Skip to main content
Vraag

Overgang van Wifi punten 1 naar Wifi punten 2 met daarbij de bijbehorende ellende

• December 23, 2025
  • 0 reacties
  • 0 keer bekeken

Ik ben nu een week bezig geweest met de overgang van de Wifi 1 naar Wifi 2 punten misschien zijn er hier mensen die hieraan nog iets hebben.

Kreeg een SMS van KPN dat er nieuwe software op het modem zat aan te komen voor de Wifi punten.

In deze mail werd verzocht de Witte WIFI 1 punten uit en aan te zetten zodat de nieuwe software alvast hierop ge installeert kon worden, gedaan maar erna werkte er dus bijna niets meer.

Alleen de Master bleef nog signaal uitzenden.

Contact met KPN klanten service gezocht. Advies een van de Witte punten te vervangen door een Wifi 2 punt.

Gedaan, echter dit was niet de oplossing , vervolgens het advies om de Witte Wifi punten te vervangen door Twee nieuwe Wifi 2 punten.

Bestelling gedaan.

Daarna Wifi 2 punten aangesloten volgens instructies, Na een aantal telefoontjes uit eindelijk na diverse resetten naar de fabriek instellingen werkend gekregen.

Vervolgens zag ik met een medewerker van de klanten service weer een nieuwe update staan voor het modem. En vervolgens werkte weer niets meer.

Weer alles moeten herstellen naar Fabriek instelling inclusief het modem.

Na heen tijdje was weer alles in de lucht dacht ik, echter een device  flipte telkens van het ene punt naar het andere. Weer contact gehad met de klantenservice.

Uiteindelijk moest weer een instelling in de router aangezet worden 2,4 GHz netwerk om dit euvel te verhelpen.

Dus bijna een week verder. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn KPN.

Ben momenteel met pensioen maar heb in het verleden ICT werk gedaan, zodoende kon ik het allemaal nog een beetje volgen.

Conclusie de volgende keer geen Wifi punten meer aanschaffen waarvan de provider de software geleverd.

Â