Skip to main content
Beantwoord

IPv6 functie is uitgeschakeld op SW2, herstart lost dit steeds tijdelijk op

• August 24, 2025
  • 57 reacties
  • 434 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de zoveelste reset en her-installatie komt steeds na enkele dagen een rood gekleurd SW2 punt naar boven. Dit SW2 is de enige die draadloos is aangesloten.

Als ik inlog op dit rood knipperde SW2 staat er de melding 'IPv6 is uitgeschakeld '. Dit staat er niet na een herstart modem waarna het weer enkele dagen goed gaat. Probleem is dat geen enkel apparaat wil koppelen met dit SW2 punt.

Hoe los ik dit op? (Anders dan steeds modem te her-starten)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@RJ Borst, welkom op onze community! Is het nog gelukt met je superwifipunt? Ik zie al een paar goede tips staan. Op onze product updates pagina kun je meer informatie vinden over de software die op deze apparaten draait en de ontwikkelingen daarvan: Product Updates | KPN Community

57 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Als ik inlog op dit rood knipperde SW2 staat er de melding 'IPv6 is uitgeschakeld '. Dit staat er niet na een herstart modem waarna het weer enkele dagen goed gaat. Probleem is dat geen enkel apparaat wil koppelen met dit SW2 punt.

Gelijke kansen voor alle SWs, login op KPN modem en schakelt IPv6 uit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 24, 2025

Gelijke kansen voor alle SWs, login op KPN modem en schakelt IPv6 uit.

Dank voor je reactie. Wat 'mis' ik aan functionaliteit als ik dit doe?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

Als je zelfs geen apparaten heb, de IPv6 vereist, mist je idR niet. Paar IPv6-only adressen (minder dan 0,001%) zijn onbereikbaar, maar deze zijn hebben zo weinig bekendheid (betekenis), dat je waarschijnlijk nooit gaat bezoeken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 24, 2025

Als je zelfs geen apparaten heb, de IPv6 vereist, mist je idR niet. Paar IPv6-only adressen (minder dan 0,001%) zijn onbereikbaar, maar deze zijn hebben zo weinig bekendheid (betekenis), dat je waarschijnlijk nooit gaat bezoeken.

Bedankt! Ik ga het proberen.

Wel blijft ik nieuwsgierig waarom dit enkel gebeurd op specifiek dit SW2 punt

• August 24, 2025

Niks. Ik heb het ook al maanden uit staan. Het is op dit moment prutzooi bij KPN.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 24, 2025

Bedankt! Ik ga het proberen.

Wel blijft ik nieuwsgierig waarom dit enkel gebeurd op specifiek dit SW2 punt

​@TDN IPv6 uitgeschakeld, helaas blijft de SW2 'rood' (lampje op sw2 zelf brandt wel groen)

Idee hoe dit op te lossen?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

​@TDN IPv6 uitgeschakeld, helaas blijft de SW2 'rood' (lampje op sw2 zelf brandt wel groen)

Idee hoe dit op te lossen?

Nadat je IPv6 uitzet, moet je de apparaten (modem+SW) opnieuw starten. Anders moet je waarschijnlijk deze SW resetten en opnieuw koppelen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 26, 2025

Hoi ​@RJ Borst, welkom op onze community! Is het nog gelukt met je superwifipunt? Ik zie al een paar goede tips staan. Op onze product updates pagina kun je meer informatie vinden over de software die op deze apparaten draait en de ontwikkelingen daarvan: Product Updates | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • August 26, 2025

​@Thomas van KPN ik laat het over een aantal dagen weten, voor nu is het gelukt met de diverse tips echter is dit vaker een aantal dagen goed gegaan waarna dit specifieke draadloze sw2 rood begon te knipperen in de topologie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 1, 2025

​@Thomas van KPN helaas, nu krijg ik de melding 'IP adres onbekend', hoe los ik dit op?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Je kunt t superwifi punt resetten en een half uur bekabeld aangesloten laten. Houd er bij het plaatsen ook rekening mee dat hij wel genoeg signaal heeft (of op een kabel blijft). Als het daarmee nog niet opgelost is het advies toch even te belllen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 2, 2025

​@Thomas van KPN dank voor je reactie. Heel eerlijk, hoe vaak moet ik nog bekabeld aansluiten en/of resetten. Gisteren modem herstart (voor de zoveelste keer) en het werkt weer. Alleen voor hoelang, steeds na een aantal dagen treed er weer een probleem op. Het advies IPV6 uit te zetten resulteert nu weer in de melding 'device heeft geen ip adres'.

Ik vermoed dat het volgende advies gaat worden: alles terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.....ook dat heb ik al zeker 10 keer gedaan.

Please help!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

In dat geval is het toch misschien een kwestie van bereik? Kun je hem eens verplaatsen of evt verwisselen met een van de andere superwifi punten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 3, 2025

In dat geval is het toch misschien een kwestie van bereik? Kun je hem eens verplaatsen of evt verwisselen met een van de andere superwifi punten?

Beste Thomas, hij staat op nog geen 4 meter van box 12 af. Kan dit SW2 punt niet omgeruild worden voor een nieuwe?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Als je denkt dat ie defect is kun je t beste even met ons bellen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 4, 2025

Als je denkt dat ie defect is kun je t beste even met ons bellen

Kan ik refereren naar deze conversatie?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 4, 2025

Is hier ook zo trouwens zoek maar eens op dit forum. Sinds de laatste update van de box 12 is het een prutzooi. Ik zelf ondervind ook dit probleem. Het enige wat bij mij helpt is stroom van de box 12 af en zo ook de sw2 punten dan stroom weer op de box 12 daarna de sw 2 punten. En alles draait weer voor een paar dagen een week, en dan begint alles weer van vooraan en kun je alles weer resetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 4, 2025

Is hier ook zo trouwens zoek maar eens op dit forum. Sinds de laatste update van de box 12 is het een prutzooi. Ik zelf ondervind ook dit probleem. Het enige wat bij mij helpt is stroom van de box 12 af en zo ook de sw2 punten dan stroom weer op de box 12 daarna de sw 2 punten. En alles draait weer voor een paar dagen een week, en dan begint alles weer van vooraan en kun je alles weer resetten.

​@Thomas van KPN er hebben dus meerdere last van hetzelfde probleem. SW2 omruilen is dan niet de oplossing toch?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 4, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 4, 2025

Jemig, dat had ik nog niet gelezen allemaal! En dan wordt ik naar KPN gestuurd om mijn SW2 om te ruilen.....

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 4, 2025

Jemig, dat had ik nog niet gelezen allemaal! En dan wordt ik naar KPN gestuurd om mijn SW2 om te ruilen.....

Daarom.

Wat mij wel opviel maar kan er niks over vinden op dit forum dat er een nieuwe firmware is voor de sw 2 punten. Namelijk SW2.C.25.05.08. Kin je updaten via de updatknop in de software als je knlogt in de sw2 punten. Mijn gevoel tot op heden is dat goed gaat. Maar dat kan ik pas echt zeggen als ik een paar dagen verder ben.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 4, 2025

Daarom.

Wat mij wel opviel maar kan er niks over vinden op dit forum dat er een nieuwe firmware is voor de sw 2 punten. Namelijk SW2.C.25.05.08. Kin je updaten via de updatknop in de software als je knlogt in de sw2 punten. Mijn gevoel tot op heden is dat goed gaat. Maar dat kan ik pas echt zeggen als ik een paar dagen verder ben.

Ben heel benieuwd, mijn punten zitten allen op 25.05.06

(Slaan ze 07 over??)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • September 4, 2025

Daarom.

(Slaan ze 07 over??)

Hoor graag hoe het bij jou gaat over een aantal dagen, ik wacht nog even met updaten....

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Alle informatie over deze nieuwe update kunnen jullie vinden in de product update: 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 9, 2025

Daarom.

(Slaan ze 07 over??)

Hoor graag hoe het bij jou gaat over een aantal dagen, ik wacht nog even met updaten....

Tot nu toe moet ik zeggen dat ik geen uitval heb van de verbinding, of rood lampje op de sw2. 

Wat me wel opvalt is dat wifi apparaten niet altijd de beste of dichtbijzijnde sw2 pakt. Wifi apparaten blijven plakken op een sw2 of kpn box.