Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 icm V10 worden rood en blijven groen knipperen sinds update

• January 9, 2026
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

Ronald.Broekhuizen
Nieuwkomer

Goedemorgen,

Ook ik ervaar sinds de update continu problemen met mijn SuperWifi 1 punten in combinatie met mijn Experia V10 modem.

Ik heb 5 SW1 punten. één daarvan doet het helemaal niet meer: die kan ik resetten en vervolgens een hele week aan het modem hebben hangen maar hij komt niet verder dan groen knipperen.
Nou zou ik met één punt minder uit de voeten kunnen nu de Experia V10 zelf ook onderdeel wordt van de Wifi Mesh, maar toch is het niet zoals het zou horen.

De andere punten werken ergens tussen de 2 en 72 uur na een powercycle prima en gaan daarna op rood.

Ik heb ook de stappen die hier beschreven staan al opgevolgd:

halve dag mee bezig geweest om vervolgens alle DHCP fixed leases voor de domotica weer terug te zetten (en meteen maar de SSID aangepast dus ook alle draadloze devices opnieuw moeten koppelen) maar dat was het mij waard geweest als het zou helpen.

Maar helaas: ze doen nog precies hetzelfde als hiervoor. Ik heb nu dus één SW1 die helemaal niet wil en ik heb er vanmorgen twee die nu in 24 uur tijd al drie keer rood geworden zijn maar uit frustratie uitgezet.

Dit is niet waarvoor ik voor veel geld deze SW1's heb aangeschaft destijds. Ik hoop echt dat hier iets aan te doen is want ik ben zeer op z'n zachts gezegd zeker niet tevreden mee.
Ik deel ook het sentiment van vele anderen hier in dit subforum: het werkte goed, waarom hebben jullie dit vern**kt?

Het valt mij overigens ook op dat bijvoorbeeld het livebeeld van mijn deurbelcamera (die toch echt praktisch naast het modem zit en dus ook daarmee via WIFI-4 verbonden is) regelmatig even hapert en ik daar dus verbindingsproblemen zie terwijl die verbinding niet eens via een SuperWifi1 punt verloopt. Zit het probleem hem dan misschien juist niet in de V10 die misschien te oud is voor deze nieuwe software?

PS: volgens het forum ben ik een nieuwkomer, maar dat is omdat ik ineens een nieuwe user aan mijn KPN account moest koppelen en de oude ​@RonaldBroekhuizen dus al bezet was…
Zucht ;-)

2 reacties

Bilipi
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Exact dit.

Sinds de update is er bij ons ook 1 van onze drie SuperWifi punten wat - na alles gereset en geprobeerd te hebben - totaal niet meer functioneert. Dat zou in theorie niet veel uit moeten maken, omdat het modem zelf nu de nieuwe "master" is, en de andere twee SW1 punten dus genoeg zouden moeten zijn.

Echter hebben we dagelijks problemen met internetverbinding, juist op de plekken in ons huis waarvoor we de SuperWifi jaren geleden aangeschaft hebben. Na het herstarten van enkele SW1 punten werkt het weer eventjes op "matig" niveau (vele malen slechter dan voor dit hele gedoe), maar de volgende ochtend kan ik de Google homepagina niet eens laden, zo traag is m'n verbinding. Het is niet alleen zwak, maar ook nog eens heel inconsistent en onbetrouwbaar.

Bizar hoe zo'n update bij zo veel mensen zo'n schade aan kan richten aan iets wat prima werkte...

Ronald.Broekhuizen
Nieuwkomer

Ter aanvulling: ja, de SW1's hebben allemaal de firmware SW1.C.25.14.02 (behalve diegene die blijft knipperen, die kan ik immers niet controleren) en de V10 heeft V10.C.25.08.15