Skip to main content
Vraag

Problemen met Wifiversterkers na update KPN Box V10

• December 19, 2025
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img

Ook bij ons sinds gisteren na de update van 16 op 17 december geen Superwifi meer. Zowel de zwarte als de witte! Ik had er van beiden 3 geïnstalleerd, totaal 6. Na reset zie ik de superwifi1 wel in de app van KPN, maar de superwifi 2 niet. En juist op die heb ik in de garage via een switch een 2e netwerk lopen….

dus geen oplossing door alles vervangen, maar gewoon een softwarematige oplossing waardoor ik alles weer gewoon kan gebruiken!

ps gezien de vorige ervaringen van bovenstaande gebruiker ga ik geen uren aan de lijn hangen!

guy

ook 4G buitengebied bekabeld aan V10 modem

UPDATE

inmiddels de 3x superwifi2 (zwart) werkend en zichtbaar in de Mijn KPN App Nog 3x Superwifi1 (wit) nog niet werkend.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@GuynJacq . 

Dank je wel voor je uitgebreide update, dat helpt enorm. Fijn om te lezen dat de drie SuperWifi 2 punten inmiddels weer zichtbaar en werkend zijn in de MijnKPN app.

Ik heb nog een paar gerichte vragen zodat we beter kunnen meekijken:

• Welke firmwareversie staat er momenteel op de SuperWifi 1 punten?

• Zijn deze SuperWifi 1’s bekabeld aangesloten ? In dat geval zouden ze het eigenlijk ALTIJD moeten doen.  

• Je noemt een tweede netwerk dat via een switch in de garage loopt. Kun je aangeven hoe dit netwerk precies is ingericht en of dit nog zichtbaar is sinds de update?

Op basis van die informatie kunnen we gerichter zoeken naar een oplossing, want alles vervangen is uiteraard niet de bedoeling als het eerder wel goed heeft gewerkt.

Nogmaals dank voor het delen van je ervaringen en updates. Dat helpt niet alleen ons, maar ook andere meelezers.

GuynJacq
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • December 28, 2025

@Erwin van KPN 
Superwifi1 punten (3 stuks) middels LAN aan V10 geupdate (na een uurtje eraf gehaald) deze werken nu ook en zijn ook zichtbaar, maar enkel 5Ghz. 
De switch is benodigd ivm de zonnepanelen en de Superwifi 2 in de garage (1 van 3 stuks) staat daaraan en er loopt vanuit deze superwifi 2 een kabel naar een DECO M4R (TP-Link) in diezelfde garage met een eigen netwerk naam en wachtwoord tbv onze kleine B&B en grote tuin met de warmtepomp (2.4Ghz)(4 stuks DECO)

Inmiddels is alles in mijn KPN en in de DECO app zichtbaar.

Dtv een 4G buitengebied behaal ik tussen 30 en 50Mbps snelheid download en 6Mbps upload 

……..Echter…..

In onze woning, waar overigens zich geen enkel extra wifi punt  bevind, heb ik van tijd dus trage en soms wegvallende wifi…..heel irritant met een tablet en telefoon (TV en TV ontvanger zijn bekabeld)

ik heb dus vanuit de V10 de wifi in het woonhuis (en deze is op alle verdiepingen en in alle ruimten voldoende zichtbaar, maar niet stabiel!)

Firmare V10 is V10.C.25.08.14-P

Ik heb op de V10 slechts 1 wifinetwerk aanstaan (Geen gast en geen extra netwerk)

ik heb 1 fout melding zichtbaar bij Mijnmodem.kpn/Overzich/Internetverbinding/IPv6-adres:

fd5a:5445:4547::1

Geen ipv6 internetverbinding

Deze switch tbv IPv6 staat wel aan trouwens. ( na de update stond deze uit en had ik slechts 1,4 Mbps downloadsnelheid!)

En dat met gasten in onze BnB tijdens de feestdagen…….pffff

Graag een passend advies

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor je uitgebreide en duidelijke toelichting. Dat geeft een goed beeld van je situatie en je setup, fijn dat je dat zo compleet hebt uitgewerkt. Ook goed om te lezen dat alle SuperWifi punten en de Deco set inmiddels weer zichtbaar en werkend zijn in de bijbehorende apps.

Kun je toch nog eens proberen om ipv6 uit te zetten? Zowel in de v10 als in je switch?