Skip to main content
Vraag

Laptop op zolder maakt verbinding met modem op begane grond, i.p.v. SuperWifi 2 punt op middenverdieping

• January 27, 2026
  • 1 reactie
  • 27 keer bekeken

Laptop op zolder maakt verbinding met modem op begane grond met wifi 5 ipv superwifi2 punt met wifi 6 op midden verdieping. Hij switch automatisch (Logisch is MESH). Als hij verbonden zit met het SW punt gaat het goed, als hij switcht naar de modem ervaar ik package loss.

Ik moet meer controle krijgen over welke punt gebruikt wordt.

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Vincent1584 . Welkom hier.

Zou je willen laten weten welk type modem je gebruikt en welke SuperWifi punten je in huis hebt? Ook hoor ik graag of de SuperWifi punten bekabeld zijn aangesloten of draadloos werken.

Wat je beschrijft past bij het gedrag van een mesh-netwerk. Apparaten schakelen automatisch tussen punten en kiezen daarbij het signaal dat op dat moment als beste wordt gezien. Dat kan soms het modem op de begane grond zijn, ook al staat er een SuperWifi 2 punt met wifi 6 op de tussenverdieping. Fijn om te lezen dat de verbinding stabiel is zodra je laptop met het SuperWifi punt verbonden is. Het pakketverlies bij het overschakelen naar het modem is daarbij een belangrijke aanwijzing.

Met wat extra informatie over het modem en de SuperWifi punten kunnen we gerichter met je meekijken en samen zoeken naar een oplossing voor een stabielere verbinding.