Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 gaan om de zoveel tijd van sync naar paired

• June 12, 2026
  • 52 reacties
  • 756 keer bekeken

Toon eerste bericht

52 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 18, 2026

Ik vind het jammer dat KPN ons in de kou laat staan met de problemen die er zijn met de SW2 punten. Erg teleurstellend allemaal en van compensatie is geen sprake en daar sta je dan als klant.

• July 20, 2026

Wat mij ook opvalt is dat de door mij toegekende namen van zowel de SW1 als van beide EW's ook ieder afzonderlijk eens in de twee weken teruggaan naar een naam met aan het eind de laatste karakters van het MAC-adres; dan is ook het betreffende apparaat "offline”. Corrigeren gaat niet in de browser maar wel in de app; wel moet ik dat Wi-Fi-punt dan eerst uit- en weer aanzetten.

Mijn zoon heeft een vergelijkbare configuratie, maar dan zonder SW1. Hij ervaart exact dezelfde problemen.

Al met al moet ik zeggen dat de nieuwe KPN Software tot nu toe op z'n zachts gezegd bij mij geen potten kan breken. En dan druk ik me voorzichtig uit. Ben heel benieuwd of en zo ja wanneer ik deze update

ga krijgen. Ervaringen uit het verleden stellen mij allerminst gerust:

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Wat mij ook opvalt is dat de door mij toegekende namen van zowel de SW1 als van beide EW's ook ieder afzonderlijk eens in de twee weken teruggaan naar een naam met aan het eind de laatste karakters van het MAC-adres; dan is ook het betreffende apparaat "offline”. Corrigeren gaat niet in de browser maar wel in de app; wel moet ik dat Wi-Fi-punt dan eerst uit- en weer aanzetten.

Mijn zoon heeft een vergelijkbare configuratie, maar dan zonder SW1. Hij ervaart exact dezelfde problemen.

Al met al moet ik zeggen dat de nieuwe KPN Software tot nu toe op z'n zachts gezegd bij mij geen potten kan breken. En dan druk ik me voorzichtig uit. Ben heel benieuwd of en zo ja wanneer ik die update ga krijgen. Ervaringen uit het verleden stellen mij allerminst gerust:

Ik zal als het hier de volgende het zich voor doet bij een van mij SW2 punten het eens testen, maar volgens mij heb ik hier het zelfde.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 25, 2026

Helaas na update toch de sw 2 versterkers weer in paired... (lees offline).

Admin: bericht aan bestaand topic toegevoegd

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 29, 2026

KPN heeft wel lef! De huurprijs gaat met € 0,50 per maand omhoog voor een product dat niet goed werkt. Het is een gotspe!

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-huurplan-superwifi-duurder/

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 29, 2026

Tjah ze doen er echt alles om klanten weg te jagen, waarschijnlijk nodig om de cadeautjes voor nieuwe klanten te bekostigen. Of misschien is het wel nodig om ontwikkelaars aan te trekken die het probleem wel kunnen oplossen. Je weet het niet. Maar inderdaad wel belachelijk dat de klant meer moet betalen voor en slecht werkend product en zelf ook nog eens de veroorzakers daarvan zijn.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

KPN heeft wel lef! De huurprijs gaat met € 0,50 per maand omhoog voor een product dat niet goed werkt. Het is een gotspe!

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-maakt-huurplan-superwifi-duurder/

Geinig , om de dienst op peil te houden, welk peil????

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Oke na de up date van de v10 nu weer iets raars.

Ipv dat de sw2 punt offline staan in de kpn app en dus paired.

Staat hij nu als gekoppeld in rode balk... en weljaaaa in paired.

Interval is korter dan een week nu dat het gebeurt.

Shoot me in to the christmastree.... man man man bijna amateuristisch te noemen

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Oke na de up date van de v10 nu weer iets raars.

Ipv dat de sw2 punt offline staan in de kpn app en dus paired.

Staat hij nu als gekoppeld in rode balk... en weljaaaa in paired.

Interval is korter dan een week nu dat het gebeurt.

Shoot me in to the christmastree.... man man man bijna amateuristisch te noemen

Ziet er toch echt naar uit dat de combinatie V10 met sw2 punten niet lekker verloopt , zoals gezegd Box 12 met sw2 punten verloopt nu bijna 5 dagen goed, maar ja misschien ben ik nu wel de Goden aan het verzoeken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

God behold.... ik ga het meemaken…

Zaterdag maar middag prutsen ermee.

Box 12 aansluiten, sw2 punten in fabrieksinstelling zetten voor een al gehele clean start.

En dan vingers crossed

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

God behold.... ik ga het meemaken…

Zaterdag maar middag prutsen ermee.

Box 12 aansluiten, sw2 punten in fabrieksinstelling zetten voor een al gehele clean start.

En dan vingers crossed

Laat ze dan wel minstens een half uur aan de Box 12 hangen.

En als je alles weer opgesteld hebt waar je je SW2 punten wilt hebben zou ik zelfs nog een herstart thuisnetwerk doen, want dat laatste gaf mij hier pas de bevrijding , of te wel het halleluja gevoel, of te wel  yessssssss hij doet het

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • July 29, 2026

Minimaal 60 min minimaal werd mij aangeraden

Dan weet je zeker dat hij alles gepakt heeft

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Minimaal 60 minimaal werd mij aangeraden

Dan weet je zeker dat hij alles gepakt heeft

Ja en dag en je krijgt er garantie erop?

Maar goed als ze een uur willen, geef je ze een uur

Maar goed om weer ontopic te komen, V10 met sw2 punten is een drama, niet meer aan beginnen 

• Nieuwkomer
  • August 1, 2026

De reactie van Tamara is mij uit het hart gegrepen. Zou het niet beter kunnen verwoorden. Ben gelukkig met pensioen en heb dus op zich wel tijd voor dat gedoe, dat ik 100% van hetzelfde heb.

En als ik dan eindelijk zomaar op 2 punten Superwifi scoor en op 2 andere punten goed signaal en alle 4 op synced dan ben ik blij. En als er zomaar een paar weken voorbij gaan dat dit alles een status quo heeft wordt ik helemaal ongerust in de zin van het kan toch niet waar zijn? Ik hoor dat gedoe allemaal veel om heen ook van Ziggo- klanten en andere providers. In het algemeen is KPN dan de minst slechte, maar ze boeren wel flink achteruit. Onbegrijpelijk dat hun aandelenkoers zo gestegen is. Maar dat duurt niet lang meer met deze arrogantie van de Wifi macht. We gaan het zien.

Tamara niet wanhopen als de Russen komen hebben we helemaal geen fatsoenlijk internet meer.Het kan dus altijd beroerder. Succes ook en blijf maar lekker zo kritisch!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 1, 2026

Surprizeeee heb gewoon de v10 opgestuurd gekregen.…

Had ik me oude dus gewoon kunnen laten staan.

Maar ja die moest ik persee gelijk inleveren!

Nu krijg ik alsnog de box 12... maar damnnn

Dit begint echt vervelend te worden kan ik alles opnieuw instellen en eind van de week weer!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het zou kunnen zijn dat je weer een V10 toegestuurd hebt gekregen, omdat je op een pairbonding (BVDSL) verbinding zit. Dan is helaas een Box 12 niet mogelijk, omdat dat modem geen ondersteuning biedt voor die verbinding. Je kunt dit als het goed is controleren door in te loggen op de webinterface (http://192.168.2.254) van je modem en dan te kijken onder Internetverbinding in het Overzicht. Daar zie je dan je type verbinding staan. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 1, 2026

Verbinding zegt bonding_vdsl

Dit staat in mijn kpn app... onder DSL/ETH informstie.

Aangezien ik niet kan inloggen op mijn telefoon in de webface. 

En ik nu niet een laptop in de buurt heb.

Gezien ik alles op foon of tablet doe. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Verbinding zegt bonding_vdsl

Dit staat in mijn kpn app... onder DSL/ETH informstie.

Aangezien ik niet kan inloggen op mijn telefoon in de webface. 

En ik nu niet een laptop in de buurt heb.

Gezien ik alles op foon of tablet doe. 

Dan heb je de dus geen glasvezel en dat is dus de reden dan je een fantastische V10 hebt

Uitleg:

VDSL-bonding (ook wel pair bonding genoemd) combineert twee koperen telefoonlijnen tot één snellere internetverbinding. Hierdoor verdubbel je de capaciteit, stijgt de maximale snelheid (soms tot wel 200 Mbit/s) en heb je meer stabiliteit voor zware taken

Maar er is een troost, op het moment is de Box 12 helaas geen oplossing met de problemen die we ervaren 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 1, 2026

Das mooi dan.... wij hebben hier nog geen glasvezel.

Dus word ik met de rug tegen de muur gedrukt.

Of eerder... tussen software problemen en achterstallige techniek gedrukt zitten!

Puik gedaan kpn!

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Das mooi dan.... wij hebben hier nog geen glasvezel.

Dus word ik met de rug tegen de muur gedrukt.

Of eerder... tussen software problemen en achterstallige techniek gedrukt zitten!

Puik gedaan kpn!

Ik ben benieuwd op dit allemaal wel opgelost gaat worden,  ik heb er zelf niet veel vertrouwen meer erin.

Zo was ik echt blij met de laatste software voor de Box12 maar ja die 7 dagen he.

Ik heb vandaag totaal 3x een herstart thuisnetwerk moeten uitvoeren, om alles weer überhaupt “normaal” werkende te krijgen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 1, 2026

Ik snap je volledig ivo.

We zou onderhand er zelf betaald voor moeten worden om hun spullen draaiende te houden.

Poppetje a zegt zus

Poppetje b zegt zo

Poppetje c zegt nee

Poppetje d zegt ja.... and so on and so on.…

En elke keer hoor ik wel iets nieuws.

Luister ik heb een diploma electrotechniek.

ben werkzaam als planner/beveiliger.

maar ben zeker geen ict'er of andere telecom techneut.

maar hier word ik als klant helemaal krank jaren van!

Heb wel al het kastje glasvezel van dutch fiber.

Word ik dan zo in de armen gedreven van de concurrent?

Terwijl ik al 29 jaar bij kpn zit.

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Ik snap je volledig ivo.

We zou onderhand er zelf betaald voor moeten worden om hun spullen draaiende te houden.

Poppetje a zegt zus

Poppetje b zegt zo

Poppetje c zegt nee

Poppetje d zegt ja.... and so on and so on.…

En elke keer hoor ik wel iets nieuws.

Luister ik heb een diploma electrotechniek.

ben werkzaam als planner/beveiliger.

maar ben zeker geen ict'er of andere telecom techneut.

maar hier word ik als klant helemaal krank jaren van!

Heb wel al het kastje glasvezel van dutch fiber.

Word ik dan zo in de armen gedreven van de concurrent?

Terwijl ik al 29 jaar bij kpn zit.

Weet zelf ook niet beter dat ik bij KPN zit en mijn eerste TV ontvanger was zo n grote witte met harddisk erin en doe moest je in het begin er nog zelfs bij kopen.

En zo de ene na de andere modem , tv ontvanger hier voorbij zien komen .

En ja het werkte en deed wat het moest doen, lekker simpel ( shit ander bedrijf , maar ja) nu sinds KPN dacht heee laten we het nog simpeler maken en gooien over onze hardware onze eigen saus , iedereen blij .

Ja ja de helpdesk misschien, die heeft nog meer 1 draaiboek nodig ( en dat lukt ze dan nog niet, maar dat is een ander verhaal) 

We zitten als klant gewoon met de gebakken peren, de shit , weet ik hoe je het hier mag noemen.

Oplossing? ja de mantra: Herstart, herstart, herstart en dat om de 7 dagen, je zal bijna Amen zeggen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 3, 2026

Is er dan ook iemand van kpn die mij kan vertellen dat ik dus geen box 12 op mijn bvdsl kan aansluiten.

Met de achterliggende gedachte dat er bij mij nog geen glasvezel ligt van jullie.

Waardoor ik dus met de rug tegen de muur word gezet.

V10 werkt op wifi5, mijn sw 2 punten op wifi 6.

Dat is dus alsof een Rus tegen en Amerikaan lult in zijn eigen taal... ze begrijpen elkaar niet.

Maar ja ik kan niet verder want ik heb ook nog niet eens glasvezel.

Dus blijf ik met de v10 en sw2 punten verhaal zitten.

Wifi 5 tegen wifi 6

Admin: bericht samengevoegd met dit eigen topic

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 3, 2026

En tot twee keer toe word de post weggehaald bij het andere topic.

Of ik überhaupt box 12 op bvdsl kan aansluiten of niet.

V10 vloekt met sw2 punten gezien de een wifi 5 heeft en de andere wifi 6.

Ik geen andere keus heb, omdat er bij mij nog helemaal geen glasvezel ligt van jullie.

Dus met andere woorden ik blijf met m'n vinger in het modderpotje roeren? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Tamara2776, ik gaf het in het andere topic al even aan, maar je kunt inderdaad geen Box 12 krijgen als je gebruikt maakt van pairbonding. Je hoeft geen glasvezel te hebben voor een Box 12, maar je koperverbinding moet een enkele lijn zijn.

V10 werkt op wifi5, mijn sw 2 punten op wifi 6.

Dat is dus alsof een Rus tegen en Amerikaan lult in zijn eigen taal... ze begrijpen elkaar niet.

Er zijn twee dingen dan aan de hand. Enerzijds is er het paired-not-synced issue. Daarbij sterft de communicatie tussen modem en wifipunten af, en kan de V10 geen sturing meer geven. Daarvoor maakt verschil tussen wifi 5 en 6 niet uit. 

Anderzijds is er de sturing. Waar wifi 5 en 6 wel relevant voor zijn, is voor je eindapparaten. Hoe de sturing werkt is dat het mechanisme vanuit het modem kijkt naar de apparaten in je netwerk, zowel de wifipunten als de eindapparaten zoals computers, telefoons, smart apparatuur etc. Afhankelijk van welke sturingsprotocollen een eindapparaat ondersteunt, wordt het dan verbonden met het voor dat apparaat beste wifipunt. Dat kan dan een van de SuperWifi 2 zijn, of de V10 zelf. 

Er zijn twee complicerende factoren. De eerste is dat eindapparaten soms ook geen specifieke sturingsprotocollen hebben. Dat zie je vaak bij (goedkopere) smart apparatuur. Daardoor weet het modem ook niet goed wat het apparaat eigenlijk aankan, en wordt de grootste gemene deler gebruikt. En vaak is dat dan wifi 5 in plaats van 6. Het tweede is dat een eindapparaat soms zelf ook een mening heeft over waar hij mee wil verbinden. En ook dan kun je zien dat een eindapparaat juist kiest voor wifi 5 in plaats van 6 omdat wifi 5 een grotere bandbreedte heeft, en daardoor net wat stabieler kan zijn dan wifi 6, ook al is de doorvoersnelheid iets lager.