Skip to main content
Beantwoord

Moet de wifi van de KPN Experia Box V10a aan of uit bij installeren SuperWifi 2?

• December 26, 2025
  • 8 reacties
  • 78 keer bekeken

mjbwill
Topper
Forum|alt.badge.img

Als ik SuperWifi 2 wil aansluiten op mijn Experia V10a moet ik de Wifi dan op de Experia V10a uitschakelen? Ik lees verschillende berichten hierover.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@mjbwill als je echter tevens c.q. uitsluitend van wifi6 gebruik wilt maken kun je de wifi van de V10a beter uitschakelen om interferentie en dus eventueel minder goede wifi te voorkomen.

Heb je wifi6 niet nodig, dan kun je die uitschakelen binnen de SW#2 en de wifi op de V10a geactiveerd laten.

Bij KPN software werken de beide wifi's op de V10a en de SW#2 mooi samen.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@mjbwill ,

De Wifi op je Experia V10 A kun je gewoon aan laten staan tijdens de installatie.

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Beste ​@mjbwill als je echter tevens c.q. uitsluitend van wifi6 gebruik wilt maken kun je de wifi van de V10a beter uitschakelen om interferentie en dus eventueel minder goede wifi te voorkomen.

Heb je wifi6 niet nodig, dan kun je die uitschakelen binnen de SW#2 en de wifi op de V10a geactiveerd laten.

Bij KPN software werken de beide wifi's op de V10a en de SW#2 mooi samen.

mjbwill
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 26, 2025

Hallo ​@mjbwill ,

De Wifi op je Experia V10 A kun je gewoon aan laten staan tijdens de installatie.

Bedankt voor je antwoord, ik bedoelde eigenlijk na de installatie.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@mjbwill ,

Bedankt voor je antwoord, ik bedoelde eigenlijk na de installatie.

Ook na de installatie kun je de WiFi tegenwoordig op jouw modem aan laten staan. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@mjbwill, als jouw V10a en de SuperWifi2 allemaal de nieuwe KPN Software hebben kan je wifi gewoon aan laten staan op het modem. Dan werken ze samen met elkaar en kan je alle SuperWifi punten zo verdelen dat je een goede dekking hebt door het hele huis.

mjbwill
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

Hoi ​@mjbwill, als jouw V10a en de SuperWifi2 allemaal de nieuwe KPN Software hebben kan je wifi gewoon aan laten staan op het modem. Dan werken ze samen met elkaar en kan je alle SuperWifi punten zo verdelen dat je een goede dekking hebt door het hele huis.

Weet jij wat de nieuwste firmware versies zijn van de 10a en de SuperWifi2?

JanD
Superuser
  • December 29, 2025

Beste ​@mjbwill dat kun je hieronder vinden en er zelfs een gratis abo op nemen, dan ben je altijd als eerste op de hoogte:

https://community.kpn.com/product-updates

Succes

Jasper van KPN
Moderator

Onder Product Updates delen we elke update inderdaad ​@mjbwill, als je je daar abonneert krijg je een mailtje zodra er iets nieuws is.

Op dit moment zijn dit de actuele softwareversies; V10A.C.25.08.14 en SW2.C.25.05.08. Soms kan het zijn dat je een iets ouder nummer hebt, dan wordt je nog automatisch bijgewerkt naar de laatste versie.