Skip to main content
Beantwoord

KPN SuperWifi 2 doet niet mee in mesh-netwerk

• July 14, 2026
  • 3 reacties
  • 55 keer bekeken

Goedemiddag,

Het lukt mij niet op de KPN SuperWifi 2 te koppelen aan mijn modem. Ik heb meerdere malen het hele stappenplan doorlopen maar het lukt niet. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:

1. KPN SuperWifi 2 gereset
  2. Lampje gaat paars branden
  3. Vervolgens doe ik de netwerk kabel direct vanaf wifipunt in de modem
  4. Het lampje gaat groen branden na enige tijd

Vervolgens werkt dit wifi punt niet als mesh netwerk maar als apart wifi netwerk. Ik zie bij mijn beschikbare netwerken ook SW2…… (SW van SuperWifi 2) toegevoegd aan de mogelijkheden om verbinding mee te maken.

Als ik de netwerk kabel eruit haal en het wifipunt ergens in de woonkamer neerzet gaat het lampje groen knipperen en wordt het naar enige tijd weer paars en ben ik terug bij af.

Wat doe ik fout en wie kan mij helpen?

Groeten Wouter 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Wouter v H, welkom op de community. De softwareversie is in dit geval inderdaad de oorzaak. De stappen die je noemt voor de update werken niet meer, dat kon tot 1 april. Sindsdien kunnen apparaten met die oudere software niet meer bijgewerkt worden.

Het enige wat je kunt doen is een terugbelafspraak maken via onze site, dan kan een collega daar met je meekijken naar een andere oplossing. Via de community hebben we die mogelijkheid niet.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 14, 2026

Update:

Het lijkt er op dat de KPN SuperWifi op oude firmware draait. Namelijk Firmware versie:3.00.31

Ik heb de volgende stappen uitgevoerd maar helaas zonder succes:

Zet de apparatuur in deze volgorde uit:

• SW punt - Modem - Glasvezelkastje/NT(Als de klant op glasvezel zit).

• Wacht minimaal 2 minuten.

• Haal bij het modem alle internetkabels uit de gele lanpoorten.

• Bij de Experiabox v10a laat je de internetkabel in de gele wanpoort.

• Zet het glasvezelkastje aan en wacht tot glas/connection constant groen branden.

• Verbind het SuperWifi punt met een internetkabel in een lanpoort op het modem.

• Zet het modem aan.

• Wacht totdat ledjes constant groen zijn.

• Het kan maximaal 6 minuten duren voordat het wifi lampje weer aan gaat.

• Het wifi lampje kan knipperen als er apparatuur met de wifi van het modem is verbonden.

• Zet het SuperWifi punt aan.

• Het SuperWifi punt update nu naar de laatste software versie.

• Dit kan ongeveer 30 minuten

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Wouter v H, welkom op de community. De softwareversie is in dit geval inderdaad de oorzaak. De stappen die je noemt voor de update werken niet meer, dat kon tot 1 april. Sindsdien kunnen apparaten met die oudere software niet meer bijgewerkt worden.

Het enige wat je kunt doen is een terugbelafspraak maken via onze site, dan kan een collega daar met je meekijken naar een andere oplossing. Via de community hebben we die mogelijkheid niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 20, 2026

Bedankt voor je bericht, ik ga eens kijken wat ik ermee kan.