Skip to main content
Vraag

Modem valt steeds uit als SuperWifi punten ook aan staan

• January 18, 2026
  • 5 reacties
  • 18 keer bekeken

Ik heb sinds kort twee superwifi2 punten in combinatie met het V10A modem. De eerste week ging dat prima, maar sinds drie dagen heb ik last van wegvallend wifi-signaal. Het signaal van de modem zelf lijkt weg te vallen, waardoor ook de wifipunten zelf natuurlijk geen verbinding meer hebben. Soms komt het na een paar seconden vanzelf weer terug, soms duurt het een aantal minuten.
Ik heb het modem al gereset en ook herstart, maar dat heeft allemaal niet geholpen.

Wat opvalt, is dat als ik de superwifipunten uit zet, er geen probleem is. Zodra ik die dan weer aanzet, keert het probleem weer terug. Is dit een bekend probleem en valt er iets aan te doen?

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

Herstel. Ook zonder superwifipunten valt de wifi nu weg. Het glasvezelkastje brandt gewoon groen, dus het signaal komt goed binnen lijkt mij.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mark1973, welkom op onze community, kun je hierover eens met ons bellen? Ik denk dat het handig als er even iemand meekijkt. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken. Op kpn.com/storing kun je ook nog wel een stappenplan terugvinden trouwens.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

HI ​@Thomas van KPN Ik heb inmiddels gebeld. Oorzaak blijft onduidelijk en onverklaarbaar, dus er wordt een nieuwe modem gestuurd.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah top, laat je ons weten hoe t afloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 23, 2026

​@Thomas van KPN Het blijkt inderdaad dat de modem gewoon defect was en daardoor af en toe het signaal verloor. Met de nieuwe modem nu in elk geval al ruim 1 dag geen verstoring. Fingers crossed.