Skip to main content
Beantwoord

Superwifi 2 komen niet in mijn netwerk

• May 23, 2025
  • 28 reacties
  • 347 keer bekeken

Vannacht is er geprobeerd een update voor mijn experiabox V10 te installeren. Ik denk dat dat niet is gelukt. De versie is nu nog steeds V1.01.00T04.4Intermediate. 
Nu komen geen van mijn Superwifi versterkers in mijn experiabox (te zien in de Thuis app). Heb er nu een aangesloten en die is wel te zien in ZTE overzicht (zie foto).

Ik heb al een schone installatie gedaan en alles gereset naar fabrieksinstellingen ect. Maar geen resultaat zover.

weet iemand een oplossing?

Beste antwoord door Erik van KPN

Hmm, daar wordt het nog niet direct beter van, ​@RobbertStokhuijzen. Ik zie hier ook dat de Box 12 die op dit moment aangesloten is ook nog niet over is naar de nieuwe Software. Normaal zou ik verwachten dat die zichzelf nu al wel geüpdate zou hebben. Daar hebben we fallbacks voor ingericht als we een heel huishouden (dat is modems + wifipunten) doen. Zodat, als de wifipunten wel gaan en het modem niet, die na een reset alsnog gaat. Maar dat lijkt bij jou niet heel soepel te verlopen. 

Ik zie dat er morgen weer een monteur komt. Die kan dit issue verhelpen. Ik verwacht dat de monteur dit zelf ook wel weet, maar mocht dat niet zo zijn: als hij een Box 14 in de wagen heeft, dan kan hij deze aansluiten. Dit zorgt er sowieso voor dat jouw aansluiting in z'n geheel aangemerkt wordt als een KPN Software huishouden. Als dan daarna de Box 12 weer wordt aangesloten, dan gaat deze zich alsnog migreren naar KPN Software. En dan kunnen daarna de SuperWifi punten gereset en herinstalleerd worden en heb je weer een volledig werkend netwerk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

• May 23, 2025

V1.01.00T04.4Intermediate is een recente update. Het is een voorbereidende update voor de migratie naar de nieuwe software. Ik heb deze afgelopen dagen ook gekregen. Hiervoor is het lange tijd V1.01.00T04.3Intermediate geweest. 

• May 23, 2025

Als je naar http://192.168.2.7 toe gaat, wat zie je dan? Zoiets? Of ziet het er anders uit bij jou?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik ben inderdaad ook even benieuwd wat je ziet als je de webinterface van de SuperWifi 2 probeert te openen, ​@RobbertStokhuijzen.

Want, zoals Henk aangeeft, we doen updates naar de 04Intermediate versie. Maar we hebben ook afgelopen nacht een groep klanten gedaan voor een huishouden update van zowel de V10 als de SuperWifi 2.

En als jouw SuperWifi webinterface eruitziet zoals Marlon aangeeft, dan heb jij die update gehad. En dan is die update wel gelukt op je SuperWifi 2, maar niet op je modem. Waardoor ze op dit moment niet meer samenwerken.

• May 23, 2025

Je zal wel een andere firmware versie zien staan. Die versie in mijn plaatje is antiek.

Alvast dank voor de reacties. Ik had inmiddels zelf al gezien dat ik een nieuwere firmware had. Ook inmiddels al contact met KPN helpdesk en ben de Superwifi versterkers nu één voor één aan het updaten (uur lang aan de experiabox). Inmiddels al 2 werkend. Als ik inlog krijg ik het volgende scherm, dus volgens mij ok dan?

@Erik van KPN 

@Marlon92 

@Henk2304 

Denk toch te vroeg gejuicht. De Superwifi versterkers willen niet op groen komen, alleen als ik er eentje bedraad aan het modem hang. Nu weer alles aan het resetten en werkt het dan nog niet, ga ik met de schotels terug naar een kpn winkel op advies van de helpdesk.

Leen59
Wijsgeer
  • May 23, 2025

Ik zie op de foto dat SW2 als master staat, dat is niet de bedoeling. Het modem zou master moeten zijn, maar blijkbaar heeft die nog niet de nieuwe software. Probeer het modem eens naar fabrieksinstellingen te zetten, ms krijgt die dan de nieuwe software.

Alles was nagekeken en experiabox had de nieuwe firmware V1.01.00T04.4 Intermediate konden ze ook zien vanaf afstand. Zolals ​@Henk2304 ook al zei in zijn reactie. Maar idd zou daarmee dus geen SW 2 bedraad hoeven aan te sluiten.

• May 23, 2025

Als ik inlog krijg ik het volgende scherm, dus volgens mij ok dan?

Hierop inloggen. WiFi goed instellen. WiFi op Experiabox uitzetten. Klaar.

@Marlon92 maar dan houd je dus een SW 2 verbonden met experiabox met een kabeltje?

• May 23, 2025

@Marlon92 maar dan houd je dus een SW 2 verbonden met experiabox met een kabeltje?

Ja 1 in ieder geval. Maar wat maakt dat uit? Dat heeft altijd al gemoeten bij een Experiabox v10.

Als jij nieuwe firmware op de v10 krijgt, dan hoeft dat niet meer. Het is wel beter om dat te doen. Veel beter. Maar het zou dan niet meer hoeven.

Maar jij hebt de nieuwe firmware nog niet op de Experiabox v10. 

Eindelijk al mijn SW’s online met groen lampje. Koste me wel weer alles herstarten naar fabrieksinstellingen. Dit omdat ik inlogde op het SW-master en daar probeerde het gast netwerk aan te zetten. Ton ging  alles weer op hol, oranje lampjes en niet meer groen te krijgen.

Maar nu dus alles online en ik blijf van de instellingen af. Wifi van experiabox V10 uitgezet via knop op de box.

Snap alleen niet dat de helpdesk zei dat ik wel de nieuwste firmware had???

Dank voor alle tips en tricks

• May 24, 2025

Je hoeft de Wi-Fi op de V10 niet meer uit te zetten, kwam ik onlangs achter. Ik had een SW1 in de meterkast naast de V10, maar nu de Wi-Fi op de V10 weer aanstaat heb ik die naar de eerste verdieping verplaatst, wel bekabeld. De tweede SW1 stond altijd al bekabeld op de tweede verdieping. Ik heb nu overal goede Wi-Fi. 

• May 24, 2025

Je hoeft de Wi-Fi op de V10 niet meer uit te zetten, kwam ik onlangs achter. Ik had een SW1 in de meterkast naast de V10, maar nu de Wi-Fi op de V10 weer aanstaat heb ik die naar de eerste verdieping verplaatst, wel bekabeld. De tweede SW1 stond altijd al bekabeld op de tweede verdieping. Ik heb nu overal goede Wi-Fi. 

Maar jij hebt nieuwe firmware op de Experiabox denk ik?

• May 24, 2025

Nee, zeker niet want icm SW1's worden nog geen huishoudmigraties gedaan op de V10. De uitrol van de nieuwe software is voor de SW1 stopgezet ivm de vele klachten en in afwachting van een nieuwe versie.

Ik heb de .4intermediate versie.

Nou het werkt nog steeds niet goed. Na mijn laatst hier gemelde schone installatie, bleven alle lampjes groen een hele nacht lang. Alleen had mijn TOON van Eneco geen internetverbinding dus besloot ik de experiabox te restarten. Daarna weer alles op straat. SW 2 punten weer allemaal gereset en schone installatie en gisteren avond alles weer aan de praat. De hele avond tv gekeken met KPN+ box aangesloten op SW2 punt (want ik kan daar niet netjes een kabel krijgen). 
Werd vanochtend wakker en SW2 op zolder stond weer te knipperen van rood naar groen en knipperend groen en weer terug naar rood. Wel kon ik gewoon TV kijken via KPN+ bic aangesloten op die SW2. Na ronde door huis knipperde dus alle losse SW2’s allen die aangesloten was op de experiabox V10 was continu groen. Nu maar weer een schone installatie uitvoeren en morgen maar weer bellen met de Servicedesk en een monteur laten komen, want dit gaat zo niet werken en is ook nog zonde van mijn tijd.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@RobbertStokhuijzen, is het nog steeds zo dat jouw V10 op de Intermediate versie zit? Want hoewel de SuperWifi 2 in principe kunnen functioneren op een modem zonder KPN Software is dat nog niet officieel vrijgegeven. Dus moeten we gaan zorgen dat jouw V10 overgaat naar KPN Software. 

@RobbertStokhuijzen, is het nog steeds zo dat jouw V10 op de Intermediate versie zit? Want hoewel de SuperWifi 2 in principe kunnen functioneren op een modem zonder KPN Software is dat nog niet officieel vrijgegeven. Dus moeten we gaan zorgen dat jouw V10 overgaat naar KPN Software. 

Zou goed mogelijk kunnen. Ik had het nu zondag draaiend met wifi experiabox aan, één SW2 bekabeld aangesloten en één SW2 los voor verbinding bij KPNTV+. Alle 2 de SW2 groen tot nu, dus meer dan 24 uur. Ik heb ook niets aan instellingen experiabox gedaan, zoals gast-wifi maken. Want toen ging het afgelopen zaterdag ook mis.

Nu om 17:00 uur heb ik al mijn 4 SW2 punten aanstaan en 4x een groen lampje. Nu maar zien voor hoe lang en als ik straks een netwerk kabel in een SW2 punt doe of het dan wel goed blijft. Ik heb op zolder namelijk een KPNTV+ verbonden om TV te kijken. Een kabel daar krijgen is geen optie/netjes.

Inmiddels ook contact gehad met Servicedesk en daar hebben we besloten en overlegd om de V10 om te wisselen voor een V12. Dus ik hoop dat na morgen al het voorgaande geschiedenis is en alles werkt zoals ik van jullie altijd wel verwacht. Dus een update naar mijn V10 is nu niet meer nodig.

Keep my fingers crossed 🤞

Hier ook nog een screenshot van home screen modem. Firmware is nog steeds intermediate. En je kan zie dat 3 SW2’s verbonden zijn met wifi experiabox (2 zijn te zien in het lijstje). De 4e, die via kabel in experiabox zit, kan ik nergens terugvinden.

Even een vraag voor straks. Als het goed is krijg ik vanmiddag een nieuwe experiabox V12. Is het dan beter of nodig om mijn SW2 punten te resetten, zodat ze een paars ledje laten zien? En daarna pas verbinden met de V12? 

Ik hoop dat mijn wifi probleem hiermee opgelost is vanmiddag. Bij de Servicedesk zeiden ze ook dat Wifi 6 en de V10 ook niet lekker met elkaar werken. Vandaar dat ze mij een V12 opsturen.

Erwin van KPN
Moderator

Even een vraag voor straks. Als het goed is krijg ik vanmiddag een nieuwe experiabox V12. Is het dan beter of nodig om mijn SW2 punten te resetten, zodat ze een paars ledje laten zien? En daarna pas verbinden met de V12? 

Ik hoop dat mijn wifi probleem hiermee opgelost is vanmiddag. Bij de Servicedesk zeiden ze ook dat Wifi 6 en de V10 ook niet lekker met elkaar werken. Vandaar dat ze mij een V12 opsturen.

Mijn advies is om eerst alleen die box12 aan te sluiten en een half uurtje te laten pruttelen . Hierbij laat je de SW2  punten stroomloos.

Na dat half uurtje sluit je je eerste SW2 bekabeld aan op je Box12 en doet een reset/herstart en wacht weer een half uurtje. Daarna koppel je de andere en herhaalt de procedure.

Aan het eind van het verhaal zou je een goeie mesh moeten hebben en kunnen de SW2's draadloos gebruikt worden. 

@Erik van KPN  ik zie dat jij online bent. Misschien heb jij nog een slim advies? Alles gedaan zoals hierboven. Toen de eerste klaar was deze bij tv gezet en ik kon kijken via KPNTV+. Groen lampje. Nadat de tweede SW2 klaar was deze aangezet en toen stopte ook het eerste SW2 punt. Beide rood. Nou zeg het maar……..

Monteur vandaag geweest, maar nog niet werkend. Modem is vervangen, maar daar zit het niet in. Nu denken ze dat de SW2 punten niet goed zijn.

Een technisch monteur vertelde mij, door de telefoon, dat er eigenlijk maar 2 SW2 punten met elkaar kunnen werken. Maar ik lees overal dat 1 SW2 punt per verdieping van huis kan, dus 3. Maar kan dat dan draadloos? Volgens hem dus niet. Dan heb ik eigenlijk niets aan dit Superwifi systeem. Alleen begrijp ik niet hoe dit dan altijd gewerkt heeft??

Hier ook hetzelfde. Van de week uren met de Servicedesk aan de lijn. Alle resets gedaan, maar bij loskoppelen van SW2 van V12 wordt ie niet groen. De Servicedesk zei dat we alles correct hadden gedaan en hij heeft toen dezelfde dag nog een monteur langsgestuurd. Die heeft alleen de experiabox V12 vervangen en toen het aankwam op het koppelen van de SW2 punten ging hij weg (was 17:00 uur). Ik zei dat het juist dat het probleem punt was, maar volgens hem zou dat 100% goed komen. Nou binnen 20 min weer met KPN aan de telefoon. Deze vertelde mij dat er maar één SW2 gekoppeld kan worden aan één bekabelde SW2. Het is dus geen domino systeem?? Maar wat heb je dan aan het meshsysteem die er dus niet is. Nu voor woensdag weer een monteurs afspraak staan. Hoop dar deze meer kennis heeft. Maar het probleem ontstond, net als bij iedereen hier na de update. Dat vind ik toch echt rara politiepet……

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Hmm, daar wordt het nog niet direct beter van, ​@RobbertStokhuijzen. Ik zie hier ook dat de Box 12 die op dit moment aangesloten is ook nog niet over is naar de nieuwe Software. Normaal zou ik verwachten dat die zichzelf nu al wel geüpdate zou hebben. Daar hebben we fallbacks voor ingericht als we een heel huishouden (dat is modems + wifipunten) doen. Zodat, als de wifipunten wel gaan en het modem niet, die na een reset alsnog gaat. Maar dat lijkt bij jou niet heel soepel te verlopen. 

Ik zie dat er morgen weer een monteur komt. Die kan dit issue verhelpen. Ik verwacht dat de monteur dit zelf ook wel weet, maar mocht dat niet zo zijn: als hij een Box 14 in de wagen heeft, dan kan hij deze aansluiten. Dit zorgt er sowieso voor dat jouw aansluiting in z'n geheel aangemerkt wordt als een KPN Software huishouden. Als dan daarna de Box 12 weer wordt aangesloten, dan gaat deze zich alsnog migreren naar KPN Software. En dan kunnen daarna de SuperWifi punten gereset en herinstalleerd worden en heb je weer een volledig werkend netwerk.