Skip to main content
Antwoord

Sinds software update continue problemen met draadloos SuperWifi 1 punt

• October 20, 2025
  • 1 reactie
  • 155 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds een update van een aantal maanden geleden hebben wij problemen met een van onze witte super wifi punten. Deze staat draadloos op onze eerste verdieping. Het verliest op willekeurige momenten verbinding (lampje op rood en het punt staat rood in het home network). Het is soms weer te werken te krijgen na een aantal keren aan en uit zetten.

We hebben meerdere keren het hele systeem gereset, onze twee super wifi punten opnieuw gekoppeld aan Box 12, het home network opnieuw opgestart. Soms maakt het wifi-punt wonderbaarlijk zelf weer verbinding na een willekeurige hoeveelheid tijd en staat in het home network weer op groen. Wat we ook proberen het probleem blijft terug komen. 

Wat opvalt is dat nadat de verbinding is gebroken en er na een tijdje weer verbinding is gemaakt, er een kopie van het super wifi punt in het home network staat dat inaccessible is. Ben geen expert en ik weet dus niet wat dit kan betekenen, maar misschien is dit waardevolle informatie om tot een oplossing te komen. Ik heb veel over soortgelijke problemen gelezen en het gaat bijna altijd over de oude witte versie. Misschien is het tijd om over te stappen op SuperWifi 2 maar ik bespaar liever de kosten. 

Mijn vraag is dus; hoe los ik dit op? 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@jelle.j.h, welkom op de KPN Community!

Balen dat je sinds de update problemen met de SuperWifi 1 punten ervaart. Een rood lampje is inderdaad geen goed teken. Ik raad je aan om de stappen in dit artikel goed te doorlopen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje. Als je op de link klikt, kom je direct uit bij het kopje voor “Rood lampje op SuperWifi na update”. Met deze instructies zou je jouw SuperWifi 1 punt weer aan de praat moeten kunnen krijgen.

1 reactie

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 22, 2025

Hallo ​@jelle.j.h, welkom op de KPN Community!

Balen dat je sinds de update problemen met de SuperWifi 1 punten ervaart. Een rood lampje is inderdaad geen goed teken. Ik raad je aan om de stappen in dit artikel goed te doorlopen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje. Als je op de link klikt, kom je direct uit bij het kopje voor “Rood lampje op SuperWifi na update”. Met deze instructies zou je jouw SuperWifi 1 punt weer aan de praat moeten kunnen krijgen.