Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 gaan om de zoveel tijd van sync naar paired

• June 12, 2026
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Hier ook om de zoveel tijd van sync naar paired.

De bedrade versterker ook!

Heb een v10 met twee zwarte ronde versterkers. 

Ik word er moedeloos van om telkens die shit te checken of het nog wel functioneert.

En dan maar weer de reset.

Heb je losse punt op zolder staan elke hoek van zolder gehad.

Heb je hem eindelijk weer op super signaal, na zoveel dagen weer in paired.

Kan je weer de reset doen en is je supersignaal ook weer pleite, ken je weer rondje zolder doen om op zoek te gaan naar de beste signaal sterkte.

Tis elke keer weer bal.

Wij betalen hier toch niet voor, om als privé kpn monteurs er mee bezig te zijn.

Checken, resetten, op zoek naar de beste plek.... en whoppa daar kunnen we weer.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Tamara2776. Ik kan mij voorstellen dat het veel ergernis oplevert als je je Wifi versterkers om de haverklap moet resetten. Dat is niet de bedoeling. 

De aansturing van je mesh-netwerk gebeurt vanuit het modem en ik lees in je verhaal wel dat je een reset uitvoert, maar niet of je daarin ook de Experiabox V10 meeneemt. Anders wil ik je aanraden die eens volledig te resetten en dan heb je grote kans dat het daarna beter gaat. 

Mocht dat niet helpen, dan heb ik gebruikers gezien die elke week op een vast moment het thuisnetwerk herstarten en daarmee geholpen zijn. Dan ben je met één druk op de knop in de webinterface van het modem klaar en dan wordt je netwerk weer even snel opnieuw opgebouwd. Dan hoef je niet alle versterkers bij langs te lopen. Hoe je inlogt op de webinterface kun je lezen op onze Kennisbank. Daarna ga je naar Instellingen, Systeem en kies je voor ‘Herstart’ bij Herstart thuisnetwerk. 

Voor de rest wil ik aangeven dat we nog wel werken aan een verbeterde onderlinge communicatie tussen het modem en de versterkers middels updates. De afgelopen maanden is er al veel verbeterd, maar het kan nog beter zoals je merkt. Hou dus de Product Updates in de gaten. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 15, 2026

@Arjan van KPN Wat is er de afgelopen maanden voor de V10 en sw2 uitgerold? Er zijn alleen maar broddel werkjes op de wereld gezet waarvan de uitrol binnen de kortste keren gestopt is!

Jullie zouden je rot moeten schamen wanneer het beste wat je kunt is half gare software opleveren en de klanten opzadelen met een advies als zet in je agenda een alarm om de boel opnieuw te starten of te resetten. Hoe incompetent wil je het hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 15, 2026

Het is inderdaad zo dat wij als klant telkens maar een middag moeten op offeren om de hele santenkraam maar weer te resetten, naar fabrieksinstelling zetten en de boel weer installeren. 

Kijk dat er soms iets spaak loopt daar zal iedereen wel begrip voor hebben.

Maar chronisch heel je internet/tv moeten herinstalleren is toch wel een fout van de ontwikkelaar en niet van de klant.

Wij als klant zijn al ontelbare minuten kwijt aan dit circus.

En dat je dagelijks je kpn app moet checken op alles nog wel sync staat ipv paired.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 15, 2026

Zien jullie dan bij de v10 ook device met een nr daarbij staan?

Want dat levert dus bij een v12 op dat sw2 punt op paired gaat

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 15, 2026

@ivo46 Die relatie is me nog niet opgevallen. Ik heb er ook wel een paar bij staan. Misschien duiken de sw2 ook wel op al devicexxxx wanneer ze naar paired gaan. Maar bij zijn het ook wel andere devices die ik ooit al eens een naam heb gegeven of die in het verleden met en of andere systeem naam opdoken. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 15, 2026

Hier bij mij nu bij niet meer verbonden apparaten staan devices 1502 t/m 1504, als ik du nu daar ga verwijderen dan weet ik nu al dat het sw2 punt op Zolder in de topologie op rood en paired komt te staan.

Ik heb al wat screenshots van een andere devices reeks, maar ik word gewoon mond dood gemaakt door moderator, ben wel klaar met ze