Skip to main content
Vraag

Na de V10a V10A.C.25.08.14 update brandt verbindingslampje niet meer op Experia WiFi

• January 13, 2026
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Sinds de update van de V10a naar V10A.C.25.08.14 branden er op mijn Experia Wifi punten geen 3 lampjes maar 2. Normaal branden er altijd 3 lampjes (groen-blauw-groen) maar de 3de brand dus niet meer.
Volgens de beschrijving geeft de derde lampje aan of er een connectie is gemaakt met de Experia Wifi. In mijnmodem.kpn zie ik wel connecties opgebouwd worden, maar veruit de meeste connecties blijven op de modem V10a.
Een herstart van het netwerk helpt voor 1 of 2 dagen, maar daarna vallen alle conneccties weer terug naar de modem en is er door het gehele huis slechte wifi.
Voorheen nooit problemen, echt nooit.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@BinkNL, welkom op onze community! 

Op onze kennisbank kun je alles vinden over de experia wifi's. Welk lampje is er precies uit? 

Heeft je experia wifi ook al de laatste softwareupdate gehad? 

Meer over de V10a update kun je hier vinden:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 17, 2026

Hoi ​@BinkNL, welkom op onze community! 

Op onze kennisbank kun je alles vinden over de experia wifi's. Welk lampje is er precies uit? 

Heeft je experia wifi ook al de laatste softwareupdate gehad? 

Meer over de V10a update kun je hier vinden:

Hi Thomas, het rechterlampje van de 4 blijft uit. Ik heb 3 Experia Wifi kastjes en alle drie hebben dit probleem sinds de update. Al diverse keren reset via de resetknop aan de achterkant gedaan, helpt niet.
Volgens de beschrijving is het de verbinding lampje:

Verbinding

Groen: er is een wifi apparaat met de Experia Wifi verbonden.

Ja, de experia wifi hebben (helaas) EW.C.25.14.02
Ja, de Experia V10a heeft ook de laatste software versie V10A.C.25.08.14

Wat er gebeurd is na verloop van tijd alle wifi connecties naar de Experia V10a gaan en niet meer naar de Experia Wifi punten.
Je moet dan weer een reset thuisnetwerk uitvoeren om alles weer te verdeeld te krijgen.
Dat duurt 2-3 dagen en dan zie je in mijnmodem.kpn dat alle connecties weer op de Experia V10a zitten...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je toelichting ​@BinkNL, dit lijkt iets in de software te zijn maar we hebben dat nog niet helemaal in het vizier. Ik heb de feedback bij mijn collega's neergelegd. Vooralsnog lijkt het soms wel stabiel te worden als je alles reset en herinstalleert. Dus ook met de resetknopjes achterop.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Ik heb, vanwege aanhoudende issues met de Experia Wifi versterkers, twee SW2 versterkers op Marktplaats gekocht. Gloednieuw uit de dubbelpack doos.

En ja, de wifi issues zijn opgelost met de SW2 versterkers!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@BinkNL , fijn dat het nu goed werkt!