Skip to main content
Beantwoord

Is het gebruik van Arcadyan versterker met DVS 650 veilig?

• April 26, 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Hallo,

ik heb een DVS 650 gekoppeld aan de router. In de veranda achter in de tuin, de 2e dvs 650 in het stopcontact gedaan. Vervolgens een oude Arcadia ca. 7 jaar oud, gekoppeld. Wifi werkt goed, maar het netwerk geeft een zwakke beveiliging aan. Binnen krijg ik die melding niet. Is het gebruik van oude KPN wifi versterkers wel veilig, of kan ik beter overgaan naar KPN super wifi? Alvast bedankt.

Beste antwoord door Joep1965

De Arcadyan heeft al jaren geen update meer gehad en daardoor minder veilig. Maar of jij daardoor meteen in de problemen komt is de vraag. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 26, 2025

De Arcadyan heeft al jaren geen update meer gehad en daardoor minder veilig. Maar of jij daardoor meteen in de problemen komt is de vraag. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2025

Goedemorgen ​@M76 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Persoonlijk zou ik je adviseren om in dit geval Super Wifi te overwegen. Zoals ​@Joep1965 hierboven terecht al aangeeft, heeft die Arcadyan al jaren geen update meer gehad en daardoor is het nu eenmaal minder veilig. De melding 'zwakke beveiliging' maakt het voor eventuele kwaadwillenden (met de nodige technische kennis) makkelijker om dataverkeer te onderscheppen of om toegang te krijgen!Â