Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 maakt onbekabeld geen verbinding met V10A na update

• November 24, 2025
  • 25 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Allebei mij SW1 maken na de update van de V10A alleen bekabeld verbinding. Als ik de kabel er uit haal knippert de SW1 groen en wordt vervolgens rood.

Alle reset procedures doorlopen, incl. schone installatie. Ook de SW1 al meer dan een uur bekabeld aan de V10A gelaten om de software update van de SW1 zeker te laden. Vorige week ook contact gehad met service medewerker, die kon mij ook niet verder helpen. Vanavond weer alles geprobeerd, geen resultaat.

Ik heb geen idee meer wat te doen, wie kan mij verder helpen?

25 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 25, 2025

Allebei mij SW1 maken na de update van de V10A alleen bekabeld verbinding. Als ik de kabel er uit haal knippert de SW1 groen en wordt vervolgens rood.

Alle reset procedures doorlopen, incl. schone installatie. Ook de SW1 al meer dan een uur bekabeld aan de V10A gelaten om de software update van de SW1 zeker te laden. Vorige week ook contact gehad met service medewerker, die kon mij ook niet verder helpen. Vanavond weer alles geprobeerd, geen resultaat.

Ik heb geen idee meer wat te doen, wie kan mij verder helpen?

Update: een nacht de SW1 bekabeld aan het aan de v10A om zodoende ook de de laatste software update te laden. Ethernetkabel er uit en helaas na enkele minuten weer rood.

Ik kan ook niet bekijken welke firmware er op de SW1 staat, ik kom er niet bij. Maar wellicht doe ik iets fout. Ik prober de SW1 te benaderen via het IP adres van de SW1 zowel via de de blauwe link op de homepage van de router , als het IP adres direct in te geven:

Is er iemand die mij advies kan geven?

• November 25, 2025

Ik kan ook niet bekijken welke firmware er op de SW1 staat, ik kom er niet bij.

Dan staat er al een nieuwe versie van de nieuwe KPN firmware op. Die heeft geen webinterface meer.

Waardoor je dus niets meer kan controleren en je geen flauw idee hebt wat er gebeurt. Welke firmware er bijvoorbeeld op staat, dat is zo een mysterie. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@JW68, welkom! Met de nieuwe update werkt het een en ander net wat anders. Op onze site hebben we hier een specifieke pagina over Je modem (V10a) heeft een software update gehad | KPN en op onze product updates kun je ook terecht: 

De schone installatie en daarna alles een half uur bekabeld aangesloten laten staan zou het meeste wel op moeten lossen. Branden de lampjes direct rood als je de kabel eruit haalt of pas als je ze elders in huis zet?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Bedankt voor je reactie ​@Thomas van KPN . Schone installatie met vervolgens een half uur bekabeld laten staan heb ik gedaan. Geen resultaat.

Ze branden rood als ik de kabel naar de modem eruit haal. Ze staan dan op een metertje van het modem. Eerst knipperen ze groen en vervolgens worden ze rood.

• November 26, 2025

Heb je de Experiabox ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Heb je de Experiabox ook al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Ben ik niet zeker van. Ga ik morgen proberen.

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Als je inlogt op het modem kun je vanuit de topologie op een SW klikken en dan zie je onder apparaat info de firmwareversie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Als je inlogt op het modem kun je vanuit de topologie op een SW klikken en dan zie je onder apparaat info de firmwareversie.

Ik krijg niet meer dan dit te zien onder apparaat info:

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Iets naar beneden scrollen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Iets naar beneden scrollen?

oeps (ging niet met de trackpad wel met de muis)

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Je hebt dus de nieuwste versie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Dus eigenlijk zijn van de v10A en de SW1 de software versies up to date, en toch werkt het niet onbekabeld. Kan er nog iets anders zijn?

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Soms duurt het vrij lang voordat de SW draadloos verbindt, geef het de eerste keer een uurtje tijd.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Ik laat het de nacht over draadloos staan. Zou genoeg moeten zijn…..

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Lijkt me wel. Zoniet dan het modem nogmaals herstarten.

Even voor de zekerheid, WiFi staat toch wel aan op het modem?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Jazeker, blauwe lampje brandt. En met hersarten bedoel je stroom eraf en weer terug erop of terug naar fabrieksinstellingen?

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Je kunt vanuit de interface een herstart of reset uitvoeren. Ik zou beginnen met een herstart en als dat niet helpt terug naar fabrieksinstellingen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Ga ik morgen doen, bedankt voor je hulp!

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Kijk even naar de betekenis van de lampjes

Blauw betekent iets anders volgens mij.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Nog een vraagje, de SW1 knipperde groen en is nu rood. Is er dan nog kans dat die vanzelf alsnog groen wordt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 26, 2025

Kijk even naar de betekenis van de lampjes

Blauw betekent iets anders volgens mij.

Aha, ik ben er nu ruim een week mee bezig. En ik heb niets anders gezien dat de Wireless/WPS aan de zijkant blauw is. Zou daar het probleem zitten?

Leen59
Wijsgeer
  • November 26, 2025

Probeer maar terug naar fabrieksinstellingen, dan komt het ws wel goed. Het lijkt dat hij is blijven hangen in de update. Het kan ook zijn dat hij blauw brandt omdat je ingelogd bent.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 27, 2025

Update: Modem terug naar fabrieksinstellingen via modem interface:

Na de reset: WiFi werkt goed, alle draadloos verbonden apparaten maken verbinding. Laatste update staat op de modem. Wat wel opvalt is dat ondanks er de laatste software update op staat het lampje op de zijkant van de modem WiFi/WPS continue blauw brandt. Dit is de kleur van de goedwerkende WiFi met de “oude”software. Met de nieuwe software zou deze echter continue groen moeten zijn, volgens de informatie van KPN.

Daarna SW1 bekabeld aangesloten. Lampje SW1 wordt groen, is verbonden en te zien in de topologie van de modem als synced en heeft ook de laatste software update.

Daarna draadloos, SW1 lampje knippert groen en wordt vervolgens weer rood.

@Thomas van KPN  ​@Leen59 : kom er maar in voor nieuwe tips. Ik weet het echt niet meer. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 27, 2025

Het beste toch maar met de klantenservice bellen (0800-0402). Dat blauwe lampje is natuurlijk niet goed.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

De Reset Thuisnetwerk kan ook nog een hoop helpen maar anders is bellen zeker geen slecht idee. Dit moet goed op te lossen zijn!