Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 punten maken geen verbinding met mijn modem, die werkt wel goed

• May 27, 2025
  • 9 reacties
  • 155 keer bekeken

Hallo,

Ik ben nu al 1,5 dag bezig met de superwifi2 punten. Ik heb al van alles gereset ( volgens de oplossingen bij anderen met het zelfde probleem ) maar niets werkt voor de superwifi2. Het modem heeft wel weer wifi, is er nog iemand met een oplossing?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@VM08, welkom op onze community! Sinds de nieuwe update kan het voor komen dat er gereset en opnieuw geinstalleerd moet worden.  Ik heb hier een kort stappenplan voor:

• Alles resetten, inclusief je experiabox
  • Je experiabox op laten starten
  • Daarna de superwifi punten opnieuw installeren en een uur bekabeld aangesloten laten
  • Als dat niet helpt, kun je inloggen op het modem en daar onder Instellingen > Systeem de wifi reset doen.

Als het daarmee niet opgelost is kun je het beste toch even telefonisch contact opnemen. Dit kan op 0800-0402 of met een belafspraak

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@VM08, welkom op onze community! Sinds de nieuwe update kan het voor komen dat er gereset en opnieuw geinstalleerd moet worden.  Ik heb hier een kort stappenplan voor:

• Alles resetten, inclusief je experiabox
  • Je experiabox op laten starten
  • Daarna de superwifi punten opnieuw installeren en een uur bekabeld aangesloten laten
  • Als dat niet helpt, kun je inloggen op het modem en daar onder Instellingen > Systeem de wifi reset doen.

Als het daarmee niet opgelost is kun je het beste toch even telefonisch contact opnemen. Dit kan op 0800-0402 of met een belafspraak

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2025

Niets van dit hielp, ik heb een TPlink deco be25 aangeschaft en alles werkt weer. De ervaring met KPN wordt er niet beter op.

• Deelnemer
  • June 5, 2025

Hallo allemaal,

ik woon nu bijna 3 jaar op het adres waar ik nu woon en heb al die tijd een prima werkend netwerk gehad bestaande uit de Box 12 en 2 Superwifi 2. Nooit problemen mee gehad en ook bij mij is het sinds een dag of 10 kommer en kwel. Alles al gedaan zoals op dit forum gesuggereerd wordt maar niets dat helpt.

Het enige wat er volgens KPN moderators en techneuten aan te doen valt is de hele boel te resetten naar fabrieksinstellingen en van daaruit alles opnieuw in te stellen en als laatste de wifipunten aan de modem te hangen en dan een uur te gaan zitten wachten? Net of we niets beters te doen hebben. En dit allemaal omdat KPN de rotzooi niet onder controle heeft en de modems en dergelijke van inferieure firmware voorziet? Dus nu moet ik ook, net als VM08, nieuwe wifipunten aanschaffen om de rotzooi weer te laten werken?

Dit is een regelrechte schande. Ik heb niet om firmware updates gevraagd, en al zeker niet als alles prima werkt. 

Ik vraag me af wanneer KPN dit soort problemen eens gaat aanpakken en de boel op korte termijn voor iedereen die met deze wanorde geconfronteerd is, oplost. Het enige wat je hoort is wat ze als alles omvattende oplossing in hun boekje hebben staan:

Resetten, opnieuw resetten, nogmaals resetten en meer van dat soort geblablablabla.

KPN, jullie zouden je de ogen uit de kop moeten schamen dat jullie je klanten in de hemd laten staan.

Ik heb besloten dit allemaal niet te accepteren, mijn contract is al geruime tijd afgelopen en ik kan vrij snel overstappen. Ga ik dus ook meteen regelen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2025

Zo gauw Delta hier beschikbaar is ben ik ook weg.

• Deelnemer
  • June 8, 2025

Ook ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat mijn 2 superwifi punten ineens niet meer werken samen met mijn Box12. Ik heb zelf niets aan de opstelling gewijzigd uiteraard. @KPN kunnen jullie aub een reactie geven? Waarom vragen jullie gebruikers om als een soort super-administrator allerlei resets uit te voeren? Je kunt dat toch niet verlangen van gebruikers die hebben gekozen voor ‘betrouwbaar en probleemloos’ internet via glasvezel?

roodkapje666
Deelnemer

hier ook modem 12 met superwifi 2 werkt niet meer wat je ook doet…. loop al 2 dagen te klooien. zodra er opgezegd kan worden word de troep opgezegd.

• Deelnemer
  • June 8, 2025

Tsjaa, ook ik sluit me aan bij deze onbegrijpelijke en uit het niets optredende storingen tussen box 12 en de 2 superwifipunten. Wat me ook enorm ergert is dat KPN een waardeloze klantenservice heeft die de problemen niet oplost. Vriendelijk best wel, kundig totaal niet!

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Hier is het sinds 2 weken ook drama met de SW2 punten, branden wel netjes groen maar geen enkel apparaat verbind meer met de SW2 punten. In de netwerk topologie wordt er maar 1 weergegeven. Alles al terug gezet naar fabrieksinstellingen, opnieuw gekoppeld, niets werkt. 

Ze hebben daarvoor altijd prima gewerkt.

• Deelnemer
  • June 9, 2025

Ik heb inmiddels mijn beide superwifi2 versterkers en de box 12 modem gereset, alles werkt nu weer gelukkig. Ik hoop dat ze hier bij KPN iets van leren, je kunt gebruikers dit niet ongevraagd aandoen. Veel mensen zijn inmiddels voor hun werk afhankelijk van goed werkend internet en hebben geen zin om forums af te struinen en zicht in allerlei technische zaken te verdiepen.