Skip to main content
Antwoord

Niet alle SuperWifi2 punten worden gezien door de Experia Box V10a sinds de update

• October 31, 2025
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste allemaal,

Omdat onze wifi wat instabiel was na onze verhuizing (iets groter huis, dus dat kan ook de oorzaak zijn). Om dit op te lossen hebben we toen twee SuperWifi2 punten gekocht via kpn. Deze werden snel geleverd en bij het installeren viel op dat eentje altijd bedraad moest en de andere kon dan via WiFi. Dit werkte prima, eens per drie of vier maanden viel die een keertje uit, maar dat mocht geen naam hebben.

Sinds een update deed opeens niets het meer. Bedraad deed eentje het nog maar de andere wordt ook helemaal niet meer gevonden door de modem (10a, firmware versie: V10A.C.25.08.04, hardware versie: R01), bedraad of onbedraad. Bedraad is deze wel te zien bij aangesloten apparaten maar niet als extender. De andere is uitsluitend bedraad te gebruiken.

Overzicht van inlogscherm modem

Ook na meerdere keren resetten (van alles) is het niet opgelost, en na meerdere uren bedraad aangesloten te laten is ook nog steeds geen verbinding. Ook via WPS is er geen verbinding. Alles meerdere keren gereset, maar het blijft terugkeren. Alles bedraad, dan heb ik er eentje, terwijl er twee bedraad aangesloten zijn (heb verschillende kabels geprobeerd). 

De superwifi2 die niet te zien is als extender heeft Firmware versie:3.00.31.

Het apparaat die niet als extender staat is ook te zien als los Wifi punt wanneer ik naar Wifi zoek met de naam van de extender. Het lijkt er dus een beetje op alsof de update hier niet goed is gegaan en dat dit ook met een reset niet opgelost kan worden. Ingelogd op het apparaat die niet als extender staat kom ik op het volgende scherm:

Overzicht als ik inlog via de webinterface op het ip-adres die staat onder apparaten in de modem.

Het SuperWifi2 punt die wel correct werkt (bedraad, niet zonder draad) heeft firmwareversie: SW2.C.25.05.08). Er is verder geen inlog mogelijk, en dat moet volgens mij ook, die kan ik enkel via opties instellen op WiFi5 of WiFi6 en die zie ik ook staan als Extender op het overzicht van de modem. Ik zie verder niet veel bijzonders hieraan, maar mogelijk is het normaal dat er eentje met de kabel moet zijn verbonden om te werken, al leek dat na de laatste handleiding niet meer nodig te zijn volgens https://www.kpn.com/internet/wifi-en-modems/experia-box-handleidingen?page=wi-fi-repeater-superwifi-2/aansluiten/start-installatie/p15_d27084_t8875,8881,8998,9002.

Dit is wat ik zie als ik op deze inlog (via de modem):

SuperWifi2 punt die (redelijk) lijkt te functioneren. Bedraad doet die exact wat ik verwacht, onbedraad doet die het helemaal niet.

Ik hoop op een passende oplossing, na meerdere uren hieraan te besteden met meerdere keren resetten van alles, ben ik er echt wel een beetje klaar mee. Het heeft nooit echt goed gewerkt, maar nu is het gewoon beter om helemaal geen superwifi te hebben. Ik zou me kunnen voorstellen dat er iets mis is met de modem, maar die is dus al helemaal (meerdere keren) gereset, net als de WiFi punten.

Beste antwoord door AronKamp

Hallo! Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels van kpn een nieuwe modem gekregen, en dat loste het probleem met 1 van de punten op, die kon nu draadloos. Helaas bleef de andere als accespunt bestaan, na die ook vervangen te hebben heb ik nu perfecte wifi!

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Ik heb precies hetzelfde. Maar bij mij kan geen van de twee los van de modem, bij mij is modem de 10a, eigenlijk al vanaf dag1 dat we wifi2 punten hebben dat eentje (van de twee) niet kan verbinden. Sinds de update geen van de twee, ook niet na meerdere keren resetten (van alles). Nu is erbij gekomen dat een van de wifi-punten zich ook niet meer als wifipunt gedraagt, maar als apparaat die zijn eigen wifi uitzend.

Bij beide is na de update verbinding via wifi onmogelijk. Ook via WPS geen verbinding. Alles meerdere keren gereset, maar het blijft terugkeren. Alles bedraad, dan heb ik er eentje, terwijl er twee bedraad aangesloten zijn (heb verschillende kabels geprobeerd). 

De superwifi2 die niet te zien is als extender heeft Firmware versie:3.00.31.

Ingelogd op het apparaat die niet als extender staat kom ik op het volgende scherm:

Ik hoop op een passende oplossing, na meerdere uren hieraan te besteden met meerdere keren resetten van alles, ben ik er echt wel een beetje klaar mee. Het heeft nooit goed gewerkt, maar nu is het gewoon beter om helemaal geen superwifi te hebben.

Admin: reactie aan bestaand topic toegevoegd

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@AronKamp welkom op de KPN Community. Ik kwam je topic tegen ik zag dat er nog geen antwoord was, excuses daarvoor. Ik denk graag nog even met je mee. Wat is op dit moment de stand van zaken. Ik zou anders eens eerst even het kopje bekende beperkingen doornemen in de product update voor de V10A. Persoonlijk zou ik tijdens het testen van mogelijke oplossing de betreffende versterkers in eerste instantie bekabeld aangesloten laten.

Ik hoor graag van je hoe het er nu voorstaat!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hallo! Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels van kpn een nieuwe modem gekregen, en dat loste het probleem met 1 van de punten op, die kon nu draadloos. Helaas bleef de andere als accespunt bestaan, na die ook vervangen te hebben heb ik nu perfecte wifi!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat fijn ​@AronKamp! Sorry dat het dan wat voeten in de aarde heeft gehad maar mooi dat het nu wel werkt. Ik wens je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we ergens bij kunnen helpen!