Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 niet meer te koppelen na update van de v10

• July 23, 2025
  • 17 reacties
  • 224 keer bekeken

Goedemiddag,

Na de (voor mij onverwachte) update van de Experia Box 10 was de Wifi in huis uitermate slecht te noemen. Na het resetten van de Exeria en de drie SuperWifi 2 versterkers werd het iets beter. Na veel proberen krijg ik slechts 1 van de 3 SuperWifi 2 versterkers weer in de lucht. De andere twee blijven aangeven dat ze niet goed gekoppeld zijn. Naast het gewoon aankoppelen volgens de uitleg ook de reset op de achterkant al geprobeerd.

Wat me opvalt is dat de versterker die het wel doet een ander MAC adres heeft, begint met D4. De twee die het niet doen beginnen met C4. Zijn dit types met problemen?

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Dank,

Paul

Beste antwoord door Jasper van KPN

Raar dat het via die weg niet lukt om ze te koppelen @Capitano, ik had verwacht dat het daarmee zou lukken. Zowel de V10 als de SW2 hebben niet de allernieuwste versie van de software, het kan zijn dat ze daardoor niet helemaal goed contact kunnen krijgen. Met een reset kan je de nieuwe versie niet forceren, maar de apparaten worden regelmatig bijgewerkt. Ik denk dat het soepeler gaat als het allemaal is bijgewerkt, hopelijk gebeurt dat snel.

17 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

Beste ​@Capitano welke firmware hebben de SW#2 wifipunten?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Capitano, ik ben ook benieuwd welke softwareversie er op de SuperWifi2 punten staat. Heb je dat al kunnen bekijken?

Als het nog niet gelukt is om alle SuperWifi's aan de praat te krijgen kan je ze allemaal schoon installeren zoals hier wordt uitgelegd: 

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2025

Hoi,

bedankt voor de reactie, ik ga dit weekend even kijken welke versie er op staat.

Groet Paul

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2025

Hallo,

Net weer geprobeerd te koppelen op de normale manier en dmv de reset…..geen succes.

FW: SW2.C.25.02.02

Gr Paul

Jasper van KPN
Moderator

Staat die software ook op alle 3 de SuperWifi's, of zit er mogelijk een verschil in? En welke versie heeft de V10 precies?

• Auteur
  • Topper
  • July 29, 2025

Hallo!

Tof dat jullie willen helpen.

Gisteren de hele uitleg inclusief reset van het modem uitgevoerd. Heeft niet geholpen.

Modem: V10.C.25.04.05

SuperWifi2: SW2.C.25.02.02

pfff.

Groeten Paul

• Auteur
  • Topper
  • July 29, 2025

Oja,

Nu dus met 1 superwifi2 punt geprobeerd, maar niet gelukt.

Groet Paul

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 30, 2025

Raar dat het via die weg niet lukt om ze te koppelen @Capitano, ik had verwacht dat het daarmee zou lukken. Zowel de V10 als de SW2 hebben niet de allernieuwste versie van de software, het kan zijn dat ze daardoor niet helemaal goed contact kunnen krijgen. Met een reset kan je de nieuwe versie niet forceren, maar de apparaten worden regelmatig bijgewerkt. Ik denk dat het soepeler gaat als het allemaal is bijgewerkt, hopelijk gebeurt dat snel.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Capitano, we zijn nu bijna een week verder. Het kan zijn dat je de nieuwe versies inmiddels hebt. Hoe gaat het er nu mee? 

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Hoi Jasper, ik had de moed al opgegeven eerlijk gezegd. Deze week ga ik even kijken of de nieuwe versie al beschikbaar is op het modem. Ik kom er op terug.

Dank voor je bericht!

Groet Paul 

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Hallo Jasper, 

Ik zie dat de huidige software versie V10.C.25.08.02 is, zou het nu beter moeten gaan met de upgrade van de superwifi2 extenders?

Groeten Paul

Jasper van KPN
Moderator

Vaak worden de SW2's tegelijkertijd bijgewerkt, als het modem een update krijgt. Hebben die ook een nieuwe versie gekregen, en zijn ze daarmee nu te koppelen?

• Auteur
  • Topper
  • August 7, 2025

Goedenavond,

Inmiddels alles weer in de lucht met op het modem FW V10.C.25.08.02 en op de extenders FW SW2.C.25.02.02. De weergave van de “Verbonden apparaten” pagina is nog niet helemaal in orde. deze geeft 2 van de 3 extenders weer. Terwijl in de “Topologie” er 3 extenders worden weergegeven. Ook op de inlogpagina van het modem zijn de drie extenders zichtbaar wanneer ik op het driehoekje klik.

Mijn conclusie is dat er in de versie V10.C.25.04.05 een vervelend dingetje zat.

Dank voor het meedenken.

Opbouwende kritiek : Misschien is het toch verstandig om bij een uitrol van nieuwe firmware een berichtje uit te sturen ofzo. Dat scheelt een hoop zoekwerk en frustratie.

Groet Paul

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het allemaal goed samen draait ​@Capitano! Graag meegedacht natuurlijk 🙂 Verbonden apparaten heeft soms nog een weergave probleem inderdaad, dat is bekend bij de ontwikkelaars.

Opbouwende kritiek : Misschien is het toch verstandig om bij een uitrol van nieuwe firmware een berichtje uit te sturen ofzo. Dat scheelt een hoop zoekwerk en frustratie.

Bij de volledige overgang van de oude software naar de nieuwe KPN software doen we dat inderdaad, bij een volgende update van de KPN software niet. We delen voordat die beschikbaar is wel altijd een bericht in Product Updates om het aan te kondigen.

• Auteur
  • Topper
  • August 30, 2025

Hallo,

Vervelend, sinds twee dagen weer slechte wifi…

beide extenders niet meer zichtbaar in de topologie.

Ook bij aanmelden op het modem al een rood knippertje, beide extenders onbereikbaar.

Gaan maar weer opzoek….

Gr Paul

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Aanvulling:

Na de update van het modem welke ik handmatig heb doorgevoerd heb ik nu twee extenders aan de praat.

Modem: V10.C.25.08.03

Extenders: SW2.C.25.05.06

Dus twee extenders helemaal gereste en met de kabel kunnen upgraden. één extender blijft aangeven : Dit apparaat is niet succesvol aan het thuis netwerk gekoppeld…..

Kan dit een hardware dingetje zijn?

Dank,

Paul

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Aanvulling: het is vreemd dat de extender, na nog een aantal resets, gewoon opstart en een groene led laat zien terwijl in het dashboard van het modem de extender rood wordt gepresenteerd en niet gepaird blijkt….Gr Paul

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Capitano de modem en/of de extender even herstarten.