Skip to main content
Beantwoord

Instabiele wifi bij gaming pc met oude versterkers

• April 17, 2026
  • 5 reacties
  • 31 keer bekeken

ik heb een experiabox beneden in de woonkamer op een 90cm hoge kast staan. geen meter ver weg daarvan de eerste versterker en daaran aangesluiten de tweede versterker, getrokken naar boven naast de trap. zo 4 meter naar rechts getrokken en rond 2.5 meter naar boven.

wij hebben een nieuwe gamers pc gekocht en daar valt ieder keer de wifi weg. ze zitten boven ca 5 meter van de boven versterker. nu vraag ik mij af of de versterkers die rond 10 jaar oud zijn nog passen bij 5G (ze zijn van KPN en heb ook glasvezel "ontvanger" beneden in de meterkast)

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@schmetterling ,

nu vraag ik mij af of de versterkers die rond 10 jaar oud zijn nog passen bij 5G 

Gaat het om van die vierkante Experia WiFi-versterkers? 

Die worden niet meer door KPN verkocht, maar werken nog wel. De nieuwere SuperWiFi-punten werken wel beter. 

wij hebben een nieuwe gamers pc gekocht en daar valt ieder keer de wifi weg. ze zitten boven ca 5 meter van de boven versterker. 

Dat is misschien toch net iets te ver. Kun je die PC niet bekabeld aansluiten? Of anders het WiFi-punt dichterbij de PC zetten. 

Meer tips staat hier:

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 17, 2026

Hallo ​@schmetterling ,

nu vraag ik mij af of de versterkers die rond 10 jaar oud zijn nog passen bij 5G 

Die worden niet meer door KPN verkocht, maar werken nog wel. De nieuwere SuperWiFi-punten werken wel beter. 

wij hebben een nieuwe gamers pc gekocht en daar valt ieder keer de wifi weg. ze zitten boven ca 5 meter van de boven versterker. 

Dat is misschien toch net iets te ver. Kun je die PC niet bekabeld aansluiten? Of anders het WiFi-punt dichterbij de PC zetten. 

Meer tips staat hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2026

ja ik heb de vierkante versterkers. zijn de nieuwe gratis te verkrijgen bij kpn en werken ze goed met de experia box v10?

Hallo ​@schmetterling ,

Meer tips staat hier:

ok bedankt. ik probeer het te verzetten. maar kijk eerst of ik nieue versterker kan krijgen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 17, 2026

ja ik heb de vierkante versterkers. zijn de nieuwe gratis te verkrijgen bij kpn en werken ze goed met de experia box v10?

Hallo ​@schmetterling ,

Meer tips staat hier:

ok bedankt. ik probeer het te verzetten. maar kijk eerst of ik nieue versterker kan krijgen

ik zie net dat de superwifi 200€ kost. zijn er nog alternativen die ik buiten kpn kan gebruiken? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 17, 2026

Graag gedaan ​@schmetterling ,

SuperWifi wordt niet gratis uitgedeeld. Maar is via de WiFi-manager wel met korting verkrijgbaar.

Check daarvoor dit topic:

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 21, 2026

Goedemorgen ​@schmetterling , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Zoals ​@Noordzee hierboven ook al aangeeft, zijn dit inmiddels wel echt oude beestjes en op een gegeven moment hebben ze ook gewoon hun beste tijd gehad. En daarbij blijft de techniek zich natuurlijk ook nog door ontwikkelen! Indien mogelijk zou ik persoonlijk voor gaming altijd aanraden om met een bekabelde verbinding te werken, dat blijft de beste en meest stabiele manier voor een goede verbinding. AL besef ik ook dat dit praktisch/logistieknatuurlijk niet altijd haalbaar is!

Graag gedaan ​@schmetterling ,

SuperWifi wordt niet gratis uitgedeeld. Maar is via de WiFi-manager wel met korting verkrijgbaar.

Check daarvoor dit topic:

Goede toevoeging, via de KPN Wifi Manager kun je de nieuwste SuperWifi punten met een mooie korting aanschaffen en ik verwacht dat dit systeem (SuperWifi2) voor jou een uitstekende oplossing is. Mocht het dus niet lukken om de game PC bekabeld aan te sluiten ;)
Hopelijk weet je met de informatie die hier is verstrekt waar je aan toe bent en wat je opties zijn! Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!