misschien jij ook.

Bij deze update heeft de Experia WiFi geen webinterface meer. Dus als jij er echt niet meer op in kan loggen, dan kan het daar aan liggen.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Ik heb net even getest door vanaf een netwerk hub, die achter de dvs650 en de experia wifi zit (kabel loopt van de dvs naar de wifi versterker en van daaruit weer naar de utp hub). Ik heb een 1gbit abonnement en haal dan max 45 Mbps.

Vanmiddag ga ik even testen zonder de dvs aansluitingen (3 stuks) er tussen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 23, 2025

Beste ​@RonnieKats welke firmwareversie heeft jouw modem, de nieuwe, dan zie je bij 192.168.2.254 een modemafbeelding staan met de firmwareversie of via het oude inlogscherm???

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 23, 2025

Beste ​@Flitsend De Experia Wifi wordt inderdaad niet meer verkocht, maar wel nog steeds van de nieuwste updates voorzien en doen volledig mee als ze i.c.m. de modem de KPN firmware hebben, zie onderstaande link:

https://community.kpn.com/product-updates?filters%5BproductArea%5D%5B0%5D=19

CC ​@RonnieKats 

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Beste ​@RonnieKats welke firmwareversie heeft jouw modem, de nieuwe, dan zie je bij 192.168.2.254 een modemafbeelding staan met de firmwareversie of via het oude inlogscherm???

Model H369A

Serienummer ZTEEG8GF3T00443

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.00T04.4Intermediate

Boot loader versie V1.0.00

Met de modem afbeelding, dus de nieuwste denk ik

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 23, 2025

Beste ​@RonnieKats je hebt nog de oude software op de modem en zie je dus geen afbeelding van de modem zoals ik bedoel:

inlogscherm na modem-update

Jij hebt onderstaand inlogscherm:

Als je dan ingelogd bent in de modem zie je het ip-adres van de Experiawifi, vermoedelijk iets in de trand van 192,168,2,150 of 192,168.2.151 of iets geheel anders en kun je daar mee inloggen.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

De dvs adapters heb ik ooit gekregen bij mijn abonnement en vond ik best handig. Geen draaden door het hele huis en toch een netwerk kabel "uit de muur". 

Ik zit net te denken, dat de experia wifi versterker bedraad aan gesloten moet worden, of heb ik dat mis?

Beneden bij modem geen probleem, maar boven heb ik geen kabels (behalve die via de dvs adapters).

En als ik superWifi doe is dan 1 punt genoeg of 1 per verdiepingen? Of helpt dat niet echt als je wifi al wat minder is.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Krijg je de nieuwe software van je modeem automatisch? Hij heeft al een reset gehad dus ik dacht is dat helemaal bijgewerkt ook.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

En kan wifi op de modem zonder problemen uitgezet worden. Pakt de experia het dan nog steeds op? En is het een probleem als die aan staat?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 23, 2025

Beste ​@RonnieKats met je huidige apparatuur kun je bij de modem de wifi aan laten staan en de experia wifi op de andere verdieping bekabeld aansluiten aan de DVS.

Die updates komen vanzelf een keer.

Als bovengenoemde combinatie goed werkt heb je (nog) geen draadloze SW#2-punten nodig.

• Auteur
  • Helper
  • August 23, 2025

Bedankt, nu nog even uitzoeken hoe ik kan inloggen.  Ip adres werkt ook niet. Maar ik heb een hoop geleerd en ben weer wat wijzer geworden.

Ik ga vanaf de tweede experia wifi versterker een kabel naar zolder leggen. 

Voor het niet kunnen inloggen laat ik even gaan.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RonnieKats, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er uit zo? 

• Auteur
  • Helper
  • Antwoord
  • August 31, 2025

Op zich wel ​@Thomas van KPN alleen werkt het inloggen nog steeds niet, maar alles werkt nu wel beter. 

Ik heb de experia wifi extender een paar meter bij de V10 modem gezet, dat scheelde al een heel eind. Daarna de oude (ooit van KPN gekregen) netwerk kabel vervangen (cat 6a) en toen werd het nig beter. 

De volgende stap is om de bekabeling bij alle DVS adapters te vervangen.