Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 en NTP server

• May 29, 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Mij valt het op dat de instellingen op de Superwifi extenders van de installing NTP servers niet mee lopen met de master.

Als je namelijk de NTP server wijzigt dan blijft in de Superwifi web pagina nog steeds de kpn.net time server staan. En wanneer je kijkt naar de prestaties is dat altijd een uur eerder dan de huidige NL tijd.

Wellicht nog eens wijzigen in de nieuwe firmware….

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• May 29, 2025

Dat uur tijdverschil los je niet op met een andere NTP server.

erwtjuh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 29, 2025

Hallo Marlon,

Dat begrijp ik wel, het gaat om het feit dat de kpn time server blijft staan in het overzicht ntp servers als je deze hebt veranderd in een andere time server (na inloggen op de wifi extender).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

Beste ​@erwtjuh is bekend, aan een oplossing wordt gewerkt.

• May 29, 2025

Dat begrijp ik wel, het gaat om het feit dat de kpn time server blijft staan in het overzicht ntp servers als je deze hebt veranderd in een andere time server (na inloggen op de wifi extender).

Wat maakt het uit? Wat wil je bereiken met een alternatieve NTP server? Ik snap niet dat da überhaupt in te stellen is. Wat is het doel daarvan? Ik zie er helemaal het nut niet van in.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@erwtjuh, een goede vraag. Eentje waarop ik je een antwoord schuldig moet blijven. Maar dat het een uur voorloopt, dat klopt en is bekend. Wanneer dat verandert, durf ik je niet te zeggen.

• June 2, 2025

Loopt het in de winter ook een uur voor? Als de tijd in de winter wel klopt, dan werkt zomertijd gewoon niet.