Skip to main content
Vraag

Moet een SuperWIfi 2 punt met een kabel aangesloten blijven?

• April 29, 2026
  • 5 reacties
  • 56 keer bekeken

Moet de super wifi2 point permanent met en kabel op de router aangesloten  blijven?

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Hallo ​@Adii ,

Nee, na zo’n dertig minuten kun je het WiFi-punt loskoppelen van het modem. 

bron:

Stap 1: Het eerste KPN SuperWifi punt aansluiten

SuperWifi punten kunnen draadloos gebruikt worden. Maar, voordat dit kan moeten deze tijdelijk bekabeld aangesloten worden op het KPN Modem voor installatie.

• Sluit de ethernetkabel met gele stekkers aan op een ethernetpoort van de SuperWifi.
  • Sluit de andere kant van de ethernetkabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort van je KPN modem. Als je geen ethernetpoort meer vrij hebt dan kun je een switch bestellen
  • Plug de stroomadapter in de SuperWifi en steek de adapter in het stopcontact.
  • Zet het SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Na ongeveer vijf minuten gaat onderaan de voorkant van het KPN SuperWifi punt een lampje groen branden. Laat de SuperWifi echter een half uur aangesloten voor je verder gaat.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een fabrieksreset uit van de SuperWifi en wacht tot de instellingen helemaal overgenomen zijn.
  • Nadat het SuperWifi punt geïnstalleerd is kun je deze loshalen van je modem en hem elders in huis neerzetten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Want als ik de kabel loskoppel en het wifi punt op een ander stopcontact aansluit , wordt het lampje rood 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Want als ik de kabel loskoppel en het wifi punt op een ander stopcontact aansluit , wordt het lampje rood 

Zet het WiFi-punt niet te ver van het modem. Volg verder de stappen uit dit topic:

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

1. Is je SuperWifi punt bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit het SuperWifi punt
  2. Druk tien tot twaalf seconden op het resetknopje achterop het SuperWifi punt tot hij vijf keer rood knippert
  3. Het SuperWifi punt start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan het Superwifi punt uit met de aan/uitknop
  4. Sluit je SuperWifi punt (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer vijf minuten. Het lampje van het SuperWifi punt zal achter elkaar verschillende kleuren laten zien, eindigend met stabiel groen.
  6. Hierna is het SuperWifi punt weer werkzaam en kan, als je dat wilt, losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Het werkt ook niet,eerst had ik groen,toen blauw en weer rood,en nu licht er helemaal niets meer op

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Als ik de kabel loskoppel brand het lampje even oranje , dan rood en gaat uit , en er gaat verder niets branden