Skip to main content

SuperWifi 1 (3 stuks) zorgen sinds een paar maanden voor haperende Wifi

• June 1, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

3 witte kpn wifi versterkers gekocht jaren terug. Deze hebben altijd perfect gewerkt, tot een aantal maanden terug. Wifi steeds meer haperen. Ik heb de hele voornoemde beschrijving over reset en alles gelezen maar ik snap er eerlijk gezegd niets van. De helpdesk zegt dat ik met mijn wifi versterkers naar een kpn winkel moet om ze na te laten kijken. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.  Aangezien de storing is gekomen na een niet gevraagde update. Mag wel op eigen kosten een monteur laten komen. Slechte zaak want KPN belooft toch een goed werkend internet ? Heb al kosten moeten maken omdat wifi niet goed werkte. KPN dwingt je op deze maniker over te stappen omdat bij overstap wel een monteur komt aanleggen. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

3 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 3, 2026

Goedemorgen ​@RobertH54 en bedankt voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fraai :(

Enorm balen natuurlijk dat je SuperWifi punten altijd perfect hebben gewerkt maar dat je daar nu sinds een aantal maanden zoveel problemen ervaart. Kun je me vertellen hoe de problemen zich precies uiten? Is de wifi langzaam, of valt deze vaak weg of lukt het überhaupt niet verbinding te maken?

Wat je beschrijft zien we soms bij SW1 punten die niet automatisch zijn meegekomen in de firmwaremigratie. Dat komt niet vaak voor, maar als het gebeurt kan de update behoorlijk eigenwijs zijn en handmatig wat aansporing nodig hebben.

Zou je de volgende stappen eens willen doorlopen;

• Plaats de (problematische ) SW1 punten tijdelijk zo dicht mogelijk bij het modem

• Reset eerst het modem en wacht tot deze volledig is opgestart en stabiel online is

• Sluit daarna één SW1 punt met een ethernetkabel rechtstreeks aan op het modem

• Reset dit SW1 punt en laat het vervolgens minimaal een uur aangesloten zonder verdere handelingen

• Herhaal dit proces daarna op exact dezelfde manier met het tweede SW1 punt

Mocht de firmware na dat uur nog steeds niet zijn bijgewerkt, laat het betreffende SW1 punt dan een volledige nacht bekabeld aangesloten. In de nacht lopen er geautomatiseerde processen die achterblijvende apparatuur vaak alsnog meenemen naar de juiste softwareversie. Hopelijk wil je dit een kans geven en ik zie je bevindingen dan ook graag tegemoet! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Ik heb 2 punten weer aan de praat gekregen, Maar als ik in de app kijk dan staan er 3 wifiversterkers waarbij 2 met Offline en 1 met zwak signaal.  Gisteren stond bij een sterk signaal en die staat nu op Offline.

Het gekke is dat ondanks dat er offline staat de televisie in de slaapkamer die op wifiversterker is aangesloten wel werkt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2026

Het meest vervelende was het wegvallen van het signaal naar mijn wifi speakers.Mede door het wisselen van 2 naar 5 g iedere keer, waardoor boven en beneden niet samen afspeelden.Â