Skip to main content

Na update Experia Box V10 zijn mijn 5 SuperWifi 2 punten niet meer gekoppeld

• November 27, 2025
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Na update V10 zijn al mijn 5 SW2 punten niet meer gekoppeld met het thuisnetwerk. Dit viel in eerste instantie alleen op doordat de groene led niet meer brandde. De op de SW2 punten aangesloten apparaten werken raar genoeg wel. Ihb de tv kastjes.

Ik heb geprobeerd om één SW2 punt via reset weer in het thuisnetwerk op te nemen. Maar die wil nu helemaal niet meer werken, zodra hij van de ethernet kabel afgehaald wordt. Die is dus vooralsnog onbruikbaar geworden. Ontkoppelen en weer resetten helpt evenmin.

Hoe kan dit worden opgelost? 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 29, 2025

Hi ​@ArnoA, ik denk graag mee want dit hoort wel te werken. 

Ik lees dat je dit hebt ontkoppeld en gereset. Voor de zekerheid, dit doe je zoals via de link hieronder wordt uitgelegd. Heb je dit op die manier gedaan? Zo niet, zou je dan dan op die manier willen doen? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • November 30, 2025

Ik heb niet alle SW punten gereset, maar één, op de wijze zoals beschreven. Omdat dat niet hielp (na loskoppelen van de kabel zette het punt zich vanzelf weer in resetmode, met de paarse led aan), ben ik niet verder gegaan, want dan zouden ze geen van alle meer werken. 

Los hiervan vind ik het niet normaal dat je na een update van de experiabox álle SW punten zou moeten uitzetten, afkoppelen en resetten.

• Auteur
  • Topper
  • December 1, 2025

Nog even aanvullend: ik wil de experiabox niet resetten, want dan verlies ik alle instellingen, hoogstens herstarten.

Verder functioneren de SW punten wel. Meest opvallend is dat voor de 2 tv boxen. Die zitten elk met een kabel op een draadloos verbonden SW punt. Functioneren normaal. Hoe kan dat als het SW punt niet met met het thuisnetwerk gekoppeld zou zijn. Ik betwijfel dus de mededeling in de topologie van de router. Al is er wel iets niet in orde, aangezien de groene led niet wil branden.

Het ene SW punt dat ik niet op de normale wijze aan de praat kon bien na afkoppelen van de kabel, functioneert ook weer. Lukte via de WPS knop.

Dus praktisch gesproken ondervind ik geen nadeel. 

Wat mij ergert is dat er bij iedere update van de experiabox wel iets raars gebeurt, waardoor de configuratie steeds minder optimaal is. Als jullie mij nou eens uitzonderen van de down-updates dan ben ik van verdere toekomstige problemen verlost. Liever geen half werk van KPN meer.

• Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

Nou erg jammer dat KPN niets meer van zich laat horen. Tegenvallend. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 3, 2025

Toevallig heb ik net ook even de topologie bij mij bekeken.  V10 met één bekabelde superwifi 2 en 1 draadloos. Van de topologie klopt niets maar alles werkt verder prima. Doe net als ik en geef het op. Het werkt en dat is het belangrijkste toch?!

• Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

Haha, ja een goede raad! Alleen ben ik niet zo sterk in het loslaten van dit soort dingetjes......