Skip to main content
Beantwoord

Slecht werkend wifi netwerk bestaande uit KPN Box 12 en Superwifi 1 punten

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Sinds een langere tijd hebben we thuis WiFi problemen. Dit komt naar aanleiding van de allerlaatste Experia V12 update.

Eerder hadden we een prima SuperWifi1 netwerk waarbij er geen hinder/naadloos werd overgeschakeld tussen de verschillende verdiepingen.

Topologie:

Experia Box V12 V12.C.24.16.14 staat in de Meterkast

SuperWifi 1 punt staat er direct naast (bekabeld aangesloten) SW1.C.24.13.06

SuperWifi 1 punt staat op zolder (2e verdieping en bekabeld aangesloten) SW1.C.24.13.06

Ik zou verwachten (net zoals eerst) dat op het moment dat ik op Zolder loop ik verbinding maak met dit SuperWifi punt, maar nu blijkt telkens dat hij naar beneden verbindt wat zorgt voor slechtere ontvangst, ook klapperen de kinder camera's er vaak uit omdat ze switchen tussen de verschillende netwerken.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd, klaargemaakt voor oudere WiFi, Wifi5, systeem herstellen.

Maar keer op keer blijft het drama met wegvallende verbindingen.

Advies? KPN mee laten kijken hier op locatie? Op afstand?

Ik vind dit eigenlijk het enige smetje op de jarenlange relatie met KPN en hoop toch graag dat hier een fatsoenlijke oplossing voor gaat komen.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@robyye, welkom op onze community! Ook met de witte superwifi punten moet het wel goed op te lossen zijn. Als je er niet uit komt met de stappen uit ons kennisbankartikel kun je altijd even met ons bellen. Mijn collega's denken dan graag even mee. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2025

Ik las deze post zojuist Krijg mijn wifi-netwerken niet meer werkend sinds de laatste update voor de SuperWifi 1 | KPN Community 

Als SW2 punten de oplossing zijn, waarom worden deze niet toegestuurd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 30, 2025

Ik heb nog een extra super wifi 1 punt op de eerste verdieping gezet in de hoop dat alles nu fatsoenlijk communiceert? Afwachten….

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@robyye, welkom op onze community! Ook met de witte superwifi punten moet het wel goed op te lossen zijn. Als je er niet uit komt met de stappen uit ons kennisbankartikel kun je altijd even met ons bellen. Mijn collega's denken dan graag even mee. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 4, 2025

Ga ik doen. Dankjewel.