Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 1 werkt nog niet zoals verwacht na installatie

• July 21, 2026
  • 1 reactie
  • 29 keer bekeken

@Arjan van KPN mag ik hier even op inhaken?

Ik heb soortgelijke vraag en situatie maar ik kom ergens niet uit.

Ik heb de volgende situatie:

• KPN Box 12 (Sagemcom) 
  • VDSL
  • 2,4GH en 5Ghz wifi gecombineerd, één SSID dus.
  • 1x Wit KPN Superwifi (arcadyan)
  • Modem is meerdere keren gereset en naar fabrieksinstellingen gebracht

Alles gaat goed bij het instellen:

• de Superwifipunt is middels RESET-knop gereset en aangesloten aan ETH-poort 1
  • Lampje van Superwifipunt gaat van PAARS naar CONSTANT GROEN

Hiermee dacht ik dat ik klaar was maar ik heb de volgende vragen:

1. Als dit een mesh-netwerk zou moeten zijn, waarom heeft de Superwifipunt een eigen SSID ipv die van de KPN Box 12 over te hebben genomen?
  2. Ik zie wel Wifi-Bridge-1 in de overzicht van apparaten op de KPN Box 12 zonder ip-adres
    1. Wel heeft de Superwifipunt een eigen ip-adres gekregen waar ik op in kan loggen, ik het de bedoeling dat ik daar zelf instellingen aanpas?
  3. Wordt er met een mesh-netwerk bedoeld dat ik allerlei verschillende SSID aan moet maken (ABC_2.4, ABC_5 & ABC_2.4_Extra en/of ABC__Extra) dat lijkt mij niet de bedoeling? Gaat een beetje tegen roaming in.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@farferry, welkom allereerst bij onze community. Ik help graag. 

Voordat we verdergaan, mag ik weten welke softwareversie er op je SuperWifi 1 staat? Ik vermoede dat dit de oude software betreft waardoor er geen mesh-netwerk kan worden ontstaan. 

Mag ik ook weten hoe de SW is aangesloten? In dit geval is de beste situatie om de SW met een kabel aan te sluiten op de modem. 

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 24, 2026

Hi ​@farferry, welkom allereerst bij onze community. Ik help graag. 

Voordat we verdergaan, mag ik weten welke softwareversie er op je SuperWifi 1 staat? Ik vermoede dat dit de oude software betreft waardoor er geen mesh-netwerk kan worden ontstaan. 

Mag ik ook weten hoe de SW is aangesloten? In dit geval is de beste situatie om de SW met een kabel aan te sluiten op de modem.