Skip to main content
Antwoord

Kan ik TV aansluiten op een Superwifi zonder internetkabel?

• January 20, 2025
  • 6 reacties
  • 143 keer bekeken

Ik wil een wifiversterker, zodat ik mijn televisie kan aansluiten met een internetkabel. Alleen is de televisie te ver weg van de router, dus kan ik hem niet op die manier aansluiten. Is het mogelijk om een SuperWifi te gebruiken om mijn televisie aan te sluiten via een internetkabel? Is het dan ook mogelijk om een SuperWifi aan te sluiten zonder verbinding met de router via een internetkabel?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@joostkrm welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Ik vermoed ook dat wanneer de WiFi niet sterk genoeg is voor de televisie dit ook niet goed zal werken wanneer je een WiFIpunt draadloos plaatst naast de televisie. Ik denk ook dat het idee van Peter kan werken, een WiFipunt plaatsen tussen de televisie en de modem. Het blijft echter WiFi en dit is bij iedereen thuis anders, probeer het dus even uit. Hieronder ook een artikel van ons over de SuperWiFi en de plaatsing hiervan. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 20, 2025

Beste ​@joostkr theoretisch kan dat. Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welk type wifiversterker heb je en welk merk en type tv-decoder heb je van KPN?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

Als de tv te ver van het modem is voor wifi ontvangst zal dat voor een SuperWiFi ook het geval zijn.

Wat waarschijnlijk wel kan is de SuperWiFi "tussen" modem en tv.

SuperWiFi draadloos met KPN modem en tv weer draadloos met SuperWiFi.

Een tv heeft gewoon wifi, dus waarom die met utp kabel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2025

In dit geval wil ik naast mijn tv ook mijn playstation aansluiten op de SuperWifi. Het is dus mogelijk om de SuperWifi aan te sluiten op de modem, en vervolgens de Playstation/TV aan te sluiten op de SuperWifi met een ethernetkabel?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 20, 2025

Het is dus mogelijk om de SuperWifi aan te sluiten op de modem

Ja. Er kan één apparaat bekabeld op de SuperWiFi. 

Maar op de plek van de tv is de wifi van het modem te zwak of afwezig toch, begreep ik. Dan kan de SuperWiFi dat ook niet oppikken. 

Of ik heb het verkeerd begrepen. 

NB voor Play station is een volledig bedrade verbinding aan te bevelen. Zonder wifi ertussen. Tenzij het echt niet anders kan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2025

Hi ​@joostkrm welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Ik vermoed ook dat wanneer de WiFi niet sterk genoeg is voor de televisie dit ook niet goed zal werken wanneer je een WiFIpunt draadloos plaatst naast de televisie. Ik denk ook dat het idee van Peter kan werken, een WiFipunt plaatsen tussen de televisie en de modem. Het blijft echter WiFi en dit is bij iedereen thuis anders, probeer het dus even uit. Hieronder ook een artikel van ons over de SuperWiFi en de plaatsing hiervan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 22, 2025

Nog even dit. Met tussen bedoel ik dus zo'n beetje halverwege de afstand door de lucht. Zeg maar.