Skip to main content
Vraag

KPN Box 12 + 2x SuperWifi 1 - geen enkel device verbindt met de extenders

• July 13, 2025
  • 12 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik heb een box 12 staan met daaraan bedraad 2 x super wifi 1 gekoppeld.
Sinds een aantal weken (ik vermoed na de automatische firmware update van de box 12) doen de extenders het niet of slecht. Via de admin pagina van de modem zie ik dat ze verbonden zijn, maar geen enkele device maakt via de super wifi verbinding. Alle wifi verbindingen gaan via de box 12:

Ik heb al diverse malen geprobeerd om alles naar fabrieksinstellingen terug te zetten en opnieuw in te stellen. Maar ik kom telkens op ditzelfde probleem uit.
Via de info op deze link heb ik een keer een succesvolle herinstallatie gedaan, maar na een week had ik weer hetzelfde probleem. En nu lukt het me niet meer om het thuisnetwerk zo te krijgen dat devices via de extenders wifi verbinding krijgen. 
Daardoor is er op zolder geen wifi signaal en op de 1e verdieping een matige verbinding (het modem bevindt zich op de begane grond in de meterkast bij de voordeur, ik heb een superwifi punt in de woonkamer en eentje op de 1e verdieping).

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen, want ik ben zelf een beetje door de ideëen heen.

12 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo Danny! Dat is natuurlijk een bijzondere gang van zaken. Als ik dit zo lees heb je de meeste zaken wel getest. Hoe staat het er nu voor. Dat er geen actieve apparaten in de lijst staan kan met een bug in de weergave te maken hebben van de topologie. Soms kan het verversen van deze omgeving dan uitkomst bieden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 16, 2025

Hi Remco, dank voor je reactie, ik heb al diverse keren de lijst ververst, maar dat geeft hetzelfde resultaat. Ik merk het trouwens ook fysiek dat devices niet met de extenders verbinden. Want ook al ga ik op 1 meter afstand van een extender staan, en zet de wifi op m’n iPhone uit en aan, dan nog komt er verbinding met het acces point van de modem zelf tot stand. En dit geldt niet alleen voor mijn iPhone, maar ook voor alle home domotica, mobieltjes en laptops van anderen.

Ik heb in de instellingen van de modem gekeken of er een mogelijkheid is om alleen het access point van de modem uit te zetten, en dat is er inderdaad. Of althans, zo lijkt uit. Er is een mogelijkheid om wifi uit te zetten, behalve de extenders. Maar als ik dat doe, dan heb ik helemaal geen wifi-signaal meer in huis. Het lijkt dus toch in de super wifi punten te zitten.

• Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem, en voor mij heeft ook een 2 dagen durende iteratie aan resetten van alles niet geholpen. Het resultaat is dat alle extenders netjes verbonden zijn met het modem, maar alle apparaten enkel verbinden met het modem. 

Het is ronduit vervelend dat er enorm veel mensen op dit forum sinds de update van het modem met hetzelfde probleem zitten. Iedereen hier wordt van het kastje naar de muur gestuurd, door meermalig veel uren te steken in het resetten van wifi punten en het modem, of met support te bellen en hetzelfde verzoek te krijgen.

KPN, jullie hebben een nieuwe fout geïntroduceerd in het updaten van jullie software, own it, repareer het, en communiceer degelijk met je klanten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2025

Het zou inderdaad fijn zijn als KPN dit leest én het probleem erkent. En uiteindelijk dan ook oplost natuurlijk...

Hier hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd,maar het helpt niets

• July 18, 2025

Zelfde probleem hier

Toch maar kijken of ziggo een goede aanbieding heeft

• Nieuwkomer
  • July 19, 2025

Ik heb idd exact het zelfde probleem. Eindeloos de installatie herhaald met steeds het zelfde resultaat.

Het verhaal van DannyRozman is precies mijn verhaal. Heeft iemand van jullie hiervoor al een oplssing gevonden.

Grtz,

Ray

• Nieuwkomer
  • July 25, 2025

Ik lees dat ik helaas niet de eerste en laatste ben met dit probleem. Wel heel vervelend dat er geen oplossing is. Met andere woorden: we wachten rustig af.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 26, 2025

Probeer het eens met de KPN app, die laat het bij mij wel juist zien (in tegenstelling tot de web interface van box12).

• Nieuwkomer
  • September 22, 2025

Ik heb inmiddels dezelfde uitdaging. Alles in de reset, opnieuw eraan gehangen (dit gaat met wat rommelen wel goed), echter geen verbinding mogelijk. Na een dag of 2 wordt 1 van de versterkers ook niet meer bereikbaar. Het maakt niet uit of ik het via de webpagina doe of via de app.

Wat is de oplossing om dit weer aan de praat te krijgen?

misschien goed oom nog even bij te zetten: box 12 met 2x de witte schotels

Leen59
Wijsgeer
  • September 22, 2025

Box12 met de witte schotels werkt idd niet lekker. Met de nieuwere zwarte schotels (SW2) gaat het wel goed.