Skip to main content
Vraag

Lampje op Experia Wifi brandt blauw en er gebeurt helemaal niks

• February 21, 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds vele jaren gebruik ik tot volle tevredenheid twee WiFi Versterkers van Experia in combinatie met KPN box 12. Overigens gebruiken wij glasvezel.

Beide WiFi Versterkers zijn middels een eigen router verbonden met het KPN netwerk.

Sinds twee dagen is de verbinding van de WiFi versterker op zolder weggevallen. De andere versterker op de begane grond (en in de buurt van de KPN box) functioneert nog prima.

De uitgevallen versterker volgens de handleiding aangesloten op de KPN box en daar brandt het lampje van Wifi (blauw) alsof er niets aan de hand is. Als ik echter daarna de versterker meeneem naar de zolder en weer aansluit op de eigen router gebeurd er helemaal niets. Geen WIfi lampje dat begint te branden. Van alles al geprobeerd: nieuwe kabel, nogmaals aangesloten op de KPN box en opnieuw gaan het WiFi lampje branden. Terug naar de zolder….en weer geen WiFi lampje dat gaat branden. Optie zou zijn dat de router op zolder niet meer functioneert, echter de aangesloten laptop doet het naar behoren met een goede netwerkaansluiting.

Wie o wie heeft dit vaker meegemaakt en weet een oplossing.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@JacquesVanDeM, excuses voor de late reactie. Is het mogelijk om toch de Experia Wifi zonder de eigen router aan te sluiten? Kun je ook iets meer duidelijkheid geven over wat routers of switches je precies gebruikt om de Experia Wifi met de Box 12 te verbinden? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2025

Dank ​@Jeroen van KPN voor je reactie.

Het is niet mogelijk om de Experia WiFi zonder eigen router aan te sluiten. Ik wel, om de Experia WiFi ‘opnieuw te laten matchen’ met de Box 12, de Experia WiFi rechtsreeks op de Box 12 aangesloten. Dat gaf geen problemen, het blauwe lampje op de Experia WiFi brandde continue. Inmiddels heb ik in de KPN Shop twee nieuwe routers besteld, de TP-Link router. Zodra die binnen zijn wil ik de wellicht verouderde eigen routers vervangen door de TP-Link. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 5, 2025

Een KPN-shop die TP-link routers verkoopt ​@JacquesVanDeM ???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 5, 2025

• March 5, 2025

Dat is geen router. Dat is een switch. 

Welke heb je nu boven? Is dat ook een switch? Wat is het merk en type?