Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 1 versterker heeft nul verbonden apparaten

• March 9, 2025
  • 21 reacties
  • 1388 keer bekeken

Ik heb twee Wifi versterkers (wit) 
Eén versterker heeft nul verbonden apparaten, terwijl een paar apparaten dichter bij deze versterker staan dan bij het modem maken deze apparaten toch verbinding met het modem.
Mankeert er dan iets aan de Wifi versterker?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@EdP68, welkom op onze community! Als je inlogt op de webinterface van je modem, zie je t superwifi punt dan wel staan? 
We hebben hier ook een paar handige artikelen over!

21 reacties

• March 9, 2025

Er staat nieuwe firmware op. En die werkt niet. Het is bij mij ook zo. Op zo'n manier staan die dingen voor Jan met de korte achternaam in huis.

Ik heb nog een paar Experia WiFi's. Daar hebben ze nog geen nieuwe firmware voor. Die doen het nog wel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 9, 2025

Ah okay, dank voor de info.

Het is wel zo dat mijn andere Wifi versterker wel verbinding maakt met dichtstbijzijnde apparaten.
Dat is dan toch ook wel vreemd?

Er is wel verschil in aansluiting beiden zijn bedraad aangesloten op het modem:

-Versterker 1 is rechtstreeks aangesloten (maakt verbinding met apparaten)

-Versterker 2 is ook zo aangesloten, alleen daar ziet een switch tussen (nul verbonden apparaten)

Veroorzaakt de switch misschien het probleem?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 11, 2025

Hoi ​@EdP68, welkom op onze community! Als je inlogt op de webinterface van je modem, zie je t superwifi punt dan wel staan? 
We hebben hier ook een paar handige artikelen over!

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2025

Ja ik zie het super wifi punt staan in de interface. 

na de recente KPN update zag ik er maar één van de twee (met voor mij een onbekende nieuwe naam “TODO”

Ben aan het (her)installeren geslagen. 
met als resultaat twee punten met de naam “TODO” de ene maakt verbinding met apparaten en de ander niet. 
Beiden zijn bedraad met het modem verbonden. De ene rechtstreeks met 1 kabel de ander het laatste stukje via een switch. Die laatste maakt geen verbinding met apparatuur maar is wel zichtbaar. Als ik hem loskoppel verandert de status naar “onbereikbaar “ dat vind ik ook wel gek eigenlijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2025

Update: Het is me gelukt om het Super Wifi punt naast bedraad ook draadloos beschikbaar te maken. Alleen is er nog altijd geen enkel apparaat wat hiermee verbinding maakt.
Het lijkt niet uit te maken of een apparaat bijvoorbeeld 1 meter van het Super Wifi punt verwijderd is, dat apparaat maakt dan nog altijd verbinding met de KPN box12 of het andere Super Wifi punt die beiden verder verwijderd zijn.

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Gezien er wel wordt verbonden via de andere punten zou dit geen verschil mogen maken, maar een paar dingetjes om alles meer “compatible” te maken;

Kijk of de beveiliging op WPA2-Personal staat onder Wifi-Netwerk → Wifi-Netwerk.

Probeer het Wifi-5 profiel toe te passen onder Wifi-Netwerk → Wifi-Signaal en herstart eventueel de Super Wifi punten.

Je zou om te testen op de Experiabox het Wifisignaal uit kunnen zetten maar het vinkje “Wifi op extenders aanlaten” en zien of er dan “geforceerd” toch verbinding wordt gemaakt met de punten. 

Hopelijk kun je daarmee iig de functionaliteit checken!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik hoor net van mijn collega's dat de switch dit inderdaad veroorzaakt zo, maar dit zal met een komende update wel opgelost moeten worden

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 12, 2025

Je zou om te testen op de Experiabox het Wifisignaal uit kunnen zetten maar het vinkje “Wifi op extenders aanlaten” en zien of er dan “geforceerd” toch verbinding wordt gemaakt met de punten. 

Dit werkt toch alleen op SW2 punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Heb denk ik alles geprobeerd nu, zonder succes.
Ga er nu van uit dat doordat tijdens de grote KPN-update het Super Wifi-punt verbonden was via een switch het apparaat niet meer werkend te krijgen is. Nu maar afwachten of dit met een volgende update kan worden hersteld..

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • March 12, 2025

Mijn SW1 punten zijn allemaal via switches (meerdere) verbonden en de update is zonder problemen verlopen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025
Zo ziet mijn Topologie er nu uit

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Na alle pogingen ziet mijn Topologie er uit als hierboven 👆

Nu heb ik net toch nog wat anders geprobeerd met mijn iPhone en iPad.
Ze stonden eerst actief onder SW-Woonkamer (bedraad)
Vlakbij SW-Slaapkamer (draadloos) heb ik Wifi uitgezet op iPhone en iPad en daarna weer aangezet.
iPhone en iPad komen niet actief terug onder SW-Woonkamer maar hebben WEL verbinding.

Ben er van overtuigd dat nu ze verbonden zijn met SW-Slaapkamer ook gezien het volle signaal op enige afstand van dit punt.

De Topologie geeft nul apparaten aan??

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik neem de feedback mee!
Wat voor switches gebruiken jullie ​@EdP68  en ​@MeNTaL_TOv2?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 18, 2025

@Thomas van KPN zie bijgaande info over mijn switch..👇

Visaton_
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • July 14, 2025

Gezien er wel wordt verbonden via de andere punten zou dit geen verschil mogen maken, maar een paar dingetjes om alles meer “compatible” te maken;

Kijk of de beveiliging op WPA2-Personal staat onder Wifi-Netwerk → Wifi-Netwerk.

Probeer het Wifi-5 profiel toe te passen onder Wifi-Netwerk → Wifi-Signaal en herstart eventueel de Super Wifi punten.

Hopelijk kun je daarmee iig de functionaliteit checken!

Wordt er zo allemaal niet gemakkelijker op. Ik heb zelfde probleem. Kan ook de app niet gebruiken hiervoor. Mijn KPN en Thuis blijven naar elkaar toe jumpen, 3 wifi punten die met 0 apparaten verbinding maken. 

Eigelijk sowieso veel problemen met de wifi, apparatuur die steeds maar de verbinding verliezen 

Eind deze maand einde contract, eens goed nadenken of ik dit allemaal wel wil, over een koperdraadje

DaavidV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • August 14, 2025

Is hier al een oplossing voor.

Ik heb hetzelfde probleem met 3 extra Wifi extenders.

• Deelnemer
  • August 27, 2025

Goedenavond,

Ik kom er net achter dat ik hetzelfde probleem heb. Geen verbonden apparaten op de Super wifi punten . 2x bedraad utp en 2x draadloos. Heb nu ook de 2.0 wifi punten. Waar de eerste generatie helemaal hopeloos was. Die vielen continu weg of waren de complete instellingen steeds kwijt.

Maar goed nu dit weer en kpn communiceert er ook niet over. Duur aanschaf en vervolgens heb je er niks aan. 

Weet iemand nu wel de oplossing of is die er simpelweg niet?

• Deelnemer
  • August 27, 2025

Wat een ellende.... Ingelogd in het modem. En dan op tabblad beveiliging klikken. Maar dat werkt ook niet. Wat een slechte service. Je moet tegenwoordig al alles zelf regelen en uitzoeken. En wanneer je het dan gevonden hebt werkt het niet. Hebben meer mensen last met de aanpassing doen in het modem?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MH3, maak even een eigen topic aan, dan denken we daar graag met je mee! Ligt daar vooral toe hoe je alles aangesloten hebt, wat voor apparatuur je hebt en welke firmwareversie je apparaten draaien!

• Nieuwkomer
  • September 6, 2025

Ook hier werkt een wifi punt niet wanneer is er een oplossing? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik zet dit topic op slot voor replies. Mocht je dit issue zelf ook ervaren, neem dan vooral de relevante product updates pagina even door of maak een nieuw topic.