Skip to main content
Beantwoord

Problemen met de wifiversterkers sinds nieuwe KPN modem

• February 22, 2026
  • 14 reacties
  • 174 keer bekeken

Beste mensen,

We hebben de afgelopen tijd de nodige problemen met ons internet gehad. Uiteindelijk heb ik een nieuw modem kunnen ophalen bij de KPN-winkel. 

Voorheen was het zo dat het modem beneden stond en de Wifi versterker stond boven. Het lampje branden altijd groen en verder heb ik er eigenlijk nooit omkijken naar gehad.

Nadat we het nieuwe modem hadden aangesloten werkte de WIFI versterker boven niet meer. Het lampje brandde rood. 

Ben daarna eerst even zelf gaan zoeken en er werd telkens gesproken van twee WIFI versterkers. Eentje aangesloten op het modem en dan nog eentje op een andere plek in het huis. Die andere had ik nog in een doos op zolder liggen dus die heb ik er maar even bij gepakt. De wifi versterker die nog in de doos zat heb ik met een internet kabel op het modem aangesloten. Via de juiste gaatje, dus niet in de WLAN, want daar zit de glasvezel kabel in.

De versterker begon eerst groen te knipperen. Op dit moment brandt hij constant paars, maar ik heb ook al een oranje kleur gezien. De constante groene kleur heb ik niet meer teruggekregen. De tweede WIFI versterker heb ik nu even beneden in het stopcontact gedaan. Ook deze begon groen te knipperen en werd daarna paars. 

De KPN Thuisinstallatie tool ligt eruit dus wou het eerst even hier proberen. Misschien zijn er mensen met hetzelfde probleem. Het resetten van beide WIFI versterkers heb ik al geprobeerd, maar ik eindig met een constant brandend paars lampje.

Groetjes Roy

Beste antwoord door jimny

@RoyGodschalk heb hier de nieuwste update van de zwarte software wifi's

14 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@RoyGodschalk  Welk modem heb je en welke wifi versterkers heb je precies

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

Ik ben KPN Box 12b en ik heb wel foto's van mijn wifi versterkers.

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

De lampjes van beide versterkers branden allebei al enige uren continue paars. Straks begon het eerste lampje van het modem te knipperen en dat stopte niet. Ik moest toen even de stroomkabel eruit en weer erin doen en daarna deed internet het weer. De versterkers bleven ook zonder internet gewoon paars branden.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@RoyGodschalk wellicht heb je hier iets aan, werkt het modem wel goed ?

Het rode en paarse   lampje staat hier ook in genoemd

Cappuccino2
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • February 22, 2026

Je zou kunnen proberen de kpn box 12b en de Superwifi2 punten te resetten en daarna als de kpn box 12b volledig weer online is, het Superwifi2 punt te verbinden met de kpn box 12b modem met een internet kabel voor een half uur totdat her ledlampje continue groen brandt, daarna kan je het superwifi2 punt uitschakelen en internet kabel ontkoppelen en het superwifi2 punt op de gewenste plaats zetten en aanzetten, en dit proces herhalen met het andere superwifi2 punt. 

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

Bedankt voor de tips. 

Paarse lampje is dus verkeerde configuratie. Ik ga de stappen volgen. Zou het nog uitmaken dat ik gewoon een eigen internetkabel heb gepakt om de versterker met het modem te verbinden? Ik heb van KPN namelijk nooit kabels bij de beide versterkers gekregen.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@RoyGodschalk Cat5e is goedgenoeg mag ook Cat 6 zijn die heeft grotere  lengte

• Auteur
  • Helper
  • February 22, 2026

Ik heb alle stappen doorlopen, zelfs de wifi gereset maar na het groene knipperen blijft het lampje paars worden zonder te knipperen. Dus er is nog steeds iets met de configuratie. 

Heb ook de glasvezel afgesloten en weer aangezet, maar geen resultaat.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

@RoyGodschalk Je kunt bellen met de klantenservice 0800-0402 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • February 23, 2026

@RoyGodschalk heb hier de nieuwste update van de zwarte software wifi's

• Auteur
  • Helper
  • February 23, 2026

Ik had deze post nog niet gezien. Ik heb daar een reactie geplaatst over onze problemen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@RoyGodschalk. Als je de reset al hebt gedaan en het lampje blijft paars branden, dan maakt de SuperWifi geen goede verbinding met het modem.

Wil je het volgende proberen?

Sluit eerst één SuperWifi met een kabel aan op het modem.

• Druk met een paperclip 15 seconden op het resetgaatje.

• Sluit daarna een netwerkkabel aan van de SuperWifi naar een gele LAN-poort van het modem.

• Laat hem daarna 5 minuten met rust.

Het lampje moet dan continu groen gaan branden.

Wordt het lampje niet groen terwijl hij met een kabel is aangesloten? Probeer dan eens een andere netwerkkabel. Soms is de kabel het probleem.