Skip to main content

Slechte wifi na update op Experia Box V10 met witte wifipunten

• August 7, 2026
  • 3 reacties
  • 6 keer bekeken

Goedeavond wij hadden het zelfde probleem.

Kpn gebeld 2uur aan de telefoon geweest goed geholpen trouwens, maar alles opnieuw geinstaleerd toen werkte het.

Opgehangen en weer haperen en slechte wifi.

Maar je mag toch verwachten van z'n bedrijf dat ze dan een oplossing hiervoor hebben. 

Ik had al aangegeven dat het door de modem kwam wel 6x opnieuw opgestart zelfde ellende. 

Nu sprak ik iemand die bij kpn werkt en zij dat er een update met kpn home geinstaleerd is op de v10 en daarom werken de witte wifi punten niet goed meer.

Nu zwarte de nieuwste gekocht en werkt weer als een zonnetje 👍

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

Goedemiddag nog even dit dan heb je eerst een product wat niet goed werkt maar wel een duur abonnement voor hebt.

Vervolgens moet je zelf de wifi punten aanschaffen de witte en toen werkte het perfect. 

Na de update van kpn werkt het vervolgens weer niet.

Buiten onze schuld om .

Nu weer zelf achter de oplossing met iemand die bij jullie werkt en toevallig hier mee in gesprek raakte.

Moet ik weer geld uitgeven na onze dure abonnement door jullie schuld jammer dit.

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 8, 2026

Vervolgens moet je zelf de wifi punten aanschaffen de witte en toen werkte het perfect. 

Na de update van kpn werkt het vervolgens weer niet.

@Bepie 

Zie ook dit topic/info:

SuperWifi punt werkt ineens niet meer (garage)

In de oude firmware werkt die backhaul met zowel 2,4GHz als 5 GHz. Na de update heeft de backhaul géén 2,4GHz meer en kan alleen nog maar 5 GHz gebruiken.

Een 5GHz netwerk heeft een hogere snelheid, maar kan minder lange afstanden overbruggen. Een 2,4GHz netwerk heeft een lagere maximale snelheid, maar kan wel die grotere afstanden aan.

Dit betekent dat, na de update, de SuperWifi 1 punten snel kunnen communiceren, maar wel over minder grote afstanden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

Oke als dat zo is waarom moet ik eerst twee of drie maal de kpn bellen terwijl ik dat allemaal ook zelf al had gedaan.en als je dan toevallig iemand tegen komt van de kpn die er echt verstand van heeft dan werkt het opeens wel.

Maar neemt nog steeds niet weg dat ik twee x het zelf heeft moeten bekostigen en niks geen coulance van de kpn .

Dan kan ik mij voorstellen dat ze klanten kwijt raken.