Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.14.02

Categorie:SuperWifi 1
  • November 10, 2025
  • 58 reacties
  • 2939 keer bekeken
Toon eerste bericht

58 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 17, 2025

@Erik van KPN Zoals beloofd nog even feedback.

Na een bekabelde reset en een nachtje aangesloten laten van allebei de twee backup SW1’s hebben ze geen nieuwe firmware ontvangen.

Beide SW1’s verschijnen als paired in de app, niet als synced dus wellicht zit daar nog een reden waarom het niet is gelukt. 

Wel om 05:00 uur een hik in de DSL verbinding gehad maar dat is lang na de reset van de SW1’s, daar zit 6 uur tussen. 
We gaan het voorlopig maar eens even afwachten of de andere SW1’s wel ergens in de komende weken de software gaan krijgen maar eerlijk gezegd heb ik daar een hard hoofd in 😎😉🤓

Not synced zou hier geen invloed op moeten hebben. Dat verwijst echt naar de sturing binnen de mesh vanuit het modem. Zolang ze in ieder geval paired zijn, zijn ze wel verbonden met het modem. En daardoor ook met het beheerplatform. 

Voor jou, en ook voor JvDo geldt dan nu:

Of je krijgt de update in de komende periode vanzelf nog van ons uit. Of je kunt hem, ook binnenkort, zelf installeren via de webinterface. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 18, 2025

Thanks voor de terugkoppeling.

De optie is nu nog niet beschikbaar dus we wachten het inderdaad maar even af.

Voor nu is de omgeving draaiend en stabiel dus geen haast om dit te upgraden.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 8, 2026

In de afgelopen 3 weken zijn 5 van de 6 wifi punten over naar de nieuwe softwareversie, die kwam stapsgewijs beschikbaar via de Mijn KPN app. 

In de webinterface heb ik hem nog niet ontvangen.

Maar goed stapje voor stapje komen we er. nog 1 SW 1 te gaan 😊

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik had al een tijdje twee SuperWifi1-punten in de kast liggen, en heb ze nu eindelijk maar eens in gebruik genomen. Dat ging tot mijn vreugde vrijwel zonder problemen! Alles draait hier goed met de Box 12 en twee draadloze SuperWifi1-punten. Mede met dank aan de WPS-knop op de SuperWifi1-punten.

Na het lezen van de kennisbank en de inleiding van deze post heb ik wel twee opmerkingen en een vraag.

In de kennisbank staat dat een van de SuperWifi1-punten bedraad met het modem verbonden moet blijven. Dat is volgens mij niet juist. De SuperWifi1-punten kunnen na het updaten e.d. ook draadloos functioneren, heb ik gemerkt.

In de inleiding van deze post staat dat de dimfunctie van de lampjes op de SuperWifi1-punten alleen met de WPS-knop geregeld kan worden. Ik kan dat echter ook via de interface van het modem regelen.

En dan mijn vraag. In de inleiding van deze post staat dat het modem met WPA3 werkt, en de SuperWifi1-punten met WPA2. Geadviseerd wordt daarom om het modem op WPA2-Personal te zetten. Standaard staat het modem op WPA2-WPA3-Personal. Is dat ook goed, of is het beter om het modem op WPA2-Personal te zetten?

Piet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het is beste is om dan toch te kiezen voor WPA-2 Personal only en niet de duo optie ​@Piet van der Vooren 

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Het is beste is om dan toch te kiezen voor WPA-2 Personal only en niet de duo optie ​@Piet van der Vooren 

Het modem (KPN Box 12) staat nu op WPA2 Personal, vanwege de benodigde ondersteuning voor de SuperWifi1-punten.

Mijn thuisnetwerk ziet er nu als volgt uit:

• desktop bedraad aangesloten via twee DVS650-adapters
  • TV+-box aangesloten op ethernet-aansluiting van SuperWifi1-punt op begane grond
  • SuperWifi1-punt op 1e verdieping
  • laptop en smartphone via wifi

Ben benieuwd hoe dit gaat werken. Reacties zijn welkom!

Piet (die wel van een beetje experimenteren houdt).

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • January 22, 2026

Ik heb al maanden gedoe met de combinatie van Box 12 met 2 SW1 punten na de vorige update.

SWpunten lopen regelmatig vast, vallen dan uit en in de topologie is geen enkel apparaat met de SW1 punten verbonden.

Is er een mogelijkheid dat de vernieuwde firmware voor de SW1 op individueel niveau eerder wordt aangeboden?

Helaas niet, ​@Ed1969. En in jouw geval zou dit ook maar een deel van de oplossing zijn. Het andere deel zit in de update voor de Box 12 die ook binnenkort komt. 

hi Eric, is er al zicht op wanneer de updates plaats gaan vinden?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 22, 2026

De update voor de SuperWifi 1 uit dit topic, ​@Ed1969, kun je inmiddels zelf installeren via de MijnKPN App of de webinterface van je Box 12. En de voor die Box 12 is deze inmiddels beschikbaar. Eveneens te installeren, als je die nog niet hebt, via de MijnKPN app of webinterface van je Box 12.