Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 krijgt geen verbinding bij installeren

• November 1, 2025
  • 10 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben sinds kort klant bij KPN en heb bij mijn abbonement een Smartwifi 2 gekregen voor de verbinding boven ik wil hem draadloos verbinden boven.

Nu lukt het mij niet om deze te installeren ook niet na contact met de kpn klantenservice en ondanks het feit dat ik zojuist het punt wat ik heb omgeruild voor een nieuwe in de winkel.

Ik sluit hem bedraad aan, hij knippert blauw, dan groen en dan verdwijnt het lichtje. Als ik hem dan aansluit op het punt waar ik hem wil hebben dan krijgt hij geen verbinding.

Dit was met de vorige die ik had exact hetzelfde .

Kan iemand mij helpen?!

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Dannyvdd, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat je er met hulp van ​@Leen59 al uitgekomen bent. Een reset van het modem bleek de oplossing:

Dat is nog oude software. Probeer maar een factory reset, misschien krijg je dan een update.

Fijn dat het gelukt is!

Voor de volledigheid deel ik nog even de instructies voor installatie van SuperWifi: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

10 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Als het lampje uitgaat dan even uit en aanzetten met de kabel aangesloten. Als het lampje constant groen brandt minstens een half uur laten staan. Als je dan de kabel losmaakt moet hij na eerst rood weer naar groen gaan, dan kun je hem verplaatsen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Hey Leen59,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het nu 4 keer geprobeerd, maar na een minuut groen knipperen gaat het lampje weer uit

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Door kort op de wps knop te drukken kun je het lampje aan en uitzetten of dimmen, probeer dat eens. Anders inloggen op het modem en de status bekijken onder thuisnetwerk>topologie 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Als ik kort op de WPS knop druk gebeurt er niets, als ik lang in druk dan begint hij weer opnieuw en gaat na zoveel seconden weer uit. Zonder netwerkkabel kom ik de wifi 2 niet tegen onder topologie, bekabeld wel

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Start het modem eens opnieuw op. Welke heb je en wat is de firmwareversie? Ook van de SW2.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Ik heb de kpn box 12 firmware versie: V12.C.24.16.14

Hij is nu opnieuw aan het opstarten

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Dat is nog oude software. Probeer maar een factory reset, misschien krijg je dan een update.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 1, 2025

Factory reset gedaan, nieuwe firmware versie:V12.C.25.06.06

De smartwifi blijft nu groen branden.

Top, bedankt voor je hulp Leen59!💪🏻

Leen59
Wijsgeer
  • November 1, 2025

Goed om te lezen! Kijk voor de zekerheid nog even naar de firmwareversie van de SW2.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 3, 2025

Hallo ​@Dannyvdd, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt en jouw vraag hier stelt.

Ik zie dat je er met hulp van ​@Leen59 al uitgekomen bent. Een reset van het modem bleek de oplossing:

Fijn dat het gelukt is!

Voor de volledigheid deel ik nog even de instructies voor installatie van SuperWifi: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.