Skip to main content
Beantwoord

Sinds software update van oktober 2025 problemen met Superwifi 1 in combinatie met KPN Experia Box V10

• October 18, 2025
  • 33 reacties
  • 2926 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

• Nieuwkomer
  • December 29, 2025

Hier is het ook 1 groot drama sinds de update. Echt nog nooit problemen gehad, al een keer of 5 gebeld en van alles al geprobeerd met de Wifi punten, het werkte nu de afgelopen 5/6 dagen redelijk maar het was nu weer raak. Wifi punt gaat helemaal uit, beeld staat stil. De tv ontvanger heeft opeens geen wifi meer, allemaal heel apart. Heb ook een complete SONOS installatie voor de tv, na bovenstaande gedoe doet hiervan alleen de beam het nog, doe ik de rest aan dan heb ik ook nog eens haperend geluid. Morgen weer bellen, hopende op een oplossing, anders is het deurtje verder gauw gemaakt. 

• Topper
  • December 30, 2025

Hier precies hetzelfde probleem. Zojuist wederom weer met de KPN gebeld. Nu het advies gekregen om alles maar te bekabelen. Tja, daar wit ik niet op te wachten want voor de update werkte alles naar behoren.  Ik lees in een reactie dat het vervangen van de super wifi 1 door super wifi 2 de boel beter zou kunnen gaan draaien. De meneer van KPN aan de telefoon ontkende dit. Snap ik, want dan moeten ze met een service gerichte actie komen om alle wifi punten kosteloos te vervangen. Zijn er meer leden op dit forum, die de witte 1 punten vervangen hebben door de zwarte 2 punten en dus verbeteringen ervaren hebben?

• Nieuwkomer
  • January 2, 2026

Exact hetzelfde probleem. Sinds oktober, nu na de vakantie de werkweek weer gaat beginnen ben ik de boel weer opnieuw aan het instellen en nu hopen dat het stabiel blijft. We hebben dit nu al drie keer gedaan, ook eenmaal Factory Reset van alles. V10 modern met 4 SW1 (witte) punten, waarvan 1 bedraad. De bedrade red ons in de zin dat als de punten uitvallen deze meestal overeind blijft. We waren enorm tevreden, maar als dit aanhoudt en er geen fix komt ga ik iets anders overwegen. Het interfereert bij mijn vriendin met haar thuiswerken. Ik zou ook graag reactie in deze thread zien van een KPN medewerker maar sinds de toon kritischer wordt lijkt het stil...

• Topper
  • January 2, 2026

Ik heb de super wifi 1 vervangen door de super wifi 2. Nu werkt het wel weer naar behoren. Ik had al een vermoeden dat dit beter zou zijn maar de KPN medewerker aan de telefoon ontkende dit. KPN blijft echt in gebreke. 

• Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Hier ook hetzelfde probleem sinds de update. Telefoontje 1 met kpn: modem reseten. Hielp niks. Telefoontje 2: glasvezel resetten. Hielp ook niks. Telefoontje 3: bekabeld internet. Ook geen oplossing. Als ik zit te werken naast een bekabelde wifi-versterker, valt de wifi alsnog weg, omdat het versterker geen verbindingen heeft. Meermaals per dag is mijn telefoon wel verbonden met de wifi, maar geen internet. Vandaag telefoontje 4 met KPN. Deze persoon had dezelfde ervaringen na de update en zei gelijk: ik stuur je een nieuw modem toe. Het is een veelgehoorde klacht!! 4 telefoontjes verder, veel frustratie en onderhand zonder internetbundel op mijn telefoon (want die heb ik niet bij kpn), hoop ik dat het met een nieuw modem is opgelost.

​@Arjan van KPN Kan je ons aub op de hoogte houden wanner we een fix kunnen verwachten en eventueel wat te resetten en/of herstarten zodat ik niet weer dagen achter elkaar alleen maar de boel aan het resetten blijf. Ik meld me ook meteen aan als test expert om te hepen testen, het is ook mijn dagelijks werk (test engineer) en daar zouden dit soort updates niet uitrollen in deze staat: deze update is dramatisch slecht getest.  

• Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Ik heb bovengenoemde stappen al 3 keer doorlopen. Het werkt dan weer een paar uren en dan is het weer huilen met de pet op.  Ik werk deels vanuit huis en dit is echt killing. Is er een andere hardware oplossing? Of is switchen naar een andere provider de beste oplossing?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik snap dat het frustrerend is wanneer je Wifi netwerk niet optimaal presteert. Je verwacht natuurlijk dat je met KPN apparatuur gebakken zit en dat wanneer er problemen zijn dit binnen no-time opgelost is. De praktijk is wat weerbarstiger helaas. Bij veel mensen zijn de updates goed ontvangen en werkt hun netwerk gewoon weer probleemloos, maar er is ook een groep waar het wat moeilijker gaat. Bij die groep behoren jullie en dan is het ook heel goed dat je je meldt op de Community. Zo zien we jullie en kunnen we uitleg geven of zien wat er aan te doen valt.

Maar meer dan ik al gecommuniceerd heb in dit topic is er niet te vertellen ben ik bang. In mijn eerste bericht in dit topic beschrijf ik een zeer uitgebreide reset en die helpt bij veel mensen om alles weer op de rit te brengen. Mocht dan een paar dagen later weer een issue ontstaan dan helpt vaak een simpele herstart van het thuisnetwerk (via de webinterface). Voor de rest werken we hard aan updates voor onze modems en Wifi versterkers om de onderlinge connecties zo stabiel mogelijk te krijgen (en te houden). Houd goed de Product updates in de gaten of er weer verbeteringen zijn aangebracht voor jullie apparatuur. Je kunt je daarop ook abonneren. 

Verder kun je altijd telefonisch contact zoeken met onze helpdesk zodat je 1 op 1 geholpen kunt worden. Als je er dan niet samen uitkomt met de medewerker, stuur er dan op aan dat er een storingsformulier wordt ingevuld. Dan komt je case bij een team terecht die daarna contact opneemt. 

Je kunt hiervoor een terugbelafspraak plannen. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.