Skip to main content
Beantwoord

Sinds update van KPN heb ik al 4 weken geen werkende wifi meer

• November 28, 2025
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Nu inmiddels meerdere telefoontjes aan gewaagd 4 weken bezig met KPN om de wifi weer werkend te krijgen, voor de update nergens geen last van…

ze krijgen het niet meer voor elkaar op de huidige wifi versterkers, dus kan ik 3 nieuwe wifiversterkers kopen bij hun? Waarom zou ik iets kopen als hun een ongevraagde update doen????? maar als ik hier zo lees word het daar ook niet beter van, jammer KPN, ik denk dat het tijd word om na jaren toch de scheiding in te zetten…

Zet mij maar weer terug op de oude software dus voor de update.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Helaas is terug gaan naar de oude software geen optie. Met deze nieuwe software kunnen we veel flexibeler zijn en veel beter inspelen op de toekomst. Het belangrijkste doel is natuurlijk ook een stabiele verbinding bij klanten. Jammer dat het bij jou nog niet goed gaat, maar dat betekent niet dat het een verloren zaak is. We zien dat een schone installatie bij veel klanten helpt. Je bouwt dan je netwerk weer opnieuw op en daarna zou het weer stabieler moeten zijn. Zou je onderstaande eens willen proberen? 

1. Zet alle Experia Wifi punten uit

• Haal de stekker uit ieder Experia Wifi punt.

• Verwijder eventuele ethernetkabels tussen modem ↔ Experia Wifi of tussen Experia Wifi-punten onderling.

2. Zet het eerste Experia Wifi punt aan

• Steek de stekker er weer in.

• Laat het punt volledig opstarten (dit kan even duren).

3. Reset het eerste Experia Wifi punt

Gebruik de juiste resetmethode voor Experia Wifi:

Experia Wifi resetten:
➡️ Druk de resetknop achterop circa 10 seconden in. Laat los zodra alle lampjes tegelijk gaan branden. De Experia Wifi reset nu — dit duurt enkele minuten.

Na de reset zal het lampje weer stabiel gaan branden (meestal oranje of wit, afhankelijk van model) en staat het punt terug op fabrieksinstellingen.

Omdat er geen ethernetkabel is aangesloten, staat dit eerste punt volledig los van andere punten.

4. Herhaal stap 2 en 3 voor alle overige Experia Wifi punten

• Zet het tweede punt aan

• Laat het opstarten

• Reset het

• Lampjes gaan aan → reset wordt uitgevoerd → punt staat weer in fabrieksstand

• Doe dit ook voor een eventueel derde punt.

Nu zijn alle Experia Wifi punten volledig schoon en staan ze niet met elkaar in verbinding.

5. Reset het KPN modem

Gebruik de resetknop op het modem:

• Houd de resetknop ingedrukt totdat alle lampjes gaan knipperen.

• Laat los en laat het modem tot 15 minuten volledig opnieuw opstarten.
    (In deze tijd worden verbindingen vernieuwd en de oude wifi-instellingen gewist.)

6. Sluit nu één Experia Wifi punt bekabeld aan op het modem

• Verbind alleen het eerste Experia Wifi punt met een ethernetkabel aan het modem.

• Laat dit punt minimaal 30 minuten staan zodat het:

• zichzelf instelt

• de juiste netwerkconfiguratie ophaalt

• een stabiele verbinding opbouwt

Als de installatie gelukt is, blijft het lampje uiteindelijk groen branden (of de kleur die past bij een goed werkende verbinding).

7. Herhaal stap 6 voor de andere punten

• Sluit het tweede punt bekabeld aan op het modem of op het eerste punt.

• Wacht opnieuw tot het lampje aangeeft dat het goed is gekoppeld.

• Doe dit voor eventuele aanvullende punten.

4 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Jelome, niet fijn dat je al meerdere weken aan het worstelen bent met jouw wifi en je versterkers. Goed dat je het aankaart.

Ik begrijp dat 't speelt sinds een update. Kan je in meer details uitleggen waar je precies tegen aan loopt met je versterkers? En welke versterkers heb je: de ronde witte SuperWifi's of andere? Dan denken we hier in de community graag met je mee om je richting een oplossing te helpen!

Toch op de gok alvast een tipje. Hier hebben we veel tips verzameld voor als je SuperWifi na een update niet goed meer werkt:
​​​​

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Hoi, wij hebben een experia  v10 met 3 zwarte 4 kante wifi versterkers…altijd gewerkt maar na een update vanuit KPN continue uitvallend Wifi… na reset van het systeem  werkt het weer voor een paar uur, maar is vanaf begin erg slecht…nu wil KPN mij nieuwe super WiFi punten laten kopen… waar we het niet eens mee zijn… zeker nu ik lees dat er ook veel problemen zijn met de superwifi na de update vanuit KPN…wat mij betreft gaan we terug naar de oude software…. Zodat ik geen problemen meer heb….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 9, 2025

Helaas is terug gaan naar de oude software geen optie. Met deze nieuwe software kunnen we veel flexibeler zijn en veel beter inspelen op de toekomst. Het belangrijkste doel is natuurlijk ook een stabiele verbinding bij klanten. Jammer dat het bij jou nog niet goed gaat, maar dat betekent niet dat het een verloren zaak is. We zien dat een schone installatie bij veel klanten helpt. Je bouwt dan je netwerk weer opnieuw op en daarna zou het weer stabieler moeten zijn. Zou je onderstaande eens willen proberen? 

1. Zet alle Experia Wifi punten uit

• Haal de stekker uit ieder Experia Wifi punt.

• Verwijder eventuele ethernetkabels tussen modem ↔ Experia Wifi of tussen Experia Wifi-punten onderling.

2. Zet het eerste Experia Wifi punt aan

• Steek de stekker er weer in.

• Laat het punt volledig opstarten (dit kan even duren).

3. Reset het eerste Experia Wifi punt

Gebruik de juiste resetmethode voor Experia Wifi:

Experia Wifi resetten:
➡️ Druk de resetknop achterop circa 10 seconden in. Laat los zodra alle lampjes tegelijk gaan branden. De Experia Wifi reset nu — dit duurt enkele minuten.

Na de reset zal het lampje weer stabiel gaan branden (meestal oranje of wit, afhankelijk van model) en staat het punt terug op fabrieksinstellingen.

Omdat er geen ethernetkabel is aangesloten, staat dit eerste punt volledig los van andere punten.

4. Herhaal stap 2 en 3 voor alle overige Experia Wifi punten

• Zet het tweede punt aan

• Laat het opstarten

• Reset het

• Lampjes gaan aan → reset wordt uitgevoerd → punt staat weer in fabrieksstand

• Doe dit ook voor een eventueel derde punt.

Nu zijn alle Experia Wifi punten volledig schoon en staan ze niet met elkaar in verbinding.

5. Reset het KPN modem

Gebruik de resetknop op het modem:

• Houd de resetknop ingedrukt totdat alle lampjes gaan knipperen.

• Laat los en laat het modem tot 15 minuten volledig opnieuw opstarten.
    (In deze tijd worden verbindingen vernieuwd en de oude wifi-instellingen gewist.)

6. Sluit nu één Experia Wifi punt bekabeld aan op het modem

• Verbind alleen het eerste Experia Wifi punt met een ethernetkabel aan het modem.

• Laat dit punt minimaal 30 minuten staan zodat het:

• zichzelf instelt

• de juiste netwerkconfiguratie ophaalt

• een stabiele verbinding opbouwt

Als de installatie gelukt is, blijft het lampje uiteindelijk groen branden (of de kleur die past bij een goed werkende verbinding).

7. Herhaal stap 6 voor de andere punten

• Sluit het tweede punt bekabeld aan op het modem of op het eerste punt.

• Wacht opnieuw tot het lampje aangeeft dat het goed is gekoppeld.

• Doe dit voor eventuele aanvullende punten.

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 10, 2025

Wellicht is het heel fijn om te schrijven wat er echt aan de hand is. 
Gezien deze resultaten ben je niet de enige. 

Wat ik vermoed is dat de firmware op je wifi punten te oud zijn. 
Wanneer de V10 ge-update wordt en je hebt te oude software op je superwifi dan heb je redelijk pech. gehad. Het lijkt me erg sterk dat KPN dit niet weet.