Skip to main content
Beantwoord

iPhone 15 Plus verbindt alleen via 2,4GHz met SuperWifi 2

• March 18, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Als mijn iPhone 15 plus via de superwifi 2 verbonden is gaat die op de 2.4 Ghz.  Via de router gaat die wel op de 5 Ghz. 

ik heb alles al nagekeken, maar ik kan de oorzaak niet vinden. Zie ook foto’s.

Iemand de oplossing?

ton

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Tonbors, welkom op onze community! Je kunt via de webinterface ook de instellingen van je superwifi2 aanpassen. Kun je daar dubbelchecken of de instellingen gelijk zijn aan die op je experiabox? Het wil vaak helpen alles te resetten en schoon te installereren maar misschien is dat er eentje om nog even achter de hand te houden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • March 18, 2025

Mijn A25 had het zelfde probleem.

De oplossing was de wifistandaard op ac in te stellen ipv ax voor 5ghz op de SW2. De rest (modem en 2.4 ghz) kan op ax blijven staan.

Dat kan via inloggen op je netwerk, thuisnetwerk, topologie, sw2 aanklikken, wifiradio.

wellicht dat dit voor je iPhone ook werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2025

Dat werkt niet, dan gaat mijn Ipad ook in 100 Mbit mode.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 20, 2025

Hoi ​@Tonbors, welkom op onze community! Je kunt via de webinterface ook de instellingen van je superwifi2 aanpassen. Kun je daar dubbelchecken of de instellingen gelijk zijn aan die op je experiabox? Het wil vaak helpen alles te resetten en schoon te installereren maar misschien is dat er eentje om nog even achter de hand te houden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 20, 2025

Dat heb ik al gedaan. Het lijkt erop dat die wifibooster vreemd doet of dat die moeite heeft met en iphone 15 plus.

router resetten doe ik niet, want daar doet alles goed op.

ton